Mam w dalszym ciągu problem, kiedy auto jedzie powoli np. na pierwszym czy drugim biegu to wzrasta temp. albo gdy auto przez dłuższy czas stoi w miejscu też wzrasta temp.
Niedawno była wymieniana uszczelka pod głowicą myślałem że to właśnie że to była przyczyna ale po wymianie problem jest dalej, nie ma termostatu więc układ nie może być zapowietrzony..
jakieś pomysły ?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 08, 2010 15:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
pompa wody wymieniana miesiąc temu nie chodzi o wentylator bo nie dochodzi aż tak wysoko temp ale znajomy ma tego samego R z tym samym silnikiem i możemy siedzieć w aucie na parkingu przez godzinę przy zapalonym silniku i temp. nie wzrasta a ja 15 min i temp. się dźwiga
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Sie 2010 Posty: 335 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Lis 08, 2010 17:32
U mnie jest to samo, tylko ze gdy stoje dluzej w korku, albo na swiatlach. Szczegolnie to widac w korkach, jak dlugo nie rusza sie auta. Temperatura silnika rosnie prawie do samej gory, po czym spada do polowy i znowu to samo. W trasie wskazowka jest na polowie albo ponizej czyli tak jak byc powinno. Przyczyna jest pewnie uszkodzony czujnik temperatury. Jak bede mial czas zawioze do mechanika.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Sie 2009 Posty: 113 Skąd: kielce
Wysłany: Pon Lis 08, 2010 17:50
wymieniałeś korek od zbiornika wyrównawczego?może on nie trzyma ciśnienia i tu jest problem. sprawdz tez czujnik załączania wentylatora(ten górnu na trójniku)
Jedziesz---->powietrze owiewa chłodnicę i studzi płyn---->temperatura OK.
Stoisz (jedziesz powoli)---->powietrze owiewa słabo (lub wcale jak stoisz) chłodnicę---->temperatura rośnie---->włącza się wentylator (dzięki czujnikowi, który podaje informację o temperaturze do komputera, a ten włącza wentylator)---->płyn się studzi---->temperatura OK.
Jedziesz---->powietrze owiewa chłodnicę i studzi płyn---->temperatura OK.
Stoisz (jedziesz powoli)---->powietrze owiewa słabo (lub wcale jak stoisz) chłodnicę---->temperatura rośnie---->włącza się wentylator (dzięki czujnikowi, który podaje informację o temperaturze do komputera, a ten włącza wentylator)---->płyn się studzi---->temperatura OK.
No wlasnie , bo jak czytam to wychodzi ze kolega chce zeby na postoju (pracujacym silniku) wskazowka lezala na min. czy co? Jak sie trzyma na polowie to jest oki.
Wskazowka zaczyna sie podnosic przy ok 60 stopniach i do 104 (wlacza sie wentylator) nawet nie drgnie z pozycji lekko ponizej polowy, przy 105 zaczyna sie podnosic co juz nie jest normalne. Sprawdzalem z kompem. Tak dla ciekawosci silnik na biegu jalowym bedzie nabieral temperatury dosyc szybko do 60 stopni. Z wlaczonym ogrzewaniem wnetrza na full cieplo nabiera temperatury nawet na drugim biegu wentylatora, na trzecim staje (lekko spada tak 1 stopien na 3-4min. ) Na czwartym schodzi do 80 stopni (termostat zamkniety juz) . Podczas jazdy nie wchodzi wyzej niz 94 stopnie bez ogrzewanie wnetrza ( ale wiadomo przeplyw powietrza przez chlodnice) Te wszystkie wachania temp. odbywaja sie bez ruch wskazowki. Zalezy to wszystko od pogody oczywiscie (bylo ok 14 stopni ja sprawdzalem i otwartej masce na postoju) Pozdr.
chodzi mi o to że jeżdżę różnymi samochodami i nie mam takiego problemu a więc wyjaśniam jeszcze raz wskazówka dochodzi do polowy tak jak powinno być pełen obieg płynu itd.. ale gdy stoję w miejscu np. 15 min temp wzrasta a w innych samochodach którymi jeżdżę nie ma tego problemu.. dla przykładu r76 v6, r214 1,4 16v, matiz, golf 3, tico.. tam znajomi mogą stać po godzinie na parkingu i temp. mają cały czas w połowie tzn. wzkazówkę na połowie..
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
chodzi mi o to że jeżdżę różnymi samochodami i nie mam takiego problemu a więc wyjaśniam jeszcze raz wskazówka dochodzi do polowy tak jak powinno być pełen obieg płynu itd.. ale gdy stoję w miejscu np. 15 min temp wzrasta a w innych samochodach którymi jeżdżę nie ma tego problemu.. dla przykładu r76 v6, r214 1,4 16v, matiz, golf 3, tico.. tam znajomi mogą stać po godzinie na parkingu i temp. mają cały czas w połowie tzn. wzkazówkę na połowie..
Ok. Teraz jasne o co Ci chodzi, ale u mnie auto na postoju bez wlaczonego ogrzewania bedzie sobie chodzic z temperatura pomiedzy 96-104 stopnia do wlaczenia wentylatora tak co 5-7 min. i to jest normalne.
To nie jest normalne, stojąc na postoju tem. powinna być niezauważalnie wyższa niż normalnie, tak jak w każdym innym aucie. Też mam podobny problem ale czasami, napewno nie jest to czujnik tem. od wentylatora stawiam chyba na przycinający się termostat.
To nie jest normalne, stojąc na postoju tem. powinna być niezauważalnie wyższa niż normalnie, tak jak w każdym innym aucie. Też mam podobny problem ale czasami, napewno nie jest to czujnik tem. od wentylatora stawiam chyba na przycinający się termostat.
Kolega bula21, ma wyjety termostat. Kurde panowie silnik pracuje na postoju to jak ma te cieplo oddac, chlodnica potrzebuje przeplywu powietrza. Troche wiecej czasu zajmuje wzrost temperatury do pierwszego wlaczenia wentylatora ,potem w kazdym aucie tak jest. Moze byc z rozna czestotliwoscia. K-seria ma tylko ok 5L pojemnosci ukladu chlodzacego gdzie tak tylko np. Escort 1.4 ma ponad 7l. Moja rada jak nie chcecie zeby sie wentylator wlaczal na postoju to ogrzewanie wnetrza na full i 3lub4 bieg dmuchawy. Bedzie godzine chodzic i sie nie wlaczy. Pozdr.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum