Wysłany: Pon Sty 17, 2011 17:09 Proszę o Ocene R820 TI
Witam mam na imię Mateusz jestem z centrum polski od dawna kręcą mnie R800 jeszcze w nadwoziu coupe. Mam obecnie kanciaka. Chciał by was drodzy forumowicze prosić o ocenę tego egzemplarza.
mhm z tego co zauważyłem brakuje mu listew bocznych.
i jego przebieg nie wiem czy jest realny.
nie wiem czy ma alufelgi, ale wykonam telefon do gościa..
jak ogólnie myślicie opłaca się brać ten egzemplarz?
a może ktoś już chciał z was kupić i wie coś na temat tego samochodu??
Pozdrawiam . Mateusz
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pon Sty 17, 2011 18:19
Ze zdjęć widać tylko, że tych listew brakuje, prawdopodobnie nie zostały założone po odrdzewianiu, innego powodu jakoś nie mogę wymyślić. następną sprawą jest przyspieszenie podane 6,5s, katalogowo jest 7,3s, albo sobie wymyślił, albo mierzył po podniesieniu ciśnienia na sprężarce, a wtedy to delikatne traktowanie jest żartem. I cena nie pasuje do opisanego stanu, w UK za egzemplaż z takim przebiegiem bez śladu rdzy można ponad 2000 funtów dostać, na kontynencie są one jeszcze droższe, sprzedawanie auta za 40% wartości tylko z powodu braku 2 listew.......... Trzeba go bardzo dokładnie pooglądać. Co do felg powinien mieć 16" alusy fabrycznie, lub 17" jeśli ktoś dopłacił, od 96r standatdem w tej wersji były 17".
Cena dość przystępna, chociaż ostatnio ceny tych modelu mocno potaniały.
W tym roczniku powinien mieć z tyłu lampy z pomarańczowym kierunkiem. Jak widać gość zapragnął mieć białe (dymione), ale tych dwóch małych w klapie wymieniać już mu się nie chciało.
Generalnie najważniejsze tematy do sprawdzenia to silnik, skrzynia i wyposażenie elektryczne. Te silniki nie są szczególnie udane, przy takim aucie warto sprawdzić czy nie tłuką się korby i panewki. Turbo do sprawdzenia to też podstawa. Przy tym roczniku powinien mieć już skrzynie z mechanizmem różnicowym Torsen, warto sprawdzić czy działa poprawnie.
Z elektryki to przede wszystkim wszelkie udogodnienia elektryczne (szyby, dach, fotele), układy ABS, SRS (ten drugi pewnie będzie niesprawny, norma w tym modelu).
Jeżeli silnik będzie sprawny to myślę, że warto. Coraz mniej tych samochodów pojawia się na rynku wtórnym.
[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 18:29 ]
Z tym spalaniem to też się nie sugeruj. Jak będziesz wciskał gaz w podłoge to zeżre znacznie więcej niż 2,7. Ta moc nie bierze się z powietrza.
mhm rozmawiałem.;)
Listew brakuje bo ktoś ukradł.. tak mówił mi koleś..
jest zero rdzy żadnej korozji..
a alufelg nie ma..
Auto sprowadzone 3 lata temu z włoch. i jego kolega trochę śmigał ale sprzedał mu dzieci się porodziły .. a teraz on przez kilka miesiecy.. ma BMW i sprzedaje.. chyba pojade obejrzeć.;PP.zamiarem kupna . tak to wszystko cacy działa.DDD dzisiaj bede wiedział na wieczór.;D czy jade.l)
koło jedno na śliskim (o błoto teraz nie ciężko) a drugie na asfalcie i dobry gaz z jedynki, jeśli pójdzie w miarę równo do przodu (nie tylko jedno koło będzie się kręciło) to jest torsen i ok
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Były R800 Coupe w 200KM wersji?
Jeśli auto z Włoch to zajrzyj pod przednie drzwi, może będzie naklejka z przebiegiem z ostatniego serwisowania u makaroniarzy. Poza tym widzę standardową deformację nad zegarami, mieszek zmiany biegów przetarty, seryjnie 197KM ma 7,3s jak już wyżej koledzy pisali więc trzeba zakładać że sprzedający jest bajkopisarzem Sprawdź elektrykę - czy działają mechanizmy szyb/szyberdachu, obejrzyj dookoła otwarty szyberdach czy nie ma korozji, sprawdź błotniki bo lubi tam gnić. Zapisz jak będziesz mógł numer VIN to się sprawdzi auto później.
- nie ma listew, do dokupienia za rozsadna kase, ale w tym wieku to listwy same odpadaja i trzymaja sie jedynie na wkretach na krawedziach
- nie ma alu, straszna lipa
- przebieg to w ogole nie ma co dyskutowac, ocenia sie raczej stan tapicerki i kierownicy
- mieszki drazka zmiany biegow parcieja z wiekiem, na allegro swego czasu mozna bylo kupic idealne zmaienniki za grosze
- jakis smieszny tuningowy koncowy tlumik, ale to nie problem
- ciekawe jak tam elektryczna antena w prawym tylnym blotniku.....w razie co mozna wstawic zykla albo kupic uniwersalna na allegro
- rdzy prawie na pewno nie bedzie jak auto z Wloch
- cena jest taka ze nie ma co cudow wymagac, te auta sa tanie w zakupie umiarkowanie kosztowne w utrzymaniu, wymagaja troche serca i poszukiwania czesci, poza tym okej
Dziękuje za wszystkie sugestie.;) sprawdzę wszystko.;))
mhm a więc jadę w sobotę obejrzeć samochód z zamiarem kupna.; mam 370 km.;D,,
a wiec antena działa,
jak mówił cała elektryka działa:)
zero rdzy..
tylko mówił mi że cicho słychać łożysko oporowe przy wyższych obrotach, skrzynia i silnik ładnie pracują a turbinka ładnie ciągnie.;) prywaciarz nie handlarz
mhm. a gdy kupie i będę wymieniał łożysko to już wymienić docisk i tarcze??
Witam ponownie.;)
a więc pojechałem po R820TI w niedziele.. miałem być w Zielnej Górze o 11.20 ale opóźnienia pociągów i słaba komunikacja pkp opóźniła mój przyjazd i byłem o 16.00 już prawie ciemno.;)..
ehh przejdźmy do Roverka..
SARRSCCVTAM210007 - chcieliście numer Vin.;)
klasa wyposażenia 8.;DD
a więc dotarłem, pierwsze co zrobiłem to przeszedłem do o koła i spawdziłem czy nie ma rdzy.. nigdzie nie było;)
- elektryka.;)
-el. szyby- jedna od kierowcy się przycina tzn podobno jakis kamyczek mały wpadł i dlatego ale ręcznie ją się pchnie i ok.;D
-el. fotele wszystko sprawne
-el. wlew paliwa sprawny
-el. klapa bagaźnika sprawna
-el. ustawianie świateł nie sprawdzałem nie wiem gdzie.;)
-el. antena wysuwana sprawna
-el.szyber dach sprawny (rdzy nie ma )
-podgrzewanie foteli sprawne
nawiewy itd wszystko sprawne światła komp..
skóra nawet w niezły stanie.;)
klimatronik działa
teraz silnik.;D
- turbinka ładnie dmucha.. na każdym biegu ładnie idzie gablota.;D
- silnik suchy tak jak mówił właściciel nie widziałem tam żadnych przedmuchów spoceń
- cały nowy układ wydech założony (podobno kosztował 1000zł;)
- silnik trzyma obroty skrzynia ładnie chodzi.;) biegi lekko wchodzą aczkolwiek muszę je do końca wrzucać.;)
-co do tego sprzęgła to łożysko oporowe słychać. sprzędło bede musiał nowe kupić.;);
-zawieszenie było robione
Ogólnie autko żwawo przyspiesza nic nie stuka nie puka w zawieszeniu jak i w silniku.
są jakieś też wady..
brakuje tych listew..
łożysko oporowe..
brak alufelg
jeden kluczyk i pilot..
brak pod klapą silnika wygłusZenia
dziękuje wam za rady i mam kilka pytan jeszcze.;) do was.;)
-jakie sprzegło proponujecie jakieś lepsze żeby trochę posmigało..??
-gdzie się ustawia tempomat?
-co może być z ta szybą??
-da się do tego kupic drugi pilot??
-czy przycisk od el. otwierania wlewu paliwa i klapy ma być podświetlony??
-gdzie się ustawia el. światła??
-nie wiem po co są niektóre przyciski na desce z tym wyświetlaczem.. od kierowcy te trzy na dole..
a zegarek się ustawia tym przyciskiem co jest po lewej stronie włąsnie tego zegarka??
mhm są autko 3 lata temu było sprowadzone.. z Włoch koleś który zakupił nie miał tyle kasy aby lać do niego.. wiec odłączył podobno turbo.. nie pracowało podobno . czy to mozę byc ściema da się tak zrobić?? i ten koles sprzedał koledze swojemu trzy miesiące temu i ten już włączył turbo itd.:)
a druga sprawa to prędkościomierz jest troszkę popsuty.. przerywa.. dlatego taki przebieg.. mam nadzieje że to się popsuło w polsce..bo przy 90 tys miał tu robiony rozrząd. i jaka mozę byc przyczyna że skacze skazówka? ja to naprawić??
Ogólnie bardzo konforotowo się prowadzi go.. spalanie na trasie wyszło 8l.;D na 100.;D.Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.. jutro postaram się foty zapodać.;)
Jestem kolejnym szczęśliwym posiadaczem R820TI.:D Pozdrawiam was.;)
ps... miałem obejrzeć tego czerwonego MG ZT ale z braku czasu przez te pkp odpuściłęm sobie..
jakie sprzegło proponujecie jakieś lepsze żeby trochę posmigało..??
Proponowałbym Valeo albo Luk. Komplet koło 400-500zlł wychodzi (niestety do tanich nie należy)
Matexx napisał/a:
-gdzie się ustawia tempomat?
Silniki 2,0 nie miały tempomatu.
Matexx napisał/a:
-da się do tego kupic drugi pilot??
Kupić możesz, ale czy znajdziesz kogoś kto to zaprogramuje to raczej wątpię. Ja osobiście do serii 800 montuje uniwersalne piloty które wg mnie są lepsze, bo dodatkowo podpinam opcje otwierania bagażnika z pilota, funkcję domykania szyb bez uciążliwego trzymania przycisku, no i z racji tego że są radiowe to działają ze znacznie większej odległości.
Matexx napisał/a:
-czy przycisk od el. otwierania wlewu paliwa i klapy ma być podświetlony??
Taki urok tego auta, ale ten przycisk fabrycznie nie jest podświetlany.
Matexx napisał/a:
-gdzie się ustawia el. światła??
W serii 800 ta funkcja to istny rarytas i można ją spotkać głównie w modelach z końca produkcji, raczej wątpie żeby u ciebie było to zamontowane. Jeżeli jednak jest, to pokrętło regulacji wysokości świateł znajdować się powinno na lewo od kierownicy tam gdzie w pozostałych modelach był niewielki schowek na monety z napisem "coins".
Cytat:
-nie wiem po co są niektóre przyciski na desce z tym wyświetlaczem.. od kierowcy te trzy na dole..
Górne przyciski na panelu ogrzewania są chyba jasne i nie trzeba nic tłumaczyć. Natomiast dolne oznaczają nastepujące funkcje (licząc od lewej):
1. "OFF" - wyłacza całkowicie dmuchawe w pojeździe oraz zamyka dopływ powietrza z zewnątrz. Przy włączonej tej funkcji można jedynie włączyć ogrzewanie tylnej szyby oraz sprawdzić temperature zewnętrzną
2. obieg zamknięty. Chyba nie trzeba tłumaczyć
3. "EXT" Po wciśnięciu tego przycisku ekran pokazuje temperaturę zewnętrzną. Aby powrócić do temperatury zadanej wewnątrz pojazdu należy ponownie wcisnąć ten przycisk.
4,5. regulacja temperatury (chyba zrozumiałe)
6. wentylator (chyba też nie ma co tłumaczyć).
7. "econ". Jeżeli kontrolka przy tym przycisku się zaświeci to sprężarka klimatyzacji nie powinna się włączyć. Wyjątek pojawia się tylko wtedy gdy ustawimy nawiew na szybę lub na nogi i szybę.
Matexx napisał/a:
a zegarek się ustawia tym przyciskiem co jest po lewej stronie włąsnie tego zegarka??
Zegarek ustawia się manulanie tym czarnym malutkim pokrętłem wewnątrz zegarka zakrywającym oś wskazówek, natomiast ten przycisk o którym wspomniałeś służy do regulacji jasności oświetlenia tablicy zegarów.
Matexx napisał/a:
a druga sprawa to prędkościomierz jest troszkę popsuty.. przerywa.. dlatego taki przebieg.. mam nadzieje że to się popsuło w polsce..bo przy 90 tys miał tu robiony rozrząd. i jaka mozę byc przyczyna że skacze skazówka? ja to naprawić??
Podejrzewałbym napęd prędkościomierza w skrzyni biegów (ślimak).
dzięki za te odpowiedzi.;)
a jeszcze zapytam o kilka rzeczy.;))
1.mhm czyli sprężąrka od Klimatyzacji cały czas pracuje./??
2.jaki olej lać do tego silnika?
3. Tak i u mnie się pali kontrolka od poduch.. jak ją wyłączyć??da się?
Kod:
Kupić możesz, ale czy znajdziesz kogoś kto to zaprogramuje to raczej wątpię. Ja osobiście do serii 800 montuje uniwersalne piloty które wg mnie są lepsze, bo dodatkowo podpinam opcje otwierania bagażnika z pilota, funkcję domykania szyb bez uciążliwego trzymania przycisku, no i z racji tego że są radiowe to działają ze znacznie większej odległości.
zajmujesz się tym?? sprzedajesz??
czyli skrzynie trzeba rozebrać żeby ślimak naprawić??
Pozdrawiam
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Pon Sty 24, 2011 20:04
Odnośnie wygłuszenia maski silnika to moja też była porwana i musiałem zdemontować, ale można samemu zrobić wygłuszenie z >samoprzylepnych mat, później dodatkowo kupiłem matę w dobrym stanie.
Odnośnie czarnych listew nad progami to niestety próbowałem różnych klei, nowych pinów aż wkońcu zastosowałem blachowkręty z łepkami pomalowanymi na czarno.
Z mechanizmem szyb nigdy kłopotów nie miałem, trzeba by sprawdzić co blokuje zębatkę lub może prowadnice. Włożyłbym do środka drzwi aparat fotograficzny w trybie 'kamera' i poruszał szybą.
[ Dodano: Pon Sty 24, 2011 20:04 ]
Dodatkowo warto ściągnąć dokumentację techniczną modelu 800, >> obraz płyty SuperCD2.iso , po wypaleniu/podmontowaniu na nim będzie: Rover 800 827 Workshop Mk2 Vol1.pdf, str.~345+ lokalizacja czujnika prędkości.
Zasadniczo klimatronik skonstruowany jest tak, że sprężarka pracuje cały czas (oczywiście jeżeli włączony jest nadmuch i tylko przy temperaturze powyżej iluś stopni), a jeżeli nam to nie pasuje to przyciskiem można ją WYŁĄCZYĆ.
Olej do silnika najbezpieczniej będzie nalać 10W40 renomowanego producenta.
Kontrolka od poduch... Standard w tym modelu. Zastanawiam się czy jeździ jeszcze jakaś R800 w której ta kontrolka gaśnie.
Generalnie przerabiałem ten temat wiele razy w kilku egzemplarzach i sprawa wygląda tak, że połączyć się z centralką graniczy z cudem, jedynie da się wykasować błędy (komp sam sie nie resetuje, potrzebny jest do tego dobry elektronik który po rozkręceniu komputera skasuje błedy majstrując przy procesorach), ale wiele nam to nie pomoże bo nie wiadomo jakie to są błedy, więc kontrolka znów się zaświeci.
U siebie osobiście zamontowany mam komputer SRS od golfa III i sprawuje się wyśmienicie, ponadto jest banalnie prosty w diagnozowaniu.
Co do pilota. Montowałem to w trzech egzemplarzach R800, jednak nie zajmuje się tym zarobkowo.
Żeby wymienić sam elektroniczny czujnik prędkości nie potrzeba wyjmować skrzyni. Jest on łatwo dostępny i jego wymiana nie powinna zając dłużej jak kilka minut. Natomiast jeżeli okaże się, że winny jest sam napęd (czyli plastikowy ślimak wewnątrz skrzyni biegów) to trzeba będzie wyjąć i rozmontować skrzynię.
Co do deski rozdzielczej to osobiście kleiłem ją klejem do szyb w dwóch R800 i w każdym po jakiś czasie znów odeszło, jednak w znacznie mniejszym stopniu. Co ciekawe klej trzymał jednak odchodził razem z cienką warstwą deski.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Pon Sty 24, 2011 23:29
Odnośnie sprężarki to u mnie w trybie nie-ECON (czyli ECON się nie pali) włącza się raz na jakiś czas, chodzi przez kilkanaście sekund i się wyłącza. Presostat powinien tym sterować aby po przekroczeniu jakiegoś tam ciśnienia ją wyłączać, chyba wszystkie klimy tak działają, zresztą sprężarka w lodówce też przecież nie chodzi cały czas. Łatwo zauważyć czy pracuje sprężarka bo wtedy obroty silnika troszkę się zwiększają.
Odnośnie deski rozdzielczej to u mnie też się odkształca ale jeszcze nie ma szczeliny. Natomiast miałem problem z odchodzącą listwą drewnianą (pewnie Wy macie po stronie pasażera poduszki), próbowałem różne kleje, niby do plastiku, dopiero zwykły super-glue przykleił to drewno do plastiku deski i trzyma już ze 2 lata.
Dziękuje za wszystkie informacje.;).. seria R800 naprawde udana była.:) choć krótko smigam ale zaciesz jest.;:).. samochód chyba pozostanie u mnie do konca.;) nie sprzedam.. bede go dopieszczał pod siebie.;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum