Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4i 97'] Jaki LPG II gen czy IV gen?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 13:14
[R200 1.4i 97'] Jaki LPG II gen czy IV gen?
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 11, 2010 10:02   [R200 1.4i 97'] Jaki LPG II gen czy IV gen?

Witam, naczytałem się tematów na forum u nas pełno. Jednak były one w większości z rok wstecz.

Niektóre osoby skłaniały się do II generacji - tańsza, prostsza i ponoć gorsza?

Inne osoby natomiast stawiały na "sekwencję"

Po paru telefonach do zakładów które wyskoczyły na pkt.pl "Auto Gaz" opinie "gaziarzy" są podzielone. Jedni twierdzą, że II gen wystarczy, inni, że potrzebna jest IV generacji. Nikt nie wspomina o III generacji? Zgubiła się ona gdzieś ?

Wstępnie cena za II generacji to ~1600 PLN
Cena za IV generacji to ~2500 PLN

Wiem, żeby wystrzegać się Valtek'ów : ))

W "Techniczny FAQ" na naszej stronie klubowej 8V również wymieniona jest II
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Mar 11, 2010 10:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Mar 11, 2010 13:25   

Masz ośmiozaworowca? Nie ma sensu pakować IV generacji. Będziesz miał z tym tylko kłopoty i problemy, a do tego, będzie drożej i byle pierdoła będzie zmuszała do udawania się do "szpecjalistów" od gazu, a to też kosztuje.
Proponowałbym II generację na porządnych podzespołach. Ja osobiście mam w Poldoroverze II generację od września 2004 roku, przejechałem na niej 100 kkm do dziś dnia i chodzi toto bezbłędnie, a naprawy, regulacje i konserwacje z powodzeniem przeprowadzam sam, nigdy do niej nie dotknął się żaden "szaman" od gazu.
Parownik Tomasetto tym AT 100 HP, butla też, toroidalna, mikser też, wstawiony właściwie, w mufę przed zespół przepustnicy. Elektronika gazowni polska, LechoLPG, typ MiniLambda. Daje to radę ponad pięć lat i nigdy nie było kłopotów. W lato schodziłem nim ze spalaniem gazu do wartości, przy skromnym wyregulowaniu ilości gazu i spokojnej jeździe poniżej ośmiu litrów na sto km. Mniej się już nie da.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 11, 2010 13:45   

Tak jest 8 zaworówka. Tez się skłaniam do II generacji.

Dają rok gwarancji, robocizna w 24h. Zostawiam w pon - we wtorek odbieram.

Byłbym tylko uprzejmy, za informację na jakie elementy sie uprzeć.

Wolę dopłacić choćby 200 PLN ale żeby to miało "ręce i nogi"
 
 
Szczygus 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 124
Skąd: Warszawa/Mokotów

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 13, 2010 21:48   

A do wersji 16V jaki polecacie?
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 21:51   

memphisto napisał/a:
Tak jest 8 zaworówka. Tez się skłaniam do II generacji.

Dają rok gwarancji, robocizna w 24h. Zostawiam w pon - we wtorek odbieram.

Byłbym tylko uprzejmy, za informację na jakie elementy sie uprzeć.

Wolę dopłacić choćby 200 PLN ale żeby to miało "ręce i nogi"

Po pierwsze krótka gwarancja, a to oznacza, że kiepska instalacja (tylko porządne firmy dają dłuższą gwarancję). Po drugie instalacja trwa max. 5 godzin więc dziwne, że chcą przetrzymać auto całą dobę (wiem, bo sam kiedyś założyłem dwie instalacje w ciągu jednego dnia roboczego).
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 08:00   

Szczygus napisał/a:
A do wersji 16V jaki polecacie?


Ja mam w Poldoroverze z 1996 roku z silnikiem 1.4 MPI Rovera II generację, ponad pięć lat i chodzi toto jak zegarek.
Generalnie - nie opłaca się zakładać w tych silnikach IV generacji, chociażby ze względów czysto praktyczno-ekonomicznych, a poza tym, te silniki mają bardzo krótkie czasy wtrysku i wymagają bardzo szybkich wtryskiwaczy gazowych a także umiejętnej regulacji instalacji gazowej. Jakby nie patrzeć - szkoda pieniędzy i kłopotów, które będą się z tym wiązać.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 10:36   

Witam ja takze zakładałem temat LPG tyle że do 16V i finałem tego jest instalacja IV generacji na reduktorze Tomasetto AT 09,centralka Zenit ,wtryski Matrix i powiem Wam ze narazie odpukać wszystko jest ok :)Spalanie 9-10l :mrgreen:
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 10:40   

Z tą gwarancją to jakiś wałek jest. Zakład montujący instalację musi udzielić dwuletnią gwarancję.
 
 
 
Dziarka 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Limanowa



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 10:51   

Tomek1212, masz racje
 
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:09   

Tomek1212 napisał/a:
Z tą gwarancją to jakiś wałek jest. Zakład montujący instalację musi udzielić dwuletnią gwarancję.
To jest bzdura! Nikt Ci nie musi udzielać dwuletniej gwarancji. Ba - nie ma takiego prawa, które w ogóle nakazywało by dawania gwarancji. Gwarancja to dobra wola producenta.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:20   

PopaY napisał/a:
Tomek1212 napisał/a:
Z tą gwarancją to jakiś wałek jest. Zakład montujący instalację musi udzielić dwuletnią gwarancję.
To jest bzdura! Nikt Ci nie musi udzielać dwuletniej gwarancji. Ba - nie ma takiego prawa, które w ogóle nakazywało by dawania gwarancji. Gwarancja to dobra wola producenta.

Popaya więc odsyłam troszkę do lektury, od roku bodajże połowy 2009 przez UE został nałożony taki przepis w każdym kraju członkowskim. I każdy sprzęt który chodź śladowo ale posiada jakąś elektronike musi być objęty MINIMUM 2 letnią gwarancją.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 12:55   

bonus89, możesz podać podstawę prawną, bo nie mogę znaleźć.
Z góry dzięki.

PopaY napisał/a:
instalacja trwa max. 5 godzin
ze zdjęciem kolektora i zestrojeniem softu? :>
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 13:09   

Zależy ile osób robi przy aucie, ale jak jedna robi tył a druga przód to sam montaż zajmuje około 2-3 godzin, zależnie co to za auto, później tylko zatankować i ustawić.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 14, 2010 14:27   

Gwarancja producenta musi mieć _minimum_ rok (może być dłuższa, ale nie krótsza). Ale po upływie tego roku masz jeszcze rok gwarancji ze strony sprzedawcy - tak stanowi prawo UE i nie zależy to od dobrej woli czy widzimisię sprzedawcy. Nie chce mi się szukać dokładnie artykułu ale zawiera się to w ustawie o szczegolnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 15:31   

bonus89, sprzedawca daje rękojmię a nie gwarancje. To nie to samo.
Pozdrawiam.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 21:47   

bonus89 nie będę Ci pisał czym się zajmuję na co dzień, ale zajrzyj proszę do prawa konsumenckiego i przeczytaj proszę co to jest "gwarancja", "rękojmia" oraz "niezgodność towaru z umową" zanim napiszesz jeszcze jakąś mądrą myśl :P
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 13:43   

Ja obecnie nie wiem, czy wybrałbym IVgen... Okazuje się, że po wymianie sondy lambda, czyszczeniu krokowca i przepustnicy, regulacji instalacji, moje auto spaliło w trasie 8,052l/100km LPG :shock: Przy czym nie czuć różnicy mocy, różnicy w reakcji na pedał gazu... różnica jest tylko w portfelu. Ja jeszcze nie mogę w to uwierzyć, kilka razy liczyliśmy to spalanie, mam paragony, i wychodzi to samo...

Do tej pory moim rekordem było 10l z groszami i to przy 90km/h prawie pustym autem. Teraz była trasa 90-110km/h, auto zapakowane na Święta, 2 osoby na pokładzie... A wszystko zaczęło się od momentu, gdy po ww. czynnościach, jechałem już 340-ty kilometr na LPG, a wcześniej na jednym baku udawało mi się zrobić 270km max. Teraz była okazja - wyjazd na Święta, i sprawdzone! 8l/100km gazu! Silnik 2,3 z automatyczną skrzynią! A byłem przekonany, że tak duże auto poniżej 10l nie zejdzie... Wszystko kwestia sprawności auta i instalacji :ok:

Na pewno do tego wyniku przyczyniła się zmiana stylu jazdy, a także zakaz jazdy dla TIRów w Święta, ale mimo wszystko - wynik jest dla mnie niesamowity i IIgen. LPG też mogę z czystym sumieniem pochwalić. Koszt 100km - 17,5zł, czyli koszt całej podróży na Święta, to 144zł. Dawno nie jechałem za tak śmieszne pieniądze...
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 14:24   

a Panowie powiedzcie mi, Czy jak mi w mieście pali 9L to na trasie też tyle gazu bierze?

Bo mi sąsiadka mówi, że gaz zawsze pali tyle samo, czy to na trasie czy po mieście zawsze spala tyle samo i na postoju też pali tyle samo co jak samochód jeździ.

Dla mnie ona to żaden autorytet a wręcz niedzielny kierowca który tylko w sobote autem jedzie na zakupy.. Ten gaz jej się zwróci po 15 latach chyba no ale.. w seicento z 98 bodajże ma narazie przebiegu 23.000 km i zamontowała gaz.. no ale..


Także pytam się Was, jak jest naprawdę? Jak po mieście mi pali 9-10L to na trasie będzie mniej ? przy prędkości 90-100
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 15:29   

Jwśłi założysz sekwencję to LPG auto spala praktycznie tyle samo co Pb - co znaczy, że jeżeli na trasie spada spalanie Pb (a przeważnie tak jest) to spadnie również spalanie LPG. Poza tym jeśli sąsiadce samochód na postoju spala gazu tyle samo co w czasie jazdy to chyba ma nieszczelną instalację albo super bogatą mieszankę. W praktyce auto spala tyle LPG co Pb (przy sekwencji) a ok 10% - 20% więcej LPG przy instalacjach starszej generacji zależnie od instalacji i jej wyregulowania.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Lapa 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 53
Skąd: Berlin



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 16:16   

ja powiem ze sasiadka ma "troche" racji mam sekwencje i w miescie berlin spala mi okolo 11l nie jezdze jak emeryt tylko dynamicznie i tyle samo spala mi na trasie ogolem mowiac czy trasa czy miasto na baku 34l 300km zrobie...

a co do wyboru jaka generacjia to powiem bierz II stary moj mial tez w rowerku i bez problemu zrobil 80tys w 3 lata!!! IV hmmm mam i nie jestem zadowolony tzn jest ok ale dwie wady ma

1. dwa razy tyle drozsza co II gen
2. zimowa pora wyjdzie ci drozej. jak robisz krotkie trasy to wiekszasc z tego bedzie na benzyniebo auto musi sie nagrzac, wszystko zalezy od temperatury zewnetrznej im nizsza tym dluzej na benzynie pojezdzisz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] JAKI OLEJ NA DOLEWKE? jesli nie wie sie jaki jest..
marcin.gdansk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sob Sie 02, 2014 11:34
marcin.gdansk
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200 jaki warszat?]
maciek142 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Kwi 06, 2012 18:58
tronsek
Brak nowych postów [R200,1.1,98 r.]Jaki rozrząd???
rafal506 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Maj 27, 2010 22:03
rafal506
Brak nowych postów [r200] Jaki aku do rovera 214?
zibik21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Lis 27, 2012 13:08
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink