Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1,4 16v] Pali na dwa Gary
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Paul
Pią Lis 19, 2010 09:53
[r200 1,4 16v] Pali na dwa Gary
Autor Wiadomość
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 11:35   [r200 1,4 16v] Pali na dwa Gary

Witam

Byłem na kompie oczywiście Pan powiedział że wszystko ok i nie wie co może być przyczyną ;/ wyczyściłem kopułkę, zmieniłem świece, i znów deszczowy dzień autko pali na dwa gary.

Czy może mi ktoś pomóc bo już się załamuje potrzebuje auta na każdy dzień żeby dojechać do pracy a nie na słoneczne dni ;/

POMOCY
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 11:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 11:40   

a cewka i przewody WN?
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 14:55   

sobrus napisał/a:
a cewka i przewody WN?


ale pali wiec czemu cewka ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 12, 2010 15:02   

temu, że może byc walnięta :/ w Vectrze V6 mieliśmy takie objawy, że odpalała ładnie ale chodziła na 5 garków, cewka/swiece/kable i było cacy :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 22:36   

odkopuje temat
po wymianie
Ceki kabli kopułki palca swiec dalej ten sam problem ?? ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Wrz 01, 2010 23:26   

co znaczy pali na dwa gary ? i jak do tego doszedłeś i jakie są objawy palenia na 2 gary

bo miałem wiele przebojów z deszczem i moim R i może jeden z nich to twój a po prostu nie rozumiem co to znaczy jak pewnie i wiele innych osób :mrgreen:
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 05:32   

pali na dwa cylindry ;) tylko 2 i 3
mogę wyciagnac kable z siwec 1 i 4 silnik dalej chodzi..
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 06:07   

Zapewne padł czujnik położenia wału, tudzież jego przewód. Miałem tak w moim Poldoroverze tuż przed zdjęciem głowicy. Gdy wsadziłem łapę za silnik i zamieszałem przewodem od czujnika wału, silnik odzyskiwał pracę na wszystkich garach. Gdy popuściłem, chodził tylko na środkowych, 2 i 3.
Weź spróbuj to samo zrobić, zamieszaj przewodem od czujnika wału. No i wypadałoby parę razy włożyć i zdjąć złączkę komputera głównego silnika oraz zestawu przekaźników pod nim, może po prostu któryś pin najzwyklej w świecie nie kontaktuje. Po paru latach ma prawo się tak, niestety, stać, nic nie jest wieczne.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 12:56   

bula21 napisał/a:
mogę wyciagnac kable z siwec 1 i 4 silnik dalej chodzi..


a powinien zgasnąć ?

a przez to, że chodzi tylko na 2 i 3 to co auto muli, trzęsie czy jak ?
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 15:07   

jezdzi jak maluch ;]

[ Dodano: Czw Wrz 02, 2010 16:07 ]
gdzie w R200 znajduje sie moduł zapłonowy ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
R-200 



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 744
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 15:22   

Modułu osobnego nie ma. Wszystko jest w sterowniku. Masz dobrze włożone kable do rozdzielacza? :cool:
_________________
Pozdrowienia Piotr.
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 16:36   

pali w sloneczne dni normalnie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 19:24   

bula21 napisał/a:
pali w sloneczne dni normalnie


No to sprawdź dokładnie cewkę - przewody WN, kopułkę, palec rozdzielacza i świece. No i słynny czujnik położenia wału.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Czw Wrz 02, 2010 20:15   

jaka opornosc ma miec czujnik polozenia walu bo tylko tego nie mam nowego ;P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Wrz 03, 2010 08:15   

bula21 napisał/a:
jaka opornosc ma miec czujnik polozenia walu bo tylko tego nie mam nowego ;P


To jest czujnik indukcyjny i nawet jeśli będzie miał właściwą oporność (której nie znam) - nie będzie to oznaczać, że działa sprawnie.

Jego poprawne działanie można właściwie sprawdzić tylko oscyloskopem, podczas jego pracy (tj. gdy będzie się obracać koło zamachowe silnika), na stosownie nastawionym wykresie napięcie - czas.
Na pewno jest to przebieg piłokształtny asymetryczny, gdzieś ktoś kiedyś robił wykres pracy tego czujnika.

O, znalazłem, proszę:

http://forum.roverki.eu/v...1c4ae259978a740
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 18:51   

dzieki

dzis ladna pogoda a samochod tez pali na dwa gary.. jutro bede kombinowac z tym czujnikiem

[ Dodano: Nie Wrz 19, 2010 19:51 ]
jestem po wymianie uzczelki pod glowica okazalo sie ze jedna szpilka byla ukrecona... wiec i po wymianie szpilek.. jednak po odpaleniu okazalo sie ze auto znow pali na dwa gary ale doszlem do tego ze swiece suche po wyciagnieciu listwy dwa wtryski nie dawaja paliwa.. winna kompa?? czy cos innego ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Nie Wrz 19, 2010 19:38   

Wtryski są parowane (chyba 1-4 i 2-3), jeśli nie działają Ci dwa to możliwe że nie dochodzi do nich sygnał. Wtedy trzeba zbadać gdzie zanika, najłatwiej to wsadzić dwie diody z opornikiem w wtyczkę od wtryskiwacza (do tej 3-pinowej) i zobaczyć czy migają w trakcie próby rozruchu.

Jeśli nie to wsadzamy te diody w kable przy samym kompie, jeśli nadal nie migają to wysokie prawdopodobieństwo uszkodzenia tranzystorów kluczujących je.

Normalny mechanik powie że się nie da i skasuje Cię za nowy komputer i robociznę, człowiek który się zna wymieni tranzystor i zaoszczędzisz kilkukrotnie.

Jeśli sygnał jest w tej wtyczce 3-pinowej to sprawdzasz na każdej wtyczce wtryskiwacza, jeśli także jest to albo Ci się zatkały albo spaliły (sprawdzasz ich opór).
Ze spalonymi wiadomo, z zatkanymi to trzeba je w ropie i przedmuchać w odwrotną stronę. Sztuczka polega na tym że w czasie kąpieli trzeba go włączyć aby się otworzył.

Ewentualnie piny w złączach zaśniedziały, wtedy trzeba je wyczyścić.

Pozdrawiam
 
 
 
bula21 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 783
Skąd: Bytom



Wysłany: Sro Wrz 22, 2010 13:52   

Witam

A więc tak Samochód już jeździ po byciu u 2 mechaników i 3 elektryków :D

Powodem słabej kompresji była pęknięta szpilka na głowicy.. ;/ co za tym idzie uszczelka itd..
a palił na dwa gary ponieważ komputer nie dawał sygnału pan elektryk ( trzeci ) doszedł do tego po wskazówkach kolegi ADI-mistrzu za co bardzo mu dziękuje ;)

Elektryk koszt 100 zł
Mechanik 800 zł (robocizna+części)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [MG ZR 1.4] Pali jak na trzy gary
mirussieek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sty 05, 2019 15:18
Saaphyri
Brak nowych postów [R200] Nie chce palic na wszystkie gary
maveric.npton Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pon Kwi 25, 2011 10:33
tomi83
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r200 2.0 SDI] Nie pali
Zenekdz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lut 21, 2013 23:07
kruszan
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi nie pali... [R200]
roveryk200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Gru 13, 2012 21:23
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink