Ja u siebie tez kontynuuje dzisiaj walke z alarmem. Do tej pory sprawdziłem juz wszystko pozostało mi sprawdzenie styku zamka maski silnika. Mam nadzieje ze bedzie trafna diagnoza i wszystko wróci do normy. Jesli nie poddaje sie i bede szczesliwym uzytkownikiem roverka bez alarmu
[ Dodano: Sob Mar 27, 2010 18:31 ]
jak juz zapowiedziałem w poprzednim poscie poddaje sie. Sprawdziłem wszystkie krancówki, wymieniłem baterie w pilocie, stacyjka klika alarm nie uzbraja sie. Nie mam wiecej pomysłow ani tak obszernej wiedzy zeby szukac przyczyny. Pracuje obecnie w alarmach obiektowych i wiem z doswiadczenia ze jezeli jakis obwod nie jest zamkniety alarm nie uzbroi sie. Nie wiem tylko czy ma to przełozenie na alarm samochodowy .......
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 27, 2010 18:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 54 razy Dołączył: 23 Maj 2008 Posty: 942 Skąd: Zabierzów
Wysłany: Nie Mar 28, 2010 11:41
Sytuacja wygląda tak:
Drzwi zamknięte, kluczyk w stacyjce w pozycji 0 a świeci się podświetlenie stacyjki i światło w kabinie.
Po przekręceniu kluczyka na cewkę zapalają się kontrolki jak przy odpalaniu i wtedy dopiero gaśnie światło w kabinie i podświetlenie stacyjki.
Kontrolka otwarcia drzwi się nie świeci.
Otwieram każde drzwi osobno i kontrolka otwarcia się zaświeca. Zamykam gaśnie. Światło w kabinie też.
Więc śmiało można wykluczyć krańcówki.
Jednak po przekręceniu kluczyka tak,żeby zgasły kontrolki na desce światło w kabinie i podświetlenie stacyjki zapala się.
Świeci się nawet po wyciągnięciu kluczyka.
Tak więc dlaczego i z jakiego powodu świeci oświetlenie skoro nie ma kluczyka a gaśnie dopiero po przekręceniu kluczyka na cewkę?
Jakiś przekaźnik zgłupiał?
Tak jak by zapalał światło na odwrót...
Po odpaleniu auta czasami żarzy się delikatnie kontrolka otwartych drzwi.
Wstrząsy wywołane pracą silnika powodują zapewne gdzieś zwarcie masy, bądź na kablu bądź jakimś przekaźniku.
Co jest odpowiedzialne za włączenie światła w kabinie i podświetlenia stacyjki?
Bo krańcówka daje gdzieś sygnał ale do czego...
Schemat zamieszczony powyżej nic mi nie mówi, nie potrafię się z niego wyznać co i jak...
Dodam jeszcze że w trakcie drogi powrotnej kontrolka znowu się zaświeciła:/ Chyba ten samochód nie może się rozstać ze swoim poprzednim właścicielem Wyjąłem bezpiecznik od alarmu bo co prawda przed jego wyjęciem po zamknięciu drzwi alarm się uzbroił ale jeszcze nie zdążyłem dojść do klatki a już zaczął trąbić:)
[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 13:08 ]
Dodaję zdjęcie nabytego przeze mnie miernika, zupełnie nie wiem jak go ustawić a instrukcja obsługi nic mi nie wyjaśnia;/
[ Dodano: Nie Mar 28, 2010 13:21 ]
Wygląda na to że są to dwie odrębne usterki. Jeżeli chodzi o kontrolkę i o alarm to ja w dalszym ciągu obstawiam zwarcie gdzieś na przewodach od krańcówek, choć co prawda zupełnie nie wiem gdzie ono mogłoby się znajdować. Natomiast sam fakt świecenia się oświetlenia wewnętrznego przy przełączniku ustawionym w pozycji środkowej oraz palenie się lampki przy stacyjce mi nie przeszkadza. Byleby tylko nie było problemu z odpalaniem samochodu.
Wtykasz przewody pomiarowe w piersze 2 wejscia od dołu (COM i to wyzej) Czarny na COM. Ustawiasz miernik na taka strzałeczke u dołu. Miedzy 200 a hFE (to czerwone pole). Jak zetkniesz ze sobą czerwony i czarny miernik powinien zacząć piszczec, znaczy zwarcie. Dalej jak w poscie wyżej. Czerwony do kabelka krańcówki, czarny do masy i słuchasz. Jak piszczy znaczy zwarcie. Cała filozofia. Mozna jeszcze zbadac zwarcie omomierzem ale to narazie zostaw. Sprobuj piszczykiem.
Kontrolka drzwi się nie pali a skuteczność uzbrajania się alarmu przy zamykaniu samochodu wynosi 100% Problem z kontrolką drzwi i z alarmem przynajmniej na tę chwilę wydaje się więc rozwiązany - zaizolowałem jeden z przewodów do krańcówki.
Pozostał jednak problem z oświetleniem wnętrza i ze światełkiem przy stacyjce. Mianowicie gdy drzwi są zamknięte, a kluczyk w stacyjce w pozycji 0 świeci się podświetlenie stacyjki i światło w kabinie. Jak już wspomniałem kontrolka drzwi się już nawet nie żarzy.
Po przekręceniu kluczyka na cewkę zapalają się kontrolki i wtedy dopiero gaśnie światło w kabinie i podświetlenie stacyjki. Czy ma ktoś pomysł czym może to być spowodowane?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum