Wysłany: Sob Sty 08, 2011 16:34 [R416]Odpala tylko przy dodaniu gazu...cd
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witojcie!
Kiedyś juz o to pytałem, ale nic nie poradzilismy i dałem sobie tymczasowo spokuj z tym problemem, bo nic poważnego sie nie dzieje...
Otóż problem wyglada tak:
-czy auto cieple czy zimne, aby je odpalić muszę dodać gazu...
-bez gazu zrobi prrr skoczy na obroty na ulamek sekundy i gasnie:)
Co zrobione:
-krokowy(wymieniony)
-kable(nowe)
-palec, kopulka nowe
-no i nowy akumulator...co najdziwniejsze kilka dni po wymianie aku (2-3dni) auto palilo na dotyk i znowu zaczelo wariować.
Wpadł w ręce sprzęcik testowy:
wpadl mi w ręce sprzęt testowy i wydrukował taki paragonik:
Wydruk Raportu TEST AKUMULATORA
Standard.kwasowy
SOC: 12,57V
CCA NOMIN. 360EN
CCA FAKT. 334EN
AKUMULATOR-DOBRY
Stan techn. akumulatora 92%
Stan naładowania 96%
Wydruk raportu
TEST ROZRUCHU
nap. rozruchu
9,40V ZA MAŁE
Test ładowania-bez obciążenia
14.08V
Test ładowania-z obciązeniem
13.94V
PULSACJA NAPIECIA
0.19V -W NORMIE
Z testu wynika, że wszystko elegancko, tylko:
nap. rozruchu
9,40V ZA MAŁE
Rozrusznik?? Alternator??
-bez gazu zrobi prrr skoczy na obroty na ulamek sekundy i gasnie:
sprawdź jeszcze TPS - czujnik położenia przepustnicy trzeba go zmierzyć miernikiem, na zamkniętej przepustnicy powinno być 595 ohm w tym temacie http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20 masz opisane co i jak wyregulować. Jak już wyregulujesz TPS, dobrze było by wykonać, to się chyba nazywa"adaptacja przepustnicy" na włączonym zapłonie (kluczyk w poz. 2) naciskasz pedał gazu cztery razy do podłogi i odpalasz silnik.
hmm jeśli przepustnica była by źle wyregulowana to chyba byly by problemy z obrotami, a tu ich nie ma...po odpaleniu (z gazem) sa ksiazkowe obroty, po nagrzaniu tez...ale sprawdzić nie zaszkodzi:) zobacze i dam znac
_________________ ...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
Może gaśnie bo napiecie tak spada że iskra gaśnie?
Jak był nowy akku, to był może ładnie naładowany na max i auto paliło na dotyk.
Z kolei jak dodasz gazu to ładowanie jest lepsze.
To taka tylko teoria, ale alternator i rozrusznik moim zdaniem do sprawdzenia.
Ja mam problem z rozrusznikiem (alternator mam roczny).
Dławi sie na chwilę przy rozruchu (ale zawsze pali więc go nie robie).
Ale gdy był wsadzony nowy akku to przez 2-3 dni kręcił pięknie, czyli wyższe napiecie zdecydowanie mu pomogło.
najko, ja sobie myślałem w taki sposób: jeśli czujnik jest źle ustawiony to znaczy tak, że załóżmy przepustnica jest zamknięta ale czujnik ma oporność większa niż te ~590 ohm tym samym komputer sobie "myśli", że przepustnica jest uchylona jednak i każe się "przymknąć" silnikowi krokowemu. Efektem tego jest zbyt mała ilość powietrza żeby silnik zaskoczył, jak dodajesz gazu otwierasz przepustnice (bez udziału krokowca) i silnik odpala. Trochę to takie łopatologiczne tłumaczenie, ale wiadomo o co chodzi.
Ustawienie TPS to raptem 30min roboty także nie zaszkodzi spróbować
zastosuje sie do wszystkich porad po kolei:) może usterka po ktorejs czynnosci ustanie. Dam znać co i jak jak zgromadze sprzęt i zabiore sie do robotki:) narazie big thx
[ Dodano: Czw Sty 13, 2011 21:07 ]
Dobra, sprawdziłem było na 530 ustawiłem idealnie i pali na dotyk ledwo przekrece -bez gazu:), ale... tylko jak jest ciepły... a jak ostygnie to znowu trzeba gazu dodać, zgasze i juz jest na dotyk... jakieś pomysły??
_________________ ...nie ma mnie, będe wczoraj...
Zanim do mnie napiszesz skontaktuj się z moim lekarzem.
Sprawdź czujnik temperatury,w tym http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#579676 temcie masz fotkę komory silnika,i zaznaczony czujnik temperatury, są tam dwa czujniki, jeden odpowiedzialny za wskazania na zegarach - z jednym kablem, i od komputera - z dwoma kablami. Sprawdź ten od komputera, spróbuj go odłączyć i odpalić autko, jeśli to czujnik jest winny powinno odpalić bez problemu. Zresztą w tym temacoeco zapodałem jest wszystko opisane
Cześć, czy udało Ci się rozwiązać problem z zapalaniem ? U mnie mam dokładnie te same objawy. Dodatkowo szalały obroty, zmieniłem silniczek krokowy ale problem z odpalaniem nie ustał. Odpala ale trzeba dodć gazu.
nie wiem jak jest w 416 u mnie w 400 miałem taki sam problem, otóż koło linki z gazem jest taka mała śrubka, która odpowiada za obroty, może jest nie dokręcona i dlatego nie wchodzi na obroty, sprawdź ją i dokręć:razz:
Wkręt od położenia przepustnicy jest dokręcony, sprawdzałem. Może nie dopisałem poprzednio, po wymianie silniczka krokowego problemy z obrotami ustały, jak juz odpali to obroty są ok, nie falują i nie wieszają się. Problem jest z odpaleniem. 2 na 10 razy odpali normalnie (bez dodawania gazu) 8 razy kręci i nie łapie, trzeba dodać gazu żeby odpalił. Sytuacja występuje niezależnie czy silnik jest zimny czy zagrzany, czujnik temperatury sprawdzałem i wydaje się być ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum