Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 75 V6
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 75 V6
Autor Wiadomość
Arturg 



Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lubartów



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 13:36   Rover 75 V6

cześć, jestem na tym forum nowy, oczywiście jestem po przywitaniu w odpowiednim dziale, jestem mocno zainteresowany zmianą maszyny, aktualnie posiadam dwa pojazdy podane w podpisie. Poszukuję koniecznie V6 i wybór jako jeden z nielicznych padł na Rovera 75 V6 - oczywiście 2,5. Poza tym jako alternatywa do R75 rozpatruję Lancię Thesis, Jaguara X-type, Saab 9-3 lub 9-5 bądź też Alfa 166 po lifcie. Silnik musi mieć minimum 175KM, Pb lub może być z lpg.
Dlatego też mam do Was kilka pytań (oczywiście użyłem opcji szukaj, ale chyba źle szukam, albo jest mało informacji nt. V6)
1. co to za silnik ten V6 2,5? czy rozrząd na pasek czy łańcuch, czy ma on coś wspólnego z silnikiem Forda tym który jest montowany w jaguarze x-type?, jak znosi lpg gdyby taki się trafił?, czy lubi dobry olej (jestem zwolennikiem syntetyku), czy przy spokojnej jeździe po niewielkiej miejscowości, czasami trasa, bez żyłowania bez potrzeby jest paliwożerny itp.
2. czy nieduża kobieta przy 155 cm dosięgnie do pedałów przy regulacji siedzeń (często moja żonka będzie go używać), czy polubi wnętrze? z fotek jest bardzo ładne.
3. preferuje raczej miękkie zawieszenia, czy R75 V6 jest twardy jak niemieckie pancerwageny? Jaka jest trwałość zawieszenia przy dbałości o nie
4. jakieś typowe bolączki modelu w wymienionej wersji silnikowej, jakiego wyposażenia szukać, na co szczególnie zwrócić uwagę? jaki jest dostęp części zamiennych, czy ceny są z kosmosu, czy występują zamienniki?
Myślę, że tematem będzie zainteresowanych wielu innych kierowców, przyznam, że dopóki nie pokazałem żonie R75 to faworytem był jaguar X-type, ale po obejrzeniu R75 to on wysuwa sie na fotel faworyta.
Z zakupem mam czas do wczesnej wiosny 2011r.
Bardzo, ale to bardzo dziękuje za wszelkie informacje.
Nadmieniam, że czytałem wikipedie, auto centrum ale tam wiele informacji się wyklucza. Stad moje pytanie do źródła. Niedługo będę miał dostęp do R75 2.0 diesel, ale ja diesla wykluczam.
Jeszcze raz z góry dziękuję.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 13:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 13:51   

To czytałeś? http://www.roverki.pl/article.php?sid=62

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 14:51 ]
http://www.roverki.pl/article.php?sid=475
http://www.roverki.pl/article.php?sid=174
http://www.roverki.pl/article.php?sid=170
http://www.roverki.pl/article.php?sid=169
http://www.roverki.pl/article.php?sid=167
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 14:30   

Arturg napisał/a:
co to za silnik ten V6 2,5? czy rozrząd na pasek czy łańcuch, czy ma on coś wspólnego z silnikiem Forda tym który jest montowany w jaguarze x-type?, jak znosi lpg gdyby taki się trafił?, czy lubi dobry olej (jestem zwolennikiem syntetyku), czy przy spokojnej jeździe po niewielkiej miejscowości, czasami trasa, bez żyłowania bez potrzeby jest paliwożerny itp.


O LPG pytaj kolegę Markzo

Arturg napisał/a:
2. czy nieduża kobieta przy 155 cm dosięgnie do pedałów przy regulacji siedzeń (często moja żonka będzie go używać), czy polubi wnętrze? z fotek jest bardzo ładne.


Tak i raczej tak (zależy od gustów ale jest ładniejszy od Jaga) .

Cytat:
3. preferuje raczej miękkie zawieszenia, czy R75 V6 jest twardy jak niemieckie pancerwageny? Jaka jest trwałość zawieszenia przy dbałości o nie


Miękkie i raczej bezproblemowe a jak już to ceny części nie powalają.
Arturg napisał/a:
Nadmieniam, że czytałem wikipedie, auto centrum ale tam wiele informacji się wyklucza. Stad moje pytanie do źródła. Niedługo będę miał dostęp do R75 2.0 diesel, ale ja diesla wykluczam.


Skoro Ty cenisz osiągi to rzeczywiście w grę wchodzi tylko 2.5. 2.0 V6 to praktycznie ten sam silnik ale...jakiś takiś wykastrowany. To samo klekot...coś to jechać nie chce.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Ostatnio zmieniony przez Zukowaty Sob Kwi 17, 2010 14:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Arturg 



Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lubartów



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 14:53   

kasjopea napisał/a:
To czytałeś?

Dziękuje za linki, wspaniałe opisy, po lekturze wiem już wiele i to że urasta do roli faworyta. Jeszcze raz dziękuje. Oczywiście porozmawiam na forum popytam może i ja do czegoś się przydam.

[ Dodano: Sob Kwi 17, 2010 15:53 ]
Zukowaty napisał/a:


O LPG pytaj kolegę [b]Markzo/b]

Tak i raczej tak (zależy od gustów ale jest ładniejszy od Jaga) .

Miękkie i raczej bezproblemowa a jak już to ceny części nie powalają.

Skoro Ty cenisz osiągi to rzeczywiście w gre wchodzi tylko 2.5. 2.0 V6 to praktycznie ten sam silnik ale...jakiś takiś wykastrowany. To samo klekot...coś to jechać nie chce.


dzięki , odpowiedzi konkretne, sugestie o V6 trafne, chcę tylko V6 2,5, diesla nie chcę.

Kurcze chyba się napaliłem na R75 :bezradny:
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 14:55   

Arturg napisał/a:
Kurcze chyba się napaliłem na R75 :bezradny:

Jak każdy kto kiedykolwiek oglądał ;)
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 15:55   

Arturg napisał/a:
Jaguara X-type,
Osobiście bym kupił S-Type. Części są stosunkowo tanie gdyż większość to Ford Mondeo. No i oczywiście w dieslu :grin:
 
 
Tan
[Usunięty]






Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 17:53   

Na forum Jaga. pisza, ze nie wszystko to Mondeo, nie ktore czesci idzie dopasowac, ale nie pasuja idelanie. Wrecz obalaja mit, ze X-Type to Mondeo w innej kascie. Nie wiem jak jest na prawde, ale przewaznie wiedza uzytkownikow jest dobra. Ech gdybym mial tak 30-35k to tez bralbym X-Typka w diselu :)
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 18:08   

S-Type :wink: 2,7 diesel
 
 
menior 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Sob Kwi 17, 2010 19:41   

Ja na forum Jaga poprosilem o porownanie R75 z X-typem i byly odpowiedzi ze jesli chodzi o komfort to R75 jest zdecydowanie lepszy :grin: jesli juz przyrownywac to z S-typem. Owszem byly i komentarze typu ze Rovery to tanie imitacje Jagow :evil:
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 10:51   

apples napisał/a:
Osobiście bym kupił S-Type. Części są stosunkowo tanie gdyż większość to Ford Mondeo. No i oczywiście w dieslu :grin:

tiaaa . Przy moim wyborze to był konkurent dla R75. Patrzyłeś na ceny zawieszenia? Zabijają na miejscu. Mało co pasuje z Forda.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Kwi 18, 2010 19:51   

Poprzedni właściciel mojego R75 kupił sobie Jaga S-type w dieslu i ile razy się z nim spotykam to mi mówiże tęskni za R75 bo ten jego Jag to jakiś taki nie dorobiony. Ceny części rzeczywiście muszą zabijać bo chłop majętny jest a jęczy że naprawy dupereli koszmarnie drogie a jak mu rzuciłem że to przecież ford to mi śmiechem parsknął. Faceta znam kupę lat i nie ściemnia więc coś w tych Jagach musi być nie tak skoro on sie nagrzewa na bentleya i dusi żeby kupić takie cacko a Jaga się pozbyć jak najszybciej
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Arturg 



Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lubartów



Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 18:58   

sknerko napisał/a:
kupił sobie Jaga S-typea jak mu rzuciłem że to przecież ford to mi śmiechem parsknął.

miał racje, bo S-type nie ma nic wspólnego z Fordem w przeciwieństwie do X-typa.
Ale, Jaguar i diesel? trochę nie pasi, tak jak jaguar i lpg. Do R75 v6 tez lpg nie założę, chyba że taki się już trafi.
uzo czytałem na forach Jaga i faktycznie, wiele części Mondeo minimalnie rożni się od X-typa. Trzeba dokładnie wiedzieć co i gdzie. Nawet "góra" silnika jest inna i osprzęt, do silnika ford owskiego ręce włożyli inżynierowie Jaguara i ulepszyli go trochę, podnieśli moc. Dotyczy to 2,5 V6 i 3.0 V6.
Mam jeszcze dwa pytanka
1. jak sprawuje sie automat w R75 V6? czy bać sie go?, nigdy nie jeździłem z automatem i czas spróbować
2. jaka była ogólna sprzedaż R75, może w rozbiciu na poszczególne modela (pb, d) ile wyprodukowali V6?. Nigdzie tych danych nie mogę znaleźć a co do Lancii Kappa która mam obecnie wszystko wiem.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 19, 2010 20:59   

Biorąc automat odpada Ci problem z kołem 2 masowym i układem sprzęgła :)
My szukaliśmy 75 na przełomie października/listopada. Warunek to był motor 2.5V6 ;) akurat trafił się automat, ale jakiegos specjalnego parcia nie było, że musi być manual czy automat ;) Pod nogą jest 180KM, skrzynia pracuje bardzo miękko, nie szarpie ;) i wolna tez nie jest ;) bardzo przyjemnie się nim jeździ i nie ukrywam, że równiez szybko :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Arturg 



Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 7
Skąd: Lubartów



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 11:22   

I jeszcze jedno, gdyby trafił się zadbany V6 2.0 czy w tym przypadku byłaby:
1. wyraźna różnica w mocy (chodzi mi o to jak to wygląda w praktyce, może ma ktoś porównanie) ,
2. elastyczności, czy przy 2.0 występowały skrzynie automatyczne, doczytałem że jeśli chodzi o spalanie pb to sprawa wygląda bardzo podobnie przy 2.0 a 2,5, (na papierze a jak w rzeczywistości? dlatego też wobec małej różnicy wole jednak 2,5, zawsze to trochę więcej koników.
3. może jakieś inne zauważalne różnice?
dziękuje za wszelkie podpowiedzi
ps. przy mojej Lancii Kappa 145 KM to trochę mało na dużą limuzynę.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:21   

ja jeździłem 2.0 i 2.5 autmoatem i różnica była, jednak nie jakaś bardzo duża. Pewnie dlatego, że aumaty mają inne przełożenie głowne i to troche niweluje różnice w mocy, nie wiem jak 2.0 jeździ z manualem :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 18:44   

Markzo napisał/a:
ja jeździłem 2.0 i 2.5 autmoatem i różnica była, jednak nie jakaś bardzo duża.

dotyczy to również manuala ja jeździłem oboma i różnica jest ale nie rzuca na kolana poprtostu czuć te parę koni więcej w 2,5
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 45] Proszę o pomoc przy wstępnej ocenie - Rover 45
sirus25 Chcę kupić ROVERka 9 Pią Maj 27, 2011 11:52
borek88
Brak nowych postów [Rover 75] Rover 75 do 20 tysięcy złotych - proszę o opinię
DanWro Chcę kupić ROVERka 1 Wto Lut 14, 2012 18:49
haszczyc
Brak nowych postów [Rover 75]CHCE KUPIC ROVER-a PROSZE O OPINIE
dzienix21 Chcę kupić ROVERka 2 Pon Lip 12, 2010 17:57
apples
Brak nowych postów Rover 75 2.0 benzyna automat versus Rover 75 2.0 diesel
RobertGrym Chcę kupić ROVERka 2 Pią Lis 15, 2019 10:31
iktorn73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink