Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 Si 99r] Wymiana kpl rozrzadu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:41
[R416 Si 99r] Wymiana kpl rozrzadu
Autor Wiadomość
moro545 



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Świdnica



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:21   [R416 Si 99r] Wymiana kpl rozrzadu

Witam
Wlasnie zakupilem kpl rozrzad (pasek, pompa i napinaz automatyczny) i chce zabrac sie za wymiane. Nie wiem czy lepiej samemu czy oddac w jakies dobre rece? Wymienialem juz pasek ale nie w roverze.
Mam pytanie odnosnie kilku spraw a przede wszystkim chodzi mi o jedno.
- jak odkrecic kolo pasowe? Czy najpierw sciagnac pasek z alternatora a dopiero pozniej odkrecac? Jak zablokowac to kolo zeby wal sie nie obracal?
-kolejne pytanie jest takie - potrzebuje odkrecic te dwa kola zebate u gory poniewaz musze wymienic ta gorna wewnetrzna plastikowa obudowe, czy bedzie z tym problem i czy musze zablokowac jakos te kola? Czy da sie to odkreci bez specjanej blokady?
Na co jeszcze musze zwrocic uwage?
Znaki wszystkie wiem gdzie sa, widzialem na filmiku jak wymienic pasek i napinacz wiec tu nie bedzie problemu. Nie wiem jeszcze jak z pompa ale wydaje mi sie ze tylko wystarczy spuscic plyn z chlodnicy, odkrecic pompe i zalozyc nowa tak mysle.

Czy nie bede mial problemow jezeli nie bede robil tego na kanale? Nie mam kanalu niestety. Czy nalezy wtedy sciagnac kolo i podniesc na podnosniku?

Jezeli ktos to juz robil to prosze o pomoc!
Z góry bardzo dziekuje
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:41   

moro545 napisał/a:
jak odkrecic kolo pasowe?
Nieraz sruba pusci przy dobrym uderzeniu a niekiedy sie trzeba nameczyc. Mozna odkrecic rozrusznik i zrobic blokade na wiencu kola.
moro545 napisał/a:
Czy da sie to odkreci bez specjanej blokady?
Da rade a jesli nie to jest tam wiele mozliwosci zablokowania ich. Poluzuj je na napietym starym pasku.
moro545 napisał/a:
Na co jeszcze musze zwrocic uwage?
Pozaznaczaj sobie markerem kola i walki aby nie zalozyc odwrotnie kol na walki.
moro545 napisał/a:
Czy nie bede mial problemow jezeli nie bede robil tego na kanale?
Zadnego
moro545 napisał/a:
Czy nalezy wtedy sciagnac kolo i podniesc na podnosniku?
Trzeba aby byl dostep.
 
 
 
moro545 



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Świdnica



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 15:50   

Ok.
Jeszcze pytanie odnosnioe paska klinowego, sciagnac go odrazu czy ja odkrec kolo pasowe?

Wogole zabierac sie za to samemu? Robota wydaje se bardzo prosta a wymiana u mechanika dobrego kolo 350-500zł!!!! Jak dla mnie to bardzo duzo!!!!

Dzieki za odpowiedz
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 16:03   

Mozesz od razu sciagnac paski od altka i pompy.
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 16:40   

Mieliśmy duży problem z odkręceniem śruby koła pasowego. Jeżeli uda się odkręcić śrubę to dokładnie ustaw znaki. W TYM temacie (szczególnie w ostatnim poście) opisałem, że należy bardzo dokładnie sprawdzić znaki. Jeżeli masz chwilę to przeczytaj.
 
 
moro545 



Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 44
Skąd: Świdnica



Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:03   

Dzieki za pomoc. Przeczytalem wszystko i bede mial to na uwadze. Jezeli macie jeszcze jakies spostrzerzenia z wlasnych doswiadczen i chcecie sie podzielic to bardzo bym prosil.
Moze ma ktos jakis dobry sposob na odkrecenie nieszczesnej sruby od kola pasowego?

Jeszcze raz dzieki Wam za pomoc.
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 13, 2010 13:10   

witam.robilem wielokrotnie hgf i rozne inne remonty w tego typu silnikach.ostatnio robilem rovera ojca tez hgf i gdy zobaczylem jaki dostep jest do dolnej czesci silnika,nie majac kanalu,zrezygnowalem z wymiany.zrobie niespodzianke jakiemus mechanikowi. nie ma jak to w polonezie.wszystko na wierzchu i wymiana rozrzadu jest bajecznie prosta.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wymiana rozrządu
radifumi1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Paź 04, 2008 13:30
dedal_komar
Brak nowych postów [R416] Wymiana rozrządu
Hill Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Kwi 16, 2007 10:22
piter34
Brak nowych postów [R416] Wymiana paska rozrządu część 2
greg_szczytno Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 13 Sro Maj 23, 2012 19:56
sTERYD
Brak nowych postów [R416] Wymiana rozrządu w Szczecinie lub Koszalinie
DonArkadio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Kwi 27, 2007 22:40
tomke
Brak nowych postów [R416] Wymiana rozrządu jakiej firmy kupić części?
flori_n Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Maj 21, 2007 23:08
GreenApple



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink