Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]Czy to dobry tlok?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]Czy to dobry tlok?
Autor Wiadomość
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:13   [R200]Czy to dobry tlok?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997

Kolega poprosil mnie, zebym kupil tlok i korbowod do jego R200 1,4 8V z 1997 roku, bo ucierpialy przy zerwaniu paska rozrzadu. Typ silnika powiedzial mi niby k2fh, ale nic mi to nie mowi, bo na benzynowych sie w ogole nie wyznaje, a google nic nie wyrzuca (pewnie cos blednie podal). Kupilem cos takiego jak na obrazkach nizej - sprzedajacy zapewnial, ze bedzie pasowac. Ale ja jestem dociekliwy i chcialbym wiedziec na 100%, ze to dobre czesci, zanim mu zawioze. Dobre?


 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:24   

To nie są przypadkiem tłoki z diesla ?
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:26   

Nie, z diesla maja zupelnie inne naciecia z gory i sa sporo grubsze.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:31   

Właśnie widzę, mają otwór po środku.
Z tego co się orientuję (i u mnie takie są) to tłoki są płaskie u góry i mają tylko jak by "wybicie" na zawory.

Trochę tłoki Opla przypomina...
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:37   

ADI-mistrzu napisał/a:
Trochę tłoki Opla przypomina...


Na bank z Rovera - gosc od lat sprzedaje czesci tylko do naszej marki, wiec pewnie wie :) Sam jezdzi Tomcatem.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:44   

Trochę dziwny, w necie szukałem ale takiego nie znalazłem, ale skoro mówisz ze kość się zna to może pasować :wink:
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:47   

ADI-mistrzu napisał/a:
Trochę dziwny, w necie szukałem ale takiego nie znalazłem, ale skoro mówisz ze kość się zna to może pasować :wink:


Pierwsza aukcja z brzegu:

http://allegro.pl/tlok-ko...1402437097.html

Denka sa identyczne (wypuklosc i wyciecia na zawory) z tymi w "moim" tloku.

A pytam po prostu, zeby miec 100% pewnosci ;)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:57   

Czy takie identyczne to nie wiem, w Twoich po środku jest ta "równia" a tam jej specjalnie nie widać, raczej tłok jest płaski od góry.

[ Dodano: Pią Sty 28, 2011 17:57 ]
Jeszcze jedno do głowy mi przyszło, że może to złudzenie optyczne i tłok wcale tak nie wygląda:
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 17:57   

Doskolane widac, ze tam nie ma zadnej "rowni", podjasnij monitor sobie:

 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Sty 28, 2011 18:02   

Tzn na tych Twoich fotkach tak to wygląda, na tym drugim zdjęciu jak się patrzy to brzegi są ciemne i robi złudzenie że tam jest taka "zapaść" po środku :wink:
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Sty 28, 2011 18:04   

Taki ze mnie fotograf ;)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Sty 28, 2011 23:56   

Podstawowa różnica jest taka, że w tłoku masz miejsca na 4 zawory... a w silniku 14K2 masz 2 zawory na cylinder :P
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:22   

Tomi napisał/a:
Podstawowa różnica jest taka, że w tłoku masz miejsca na 4 zawory... a w silniku 14K2 masz 2 zawory na cylinder :P


Ciekawi mnie to, ze w rimmerbros.co.uk, zarowno do wersji 8V jak i 16V sprzedaja obecnie jeden rodzaj tlokow - LFL000700.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 29, 2011 00:27   

Mam w magazynie jakiś nowy zestaw (tłok z tuleją) do 1.4. Sprawdzę jak powinien wyglądać tłok i zrobię fotkę.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 11:17   

Tomi napisał/a:
Mam w magazynie jakiś nowy zestaw (tłok z tuleją) do 1.4. Sprawdzę jak powinien wyglądać tłok i zrobię fotkę.


ten LFL000700, ktory jest "zalecany" w rimmerbros wyglada tak:



dokladnie tak samo jak ten kupiony.
jutro rano zawoze go do mechaniora :)
Podejrzewam, ze tloki od 16V pasowalyby do 8V (naciecie wiecej nie przeszkadza), ale od 8V nie bylyby dobre w 16V (tu by brakowalo "dziurki"). Moze dlatego wprowadzili poprawke i zaczeli sprzedawac tylko te 16V. Takie moje gdybani.

EDYTOWANE:

No i potwierdzilo sie. Tlok z korbowodem sa identyczne, jak te w starym 1.4 8V. Nawet te same numery nabite ;)
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 29, 2011 12:11   

nie kloccie sie. w polonezie z silnikiem 1,4 16v mialem po dwa plaskie wyciecia na tloku a w silniku 1,6 16v byly wyciecia i wglebienia na zawory. a silniki 1,6 wystepowaly tylko 16V.
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 29, 2011 12:24   

1.6 to rozwiercone 1.4, więc i tłoki masz inne
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 29, 2011 13:38   

wiem.sugerowalem ze tloki od 1,4 16V nie mialy wciec. a z tego co mi sie pamieta to sa dwa rodzaje tlokow do tego 1,4 16V
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 29, 2011 20:29   

A to jest w ogole ciekawa akcja z tym autem goscia.
Jechal na trzecim biegu bodajze 120km/h, wyprzedzal. Obroty bliskie maximum. I wtedy przeskoczyl o okolo 5 zebow rozrzad (male kolo juz mialo luz i bylo zabite jakims kolkiem). Rozwalilo tlok (zostaly z niego male kawalki - jak to zobaczylem, to sie przerazilem :) ), korbowod i ogolnie w silniku zrobila sie niezla sieczka - wywalilo zawory, nawet wydechowe... przebilo gniazda zaworowe, glowica tez szrot.
Tak wiec uwazajcie, nie znacie dnia ani godziny ;) Auto bylo z Wloszech - przebieg ok 150000km. Wyglada w srodku naprawde ladnie, wiec przebieg raczej prawdziwy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Dobry elektryk
jedrek227 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lip 03, 2008 12:16
piter34
Brak nowych postów [R200] Czy ten olej jest dobry ?
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 67 Czw Lut 03, 2011 09:58
colin1983
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] Czy kupiłem dobry pasek?
Pytanko na śniadanko
zeroCOOLtury Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 27, 2008 13:26
Brt
Brak nowych postów [R200] Dobry Lakiernik Bydgoszcz
amarant89 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Maj 07, 2012 18:12
amarant89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink