Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 416] dlaczego nie ma pełnego obiegu płynu chłodniczego??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:22
[R 416] dlaczego nie ma pełnego obiegu płynu chłodniczego??
Autor Wiadomość
kmc 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 13:41   [R 416] dlaczego nie ma pełnego obiegu płynu chłodniczego??

Witam, mam następujący problem z roverkiem:

Zaczęło się od dwukrotnego pęknięcia rury od chłodnicy (górnej).

Kupiłem nową rurę, oraz dla pewności nowy korek od zbiornika wyrównawczego (podobno zdarza się, że węże pękają przez to, że korek przestaje odpowietrzać).
Chciałem następnie uzupełnić płyn chłodniczy, więc dolałem jakieś 2cm ponad max i odkręciłem śrubę od odpowietrzenia. Chwilkę po-syczało i zaczął wydobywać się płyn chłodnicy, ale nie jakoś ciurkiem tylko zaczęło lekko cieknąć, a po chwili przestało w ogóle. Płynu ze zbiorniczka wyrównawczego prawie mi nie ubyło.. Zakręciłem śrubę od odpowietrzenia i odpaliłem silnik.
Górna gumowa rura od chłodnicy po pewnym czasie nagrzała się (do tego stopnia, że nie można było spokojnie trzymać na niej ręki) a dolny wąż chłodnicy pozostał chłodny. Sprawdziłem palcem temperature płyny chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym i okazało się, że się nie nagrzał.
Temperatura silnika sięgnęła mniej więcej 1/3 i dalej już nie chciała iść. Odczekałem kilka minut i zgasiłem silnik, bo nie chciałem stracić kolejnego węża (chyba nie powinien pęknąć, bo zbiorniczek wyrównawczy nie był zakręcony, ale wolałem nie ryzykować)

Teraz zastanawiam się co szwankuje, pierwsza moja myśl to termostat, brat mi podpowiedział, że może pompa wody (robiłem rozrząd kilka miesięcy temu i pompa też została wymieniona).

Z góry dzięki za pomoc :)
Ostatnio zmieniony przez kmc Czw Kwi 22, 2010 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 13:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 13:50   

A może to słynny HGF.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
kmc 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 13:53   

też się nad tym zastanawiałem, ale z wydechu widać białego dymu, sprawdziłem bagnet i jest ok, nie ma żadnego podejrzanego śluzu, tak samo pod nakrętką.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 14:42   

Sprawdzales tez dolny waz? Prawdopodobnie przy 1/3 termostat nie zdazyl Ci sie nawet otworzyc.
 
 
 
kmc 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 15:07   

faktycznie..
jak górny wąż jest już nagrzany to dolny jest nadal zimny i miękki, może po prostu coś tam się zapchało.

co sądzicie o zepsutej pompie wody? jej zepsucie mogły by spowodować takie konsekwencje?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 15:35   

termostat sie jeszcze nie otworzyl
 
 
 
kmc 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 15:39   

no ok, więc to, że temp. silnika nie przekracza 1/3 go wyklucza, ale co może być powodem ww. problemów?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 15:45   

rozgrzej dobrze sam. obserwujac jednoczesnie temp. aby dolny waz zrobil sie goracy (termostat sie otworzy) i wtedy zobaczysz co sie dzieje o ile cos sie bedzie dzialo
 
 
 
kmc 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 15:50   

właśnie problem w tym, ze ten dolny wąż nie chce się nagrzać, wydaje mi się, że w ogóle nie dochodzi do niego płyn. Tak jak napisałem w pierwszym poście: górny wąż nagrzewa się moim zdaniem aż za bardzo. Samochód chodził około 5-10 minut i temp silnika nie poszła dalej niż 1/3.

Zresztą dziwne, że płyn chłodniczy nie uciekał jak odkręciłem śrubę od odpowietrzenia
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:03   

Odpowietrz go porządnie. Artykuł masz na stronie głównej. Pamiętaj o odkręceniu ogrzewania na maksa. Możesz pouciskać też węże. Musisz poczekać do momentu włączenia się wentylatora.
 
 
 
kmc 



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 16
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 16:19   

hmm rzeczywiście trochę źle się do tego zabrałem i pominąłem odkręcenie dolnego węża i przepłukania układu wodą. W sobotę sprawdzę czy w tym tkwi problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] 1,6l : WYMIANA PŁYNU CHŁODNICZEGO- Ile tego płynu?
adamek.o2 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Lis 21, 2011 14:26
szoso
Brak nowych postów [R45] stan płynu chłodniczego
bolus85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lis 16, 2012 22:04
bolus85
Brak nowych postów [416 si] wymiana płynu chłodniczego
formatuwka Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Gru 26, 2009 11:40
Raffaele
Brak nowych postów [R45] Wyciek płynu chłodniczego
bogski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Kwi 29, 2012 19:15
Gość
Brak nowych postów [416 si] Ubywanie płynu chłodniczego.
Pawel_416 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Sty 10, 2011 22:21
des



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink