Wysłany: Pon Maj 03, 2010 18:44 [R400/45/ZS] Stabilizatory
Witam.
Mam zamiar poprawić sobie troszkę prowadzenie autka. Obecnie źle nie jest ale czuję że może być lepiej.
Postanowiłem że pierwszym krokiem będzie montaż tylnego stabilizatora którego u mnie nie ma. Z tego co wiem owe stabilizatory są o różnej grubości. Dlatego mam pytanie do osób posiadających R400/45/ZS i stabilizator tylny jakiej jest on grubości w Waszej wersji silnikowej. Przy okazji jak możecie podać jakiej grubości jest stabilizator przedni to będzie wiadomo czy przedni też wymieniać czy zostawić.
Z góry dzięki za pomoc
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 03, 2010 18:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam
Dziś miałem możliwość pomiaru średnicy przedniego stabilizatora przy okazji wymiany oleju.
Średnica przedniego stabilizatora w R420 SD 99r. - 22 mm.
Pozdro
_________________ Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
już mam tylny od diesla właśnie. Wyczyściłem pomalowałem teraz tylko montaż. Brakuje mi jednego łącznika żeby go wsadzić. W tym momencie przykręcam mocowania do budy. Tak są miejsca na śruby pordzewiałe że idzie jak krew z nosa. W wahaczach jakoś przekręciłem śrubą lewe mocowanie już siedzi ale za tłumikiem to masakra.
Ps. Dziś też po raz kolejny podszedłem do wymiany sprężyn ale pasuje. Widełki przednie od wahacza odkręcę a już połączenie widełek z amorem nie idzie. Nie chcę urwać tego później będzie problem a bez rozkręcenia nie pójdzie chyba. Tył zaraz spróbuję poluzować ale też pewnie będzie ciężko.
Gdybym miał klucz pneumatyczny...
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
śmiesznie małe
40zł dałem u siebie na miejscu. Wiadomo że wszystkie gumki pasowałoby wymienić ale z tym poczekam. I tak mam wymieniać wszystkie gumki na poliuretany na początku z tyłu więc nie będę gumek kupował puki nie zrobię tyłu na 100%
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Odświeżę.
Ja jestem po montażu tyłu. Dawcą był ZS 180 więc tylny stabil ma grubość 20mm.
Różnica w prowadzeniu w zakrętach mocno odczuwalna. Nawet małżonka (której jakbym kierownicę zmienił to różnicy nie odczuje ) powiedziała że lepiej się prowadzi wchodząc w zakręty.
Teraz pozostaje zmobilizować się i zamienić przód. 25mm czeka kompletne na założenie.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
greg-si, jak zawsze można na Ciebie liczyć, ja dzisiaj dostałem paczuszkę a w niej właśnie drążek stabilizatora tylni dolny z MG ZS 2,5V6 tylko sprzedawca poleciał trochę po bandzie i nie dał do kompletu tych uszów do montażu od góry Dzwoniłem do niego ponoć ma wysłać w pon. do mnie a jak nie to będę musiał coś własnego zakombinować
może cudów to tylny stab nie czyni ale prowadzenie jest znacznie pewniejsze. Teraz po prostu czuć że tył jedzie jak przyklejony. Lecz mam wrażenie że przód za bardzo chodzi i nie jest tak pewny jak wcześniej. Zobaczymy jak będzie z grubszym przednim.
Edit:
Przedni stab MG ZS180 zainstalowany. Paradoksalnie zajęło to mniej czasu niż założenie tylnego. Choć nie powiem była chwila zwątpienia że jednak nie dam rady. Jednak sposobem się udało założyć.
Wrażenia z jazdy po poniedziałku jak zrobię dłuższą trasę.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ja też jestem po montażu przodu.
Szybki opis dla kogoś kto chce demontować stary i nie wie jak go wyciągnąć.
Odkręcamy stabilizator. To dość oczywiste
Zrzucamy gumę, która trzyma katalizator.
Odkręcamy mechanizm zmiany biegów (3 śrubki 10 klucz i ściągamy z niego cięgna.)
Da nam to więcej miejsca do manewrowania stabilizatorem.
Ja robiłem to na kanale i żeby mieć trochę miejsca dodatkowo uniosłem przód auta z obu stron ok 30 - 40 cm.
Wyjęcie starego przeszło bez większych niespodzianek. Po manewrować trochę i wychodzi.
Wsadzenie grubszego o 3mm stabilizatora jest większym problemem. Mi pomogło skręcenie kół w prawo i odkręcenie śruby przedniej z wahacza. Uzyskałem przez to więcej miejsca pomiędzy półosią a wahaczem.
Przykręcanie w odwrotnej kolejności co odkręcanie starego.
Działa i prowadzi się pewniej.
_________________ -Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
Do opisu dodam że stabilizator należy wyjmować w stronę tyłu auta w stronę kierowcy pod kątem manewrując nim.
Widzisz.... A ja wyjmowałem w stronę przodu i w lewo czyli stojąc pod autem facjatą w tył auta szarpałem do strony kierowcy manewrując masakrycznie.
greg-si napisał/a:
odkręcania wahaczy
Wahacza nie odkręcałem całego. Blokowała mnie przednia śruba prawego wahacza u dołu. Moim sposobem wsadzania, miałem za mało miejsca pomiędzy tą śrubą a półosią. Łatwiej było wykręcić śrubę niż półoś
grunt że poszło
dziś mogę powiedzieć że samochód teraz idzie bardzo równo. Tak jak przed montażem tyłu lecz znacznie stabilniej. Ogólnie jak za te około 200zł to warto.
Teraz czas na hamulce
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Ja kupiłem do mojej 416si komplet z civica 5D 1.8 dohc vtec (169km), są takie same jak w MG ZS 180 , lepiej dostępne i tansze. Małżonka po zamontowaniu jej tylnego zauwazyła kolosalna poprawe w prowadzeniu
za tydzien załoze grubszy przedni.
koszt to 50zł za tył i 50zł za przedni z gumami , mocowaniami itp. do tylnego proponuje dokupic nowe łączniki. Zwykła 400tka zamienia sie w rasowego pożeracza zakrętów
oj nie wiem czy ma taki sam stab przedni VTI
z tego co się orientuje ma 26mm a można i wyrwać grubsze
atu_rover, jak możesz to zrób zdjęcie tego swojego przedniego a szczególnie mocowań do wahacza
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum