Wysłany: Sob Sty 29, 2011 19:22 [R75]automat wyrzuca na luz
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Nie wiem czy tak ma być jak jadę do ok. 80km i puszcze gaz to skrzynia sama wyrzuca na luz i silnik nie hamuje biegami a jak jadę szybciej to w samochodzie jest wrzucony bieg.
Ostatnio zmieniony przez darek69 Sob Sty 29, 2011 19:51, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 29, 2011 19:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Sty 31, 2011 07:10
darek69 napisał/a:
skrzynia sama wyrzuca na luz
po czym to poznajesz ?,obrotomierz pokazuje ~ 800 obr/min ?. Automat na "D" nie ma hamowania silnikiem .Odczuwalne hamowanie jest podczas jazdy na 3 i 2.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Pon Sty 31, 2011 09:31, w całości zmieniany 1 raz
Jak się wciśnie hamulec na minimum 3 sekundy to powinien zbić na niższy bieg i hamować silnikiem ( np. przy zjeździe ). U mnie tak jest i w instrukcji też tak pisze. Jak się na "D" tylko puści gaz to nie hamuje silnikiem ( trochę hamuje ,ale to "opory toczenie" itd.) .
Jak się wciśnie hamulec na minimum 3 sekundy to powinien zbić na niższy bieg i hamować silnikiem ( np. przy zjeździe ). U mnie tak jest i w instrukcji też tak pisze. Jak się na "D" tylko puści gaz to nie hamuje silnikiem ( trochę hamuje ,ale to "opory toczenie" itd.) .
U mnie jst dokładnie tak samo - to bardzo wydgodne.
jakis czas temu ktos zarzucil mi haslem ze r75 ma system tzw. wolnego kola ktory byl stosowany w starych autach czyli wlasnie wyrzucania na luz po puszczeniu gazu i podobno dziala to przy predkosciach nie przekraczajacych bodajze 80km/h ... ile w tym prawdy to nie wiem
Prawda jest taka, ze poniżej prędkości 80km/h sprzęgło hydrokinetyczne (tzw. grucha, lub konwerter) jest zasadniczo rozłączony, załącza się dopiero gdy dodamy gazu na skutek zwiększonego ciśnienia oleju w skrzyni co jest spowodowane przez większe obroty silnika a więc i pompy oleju.
Natomiast po przekroczeniu prędkości 80km/h sterownik skrzyni otwiera dodatkowy elektrozawór który puszcza ciśnienie na konwerter co powoduje jego załączenie. ma to na celu zmniejszenie zużycia paliwa, które następuje podczas hamowania silnikiem gdy włącza się "cutt off".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum