Forum Klubu ROVERki.pl :: [wszystkie] byl jakis rover z napedem na tyl?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Wto Lis 16, 2010 22:03
[wszystkie] byl jakis rover z napedem na tyl?
Autor Wiadomość
radomraptile 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 151
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:43   [wszystkie] byl jakis rover z napedem na tyl?

tak jak w temacie .
Ostatnio zmieniony przez radomraptile Wto Lis 16, 2010 21:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:46   

MG F i TF są napędzane na tył :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
radomraptile 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 151
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:46   

Remi55 napisał/a:
MG F i TF są napędzane na tył :razz:


dzieki a cos w stylu Rover 600 Turbo :) ?
 
 
Mombrey 




Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:48   

ROVER 110 P4 i R75 z silnikiem V8. Pewnie jeszcze kilka by sie znalazło.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
menior 



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:54   

A swoja droga to czemu tacy renomowani producenci jak BMW,MERCEDES czy JAGUAR daja naped na tyl skoro te rozwiazanie o wiele gorzej sie sprawdza np. zima, w czym niby jest jego przewaga nad przednim napedem :?:
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 21:55   

menior, Czemu gorzej :?: Maluch tez ma napęd na tył i się świetnie prowadzi zima :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Remigiusz 




Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:00   

kasjopea, Daj to do offtopica :wink: Nie bardzo to w porady techniczne pasuje :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:00   

menior napisał/a:
A swoja droga to czemu tacy renomowani producenci jak BMW,MERCEDES czy JAGUAR daja naped na tyl skoro te rozwiazanie o wiele gorzej sie sprawdza np. zima, w czym niby jest jego przewaga nad przednim napedem :?:

ponieważ inaczej są rozłożone masy w aucie
silnik z przodu skrzynia z tyłu najczęściej
z tylnym napędem szybciej wystartujesz
a przedni dlatego został wymyślony ponieważ wkładają cały silnik ze skrzynią i łatwiej jest
i jeszcze chyba dlatego,że łatwiej pchać niż ciągnąć :razz:
 
 
 
menior 



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:04   

Remi55 napisał/a:
menior, Czemu gorzej :?: Maluch tez ma napęd na tył i się świetnie prowadzi zima :wink:

Wiekszosc uzytkownikow BMW i MERCEDESOW tak twierdzi,nawet na forum BMW narzekaja :lol: ponoc tyl zarzuca i pod zadna gorke nie da sie wjechac :o Ja wlasnie zmieniam R75 na BMW E 91 i troche sie tego obawiam bo Roverek ciagnal po sniegu jak czolg nawet na letnich oponach :lol:
 
 
 
flapjck1 



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:05   

jest jeszcze sd1 w wersji max to 3,5 v8
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
radomraptile 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 151
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:07   

ale zawsze wieksza frajda z napedu na tyl, jesli chodzi o sportowa ,szybsza jazde.

[ Dodano: Wto Lis 16, 2010 22:06 ]
flapjck1 napisał/a:
jest jeszcze sd1 w wersji max to 3,5 v8


ile to moze miec km?

[ Dodano: Wto Lis 16, 2010 22:07 ]
ale zawsze wieksza frajda z napedu na tyl, jesli chodzi o sportowa ,szybsza jazde.
 
 
menior 



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:07   

Ale caly czas nie rozumiem na czym polega ewidentna przewaga :roll: bo jakies tam drobne techniczne roznice dla przecietnego uzytkownika nie maja znaczenie
 
 
 
radomraptile 



Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 151
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:09   

Bez wątpienia dużo tańszym w produkcji jest rozwiązanie z przednim układem napędowym niż klasycznym. Przede wszystkim jest on mniej skomplikowany i wykorzystuje dużo mniej elementów. Producent nie musi montować wału napędowego czy tylnego mostu, co przede wszystkim także przyspiesza budowę samochodu. Za jednym zamachem montuje się zespół napędowy wraz z przednim zawieszeniem.

Przy przednim napędzie silnik, skrzynia oraz półosie pracują w jednej osi, więc wykorzystywana jest prosta przekładnia walcowa, zamiast innych nieco bardziej kosztownych przekładni kątowych. Co za tym idzie, przedni napęd jest także dużo bardziej sprawny. Mniej mocy "ucieka" nam na drodze między jednostką silnikową, a oponami. Mniejsza waga układu i mniejsze straty układają się na większą oszczędność paliwa niż w przypadku układu napędzającego tył.

Jest jednak jeden niepodważalny atut napędu klasycznego. Kilka dobrych lat temu jeden ze skandynawskich producentów stwierdził, że graniczna moc która może być przekazywana na przednią oś wynosi 250 koni mechanicznych. Odczuwa się to podczas pokonywania ostrych wiraży, gdy samochód wyjeżdża na zewnętrzną zakrętu i nie za bardzo reaguje na polecenia kierowcy. W takich przypadkach dużo lepiej sprawdzają się tylnonapędowce.

Jednak trzeba pamiętać, że auto wyposażone w klasyczny napęd wymaga nieco więcej doświadczenia za kółkiem niż w przypadku przednionapędowca. Nie odczuwa się tego podczas jazdy w normalnych warunkach. Różnice pojawiają się dopiero gdy na drogach robi się ślisko. Wtedy pojawia się zjawisko nadsterowności i bardzo łatwo zarzucanie tyłem samochodu może skończyć się efektownym obrotem. W rzeczywistości efekt ten jest dużo łatwiejszy do skorygowania niż podsterowność. Wystarczy szybka reakcja kierowcy w postaci kontry, bądź też ESP na wyposażeniu seryjnym.

W starciu między napędem na przód i na tył można wymieniać wiele wad i zalet, ale gdyby pominąć kwestie oszczędności, przewagę uzyskuje napęd klasyczny. Dlatego też w autach segmentu premium, gdzie najbardziej liczy się prestiż i radość z jazdy, taki napęd spokojnie funkcjonuje.


znalazlem to na stronie moze to Ci pomoze :cool:
 
 
menior 



Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 291
Skąd: werona italia

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:14   

a co mi to za frajda jak zima pod zadna gorke nie podjade :/ Mam jeszcze przed oczami scene z zeszlego roku gdy nagle spadl snieg i pod niewielka gorka ruch zostal zablokowany przez pare bmw co nie dawaly rade podjechac,wtedy mialem frajde gdy je moim R75 wyprzedzalem na letnich oponach :lol: A teraz moze i ja bede stal :/
 
 
 
pajda 




Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 311
Skąd: Jarocin



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:20   

radomraptile, jeżeli cytujesz kogoś warto,by dać wypowiedź w cudzysłowie

http://www.bankier.pl/wia...yl-1931041.html
 
 
 
Mombrey 




Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:32   

Harry napisał/a:
chyba dlatego,że łatwiej pchać niż ciągnąć :razz:

Weź spróbuj wepchnąć np. taczke po schodach a za chwile spróbuj ją wciągnąć. Wciągnąć jest dużo łatwiej i właśnie dlatego przedni napęd radzi sobie lepiej np. po piachu albo z podjechaniem pod wysoką krawędź.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
Pływak 




Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 16, 2010 22:40   

Zapakowaną taczkę też ciągniesz za sobą? ;) Bo i ile ze schodami się zgodzę, a to tylko dlatego, ze ciągnąc jesteś wyżej i ciągniesz nie równolegle do podłoża, a pod kątem w górę o tyle na płaskim lepiej pchać...
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Mombrey 




Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Wto Lis 16, 2010 23:05   

Pływak napisał/a:
Zapakowaną taczkę też ciągniesz za sobą? Bo i ile ze schodami się zgodzę, a to tylko dlatego, ze ciągnąc jesteś wyżej i ciągniesz nie równolegle do podłoża, a pod kątem w górę o tyle na płaskim lepiej pchać...

Dałem taki przykład, może nie do końca najpepszy ale wystarczy troche uruchomic wyobraźnię.
_________________
--== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lis 17, 2010 00:11   

ja obecnie przesiadam się z przednionapędowej mazdy mx3 do zabawy na taki projekcik praktycznie od zera budowany tylnonapędowy i powiem jedno. Może teraz wozy bardziej skomplikowane itd, ale jeśli chodzi o sport to ja po podniesieniu mocy w przednionapędowym aucie w 6 lat już 4 skrzynie zarżnąłem, głównie wina mechanizmu różnicowego w skrzyni.

I teraz jak buduje sobie moje maleństwo, uważam ze napęd na tył jest o wiele bardziej wytrzymalszy i skrzynie przyjemniejsze.

Wiec z tym ze na przód łatwiej bym nie powiedział, bardziej skomplikowane skrzynie itp.

W sumie serwisom nie zależy by coś jak np. skrzynia N9 fordowska znosiła wszystko i była nie do zdarcia.
 
 
Konix 



Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sro Lis 17, 2010 08:12   

Cytat:
ile to moze miec km?


190KM 220NM, ale kiedyś jak przeglądałem internet to przerabiają to na 700KM i dają rok gwarancji ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Wszystkie] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Offtopic 0 Nie Kwi 10, 2011 21:56
kasjopea
Brak nowych postów Życie to jakiś żart...
bula21 Offtopic 61 Czw Sie 14, 2008 18:14
bula21
Brak nowych postów Możecie coś polecić na jakiś weekend?
memphisto Offtopic 13 Pon Kwi 20, 2009 12:28
Adrian355
Brak nowych postów PHP + HTML. Czy jest jakis magik na forum??
michone Offtopic 1 Wto Mar 31, 2009 07:46
Skiba
Brak nowych postów jakis dziwny przelacznik znalazlem u siebie w roverku 214
pioneer_SRT Offtopic 12 Pią Lip 18, 2008 23:07
emes



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink