Forum Klubu ROVERki.pl :: [Wszystkie] Zapieczona śruba.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:49
[Wszystkie] Zapieczona śruba.
Autor Wiadomość
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 04, 2010 22:30   

xavierros, Już pomędrkowałeś. Nikt nie pytał o klasy śrub i o odpowiadającą im wytrzymałość.
Kolega napisał, że łeb śruby było ciężko przewiercić.
Pozwoliłem sobie odpowiedzieć, że powodem jest kuty łeb. Warstwa wierzchnia uległa zgniotowi. Co powoduję umocnienie - zwiększenie twardości , wytrzymałości, zmniejszenie plastyczności. Dlatego jest problem z wierceniem, zwłaszcza jeżeli chodzi o warstwę wierzchnią odkuwki. Nie mówiłem, że gęstość stali się zmienia.

To jest słownictwo potoczne, zrozumiałe dla wszystkich. Myślę, że każdy zrozumiał o co chodzi.

"Twardość zależy od materiału, obróbki cieplnej lub cieplno chemicznej" - głównie, ale nie tylko. Kucie powoduje wzrost twardości materiału.

Jak bym chciał pomędrkować to bym to zrobił. Poopowiadał o technologii, wytrzymałości i metalurgii. Używając dla większości niezrozumiałych terminów jak przemiany fazowe, rekrystalizacja czy dyslokacje.
Tutaj jest to niepotrzebne, ponieważ nie jest to forum tylko dla inyżynierów.
Każdy mechanik, nawet amator powinien wiedzieć, że istnieją klasy wytrzymałości śrub, jakie jest to ważne w eksploatacji. Niekoniecznie natomiast musi wiedzieć co dokładnie sie za tymi oznaczeniami kryje i w jakich jednostkach miar.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 04, 2010 22:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
witgut 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 496
Skąd: Szczytno/Lidzb.Warm.



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 09:35   

Gdy wiercimy coś w stali (ii ciężko nam idzie) warto użyć chłodziwa.
Bierzemy 50ml oleju ( obojętne jaki, np. silnikowy) dolewamy 100 ml wody, i mydło w płynie lub płyn do mycia naczyń (tyle co do umycia rąk- 2razy z dozownika:). Mieszamy w słoiczku do uzyskania mlecznego koloru. W trakcie wiercenia chłodziwo podajemy pędzelkiem bezpośrednio na wiertło w pobliżu otworu. W aucie trzeba by okolice wiercenia pozabezpieczać by nie ubrudzić całego auta.
Co do proporcji to moja własna receptura, proporcje wzięte w tym momencie z głowy, ale i tak powinno dużo pomóc. Zasada jest jedna- olej-woda -detergent.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 09:52   

witgut, O widzisz muszę sobie zapamiętać bo już wiele razy mi takie coś trzeba było :mrgreen:

Ja zawsze brałem druga osobę i mi pędzlem wodę kropiła na miejsce gdzie wiercę :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:18   

Panowie, pierwszy sukces !
Miałem już dość mocowania się z tym, więc ruszyłem łepetyną, odkręciłem pozostałe 3 śruby, podniosłem fotel i kątówką wyciąłem łeb.
Tylko teraz co zrobić z tą śrubą widoczną na zdjęciu? Wiercić i potem gwintować na śrubę 12?
Powiem szczerze, że nie mam czym gwintować, ale ewentualnie można kupić.
Macie jakiś inny pomysł?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:20   

może jakimś ściskiem złapać?
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:23   

Mało tego wystaje... Próbowałem kombinerkami, ale zapieczona... czym można by tu złapać :hm:
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:29   

przewiercic malym potem wiekszym wiertlem i na koniec wbic cos ala srubokret i wykrecic :)
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:31   

Już trochę rozwiercone, ale moim zdaniem tak nie pójdzie. Pomyślałem, żeby nagwintować w śrubie lewy gwint, wkręcić mniejszą śrubkę kręcąc w lewo i w końcu może pójdzie ;)
Aj już nie wiem, chyba rozwierce i nagwintuje na śrubę 12. Ile taka gwintownica do wiertarki może kosztować?
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:33   

Krzysi3k napisał/a:
Już trochę rozwiercone, ale moim zdaniem tak nie pójdzie. Pomyślałem, żeby nagwintować w śrubie lewy gwint, wkręcić mniejszą śrubkę kręcąc w lewo i w końcu może pójdzie ;)
Aj już nie wiem, chyba rozwierce i nagwintuje na śrubę 12. Ile taka gwintownica do wiertarki może kosztować?


pojdzie w koncu rozgrzeje sie to i posci jeszcze bym zalal to wd porzadnei i nie wcina rdze :)
ja juz pare razy odkrecalem w ten sposob :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:35   

próbuj wkręcić tą śrubę a nie wykręcać ... otwór jest przelotowy i ona wypadnie pod spodem :) Właśnei dlatego one się zapiekają a właściwie to rdzewieją, bo z drugiej strony dostaje się woda na połączenie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:36   

Śrubokrętem?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:40   

nie mam pojęcia ... tym czym Ci się uda :) prędzej spróbuj coś wkręcić ... albo pilnikiem spiłować na kwadrat i kombinerkami chwycić ... musisz już na miejscu pokombinować :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:40   

Krzysi3k napisał/a:
Śrubokrętem?


tak wbijasz go w otwor ktory wczesniej zrobiles wiertlem i wykrecasz ale ja ci jeszcze raz proponuje zostawic to zalane na 24 godziny WD bo inaczej bedzie ciezko caly czas
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Mar 05, 2010 14:42   

Dobra, najpierw jadę po WD-40, bo resztki wykorzystałem na opryskanie łba śruby, a jutro popróbuję. Na 3 śrubach fotel się kiwa okropnie :P Dziękować :)
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 06, 2010 12:28   

A od spodu gdzie ta sruba wlazi? Bo moze da sie ja zlapac od z drugiej strony i wykrecac na dol auta?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 13:26   

w tunelu srodkowym przy rurze wydechowej ... jak najbardziej można próbować od spodu złapać i krecić :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Mar 06, 2010 15:14   

Dużo jej tam wystaje? Bo mało mam czasu żeby to zrobić niestety, więc wjeżdżanie na kanał, zobaczenie, potem wyjechanie z garażu, wyjęcie fotela trochę zajmuje :(
Jutro może więcej czasu będzie.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Sob Mar 06, 2010 15:24   

...jakby nie poszło od spodu, jeszcze istnieją wykrętaki : http://www.allegro.pl/ite...ki_do_srub.html

jak masz ją nawierconą, to wkręcasz wykrętak w kierunku odwrotnym do ruchu wskazówek zegara, ale przed tym spryskaj to WD- kiem jak Ci wyżej pisano :ok:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Mar 06, 2010 15:28   

Jugol, właśnie sąsiad mi dziś to też sugerował. Już WD-40 wszystko tam żre od 20h ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R ALL] Jak się kręci śrubą rzymską w rozpórce ? :P
memphisto Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Pią Paź 22, 2010 13:13
memphisto
Brak nowych postów [wszystkie] A może tak bez T4?
lamer Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 26 Sro Lip 09, 2008 07:00
rolando
Brak nowych postów [ K-sereies wszystkie ]
kolin Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 5 Czw Lip 03, 2008 11:39
kolin
Brak nowych postów [wszystkie] Modifikator plus
Darulek Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 3 Wto Paź 05, 2010 19:37
liberoy
Brak nowych postów [wszystkie R ] Diagnostyka 4 ALL
tomaszo81 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Pią Lip 31, 2009 09:17
TomC



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink