wymiana w sterowniku pompy tranzystora IRLU3705ZPBF (55V 89A 140W) odpowiedzialnego za prace zaworu dawki paliwa
Tranzystor łatwo wymienić ale należy ustalić przyczynę dlaczego się spalił !
najczęściej to pojawienie się powietrza w przewodach paliwowych oraz jak Jugol pisał zła jakość paliwa
Tutaj jest filmik jak to zrobić:
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Czw Maj 20, 2010 12:29
Remi, też oglądałem ten filmik jak mnie dopadła awaria sterownika pompy, ale dla mnie to wyższa elektronika ( żeby to jeszcze nie było zalane tym żelem, to może bym się tego podjął ) więc wolałem zlecić to fachurze i mieć to zrobione na 6
P.S.
Po mej pamiętnej awarii w/w sterownika Kochanica przejechała ponad 20 kkm- tfu, tfu, żeby nie zapeszyć- bez zarzutu
Jugol, Jeszcze znalazłem na jednym z forum od Astry ze facet do naprawiał na tym IRLR2905 i mówił ze już 100.000km od naprawy zrobił i śmiga mu pompa dalej
Tez wynika ze do każdej marki się trochę inny tranzystor nadaje A co do sterownika to małe to jest i ja bym się temu tez nie wiem czy do końca temu podjął bo mi się straszne ręce telepią przy tych SMD
Mam nadzieje ze 200kkm zrobi twoj sterownik po naprawie
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pią Lut 04, 2011 18:12
Witam ponownie w temacie pompy VP-30, a konkretniej rzecz ujmując mojej pompy VP-30. Kilka dni temu zauważyłem, że po postoju na parkingu, po nocy mam plamę średnicy ok.3cm pod autem, z przodu zaraz za zderzakiem. W pierwszej chwili pomyślałem o wężach od wspomagania i wężach olejowych- one praktycznie od początku są zawsze wilgotne, mokre, ale bez tragedii. Olej od wymiany do wymiany pomiędzy max. a min. , a płynu do wspomagania dolewam raz w roku ok. 50 ml.
Na kanale u Brt'a doszliśmy, że nie chodzi tu w/w płyny, lecz o ropę. Dzień wcześniej o tym pomyślałem, jak dotknąłem tego co wykapało- śmierdziało ropą. Na parkingu obejrzałem wężyki przelewowe- zmienione latem- wsio szczelne- zero wycieków. Wydmuchaliśmy całą pompę dookoła powietrzem, odpaliliśmy silnik, lampa w łapki i szukamy jakiegoś mokrego miejsca. I po chwili pojawiła się ropa na łączeniu rozdzielacza z korpusem pompy
Lekka załamka, powrót do domu i szukanie, co , ile, za ile, i dlaczego tak drogo
Kwoty za wymiane uszczelnień pompy wahają się od 450- ok. 1000 pln- zależnie od serwisu- warsztatu.
Ale na jednym z for VW znalazłem piękny opis, jak samemu wymienić dokładnie to, co u mnie poszło, czyli uszczelnienie głowicy tłokorozdzielacza- oring zwykły- nic ponadto.
Idąc dalej tropem forumowicza k_grzesiu z forum VW dowiedziałem się, że są do kupienia całe, kompletne zestawy naprawcze pomp wtryskowych Bosch'a i nie tylko Bosch'a.
Firma z Wrocławia:
P.H.U. " EL-POL"
nick z allegro.pl : DIESEL-POL
zajmuje się sprzedażą w/w zestawów i nie tylko. Po mojej ok. półgodzinnej rozmowie ( rozmowa toczyła się nie tylko na temat pomp w R, ale np. jak w jej przypadku w SAAbach, Fordach itd.) z panią, która wspaniale ogarnia temat wszelakich pomp wtryskowych, ich budowę i symbole, zakupiłem taki zestaw do mojej VP-30, za 70pln z wysyłką. Dodam, że właściciele silników SDi taki sam zestaw do swoich pomp mogą tam zakupić za 33,50pln + wysyłka.
Plan jest taki, po niedzieli jak odbiorę przesyłkę, zabieram się za to sam i dam znać jak poszło.
I doszedłem gdzie mi te 0,5l paliwa szło, bo spalanie mi wzrosło o ok. 0,5- 1l na 100km.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Pon Lut 07, 2011 16:01
Sprawa wygląda tak. Auto odstawiam za chwilę do mechanika na wymontowanie pompy, następnie pompa idzie do pompiarza na wymianę wszystkich uszczelnień, powraca od niego, montaż i odpalenie. Wstępne koszta wymontowanie i zamontowanie pompy : 250-350 pln, uszczelnienie pompy 250 pln.
Stwierdziłem, po wielu godz. spędzonych na czytaniu tematów związany z wymianą uszczelnienia konkretnie tylko tego, że za moment wychodzą kolejne wycieki w innych miejscach, z tym jednym bym sobie poradził, ale po wymianie pozostałych potrzebna jest ponowna kalibracja pompy- więc odpuszczam.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Czw Lut 10, 2011 18:41
Auto odebrane. Pompa uszczelniona. Koszt 600pln- demontaż, (uszczelnienie kompleksowe pompy- tym się zajął pompiarz- p. Szymański z Serbów), montaż.
Podziękowania dla p. Sewastianowicza, przed którym diesel nie ma tajemnic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum