Wysłany: Sob Mar 05, 2011 19:23 [R75] Nagrzewnica od innego modelu.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Dwa razy wyciągałem nagrzewnicę i ją płukałem. Wymieniłem płyn w układzie chłodzenia. Efekt jest kiepski - słabo grzeje. Po zalaniu nagrzewnicy gorącą wodą, okazuje się że te cienkie rureczki w nagrzewnicy są zabite. Należy wymienić na nową , lecz czytałem że te nagrzewnice w roverze 75 są źle skonstruowane. Od jakiego samochodu pasowałaby nagrzewnica do rover 75 2.0 cdt ?
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Maj 26, 2011 10:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Od Rovera 75 , nie sadzę żeby rover 75 miał zamiennik z innym autem, spróbuj sprawdzić w katalogach w sklepach z częściami.
Możesz przybliżyć o co chodzi z tą złą konstrukcją nagrzewnicy w R75 ?
ps. Wymienialiśmy dla kolegi nagrzewnicę w maździe xedos 6 , w sklepie chcieli za nową 1100 zł, kupiliśmy nagrzewnicę do mazdy 626 - kosztowała 120 zł i pasowała idealnie.
Nagrzewnica w rover 75 ma ma rurkę wlotu i rurkę wylotu płynu po tej samej stronie. Przez co płyn nie przepływa dobrze przez wszystkie cienkie rurki. W mojej to chyba przepływa tylko przez jedną, powietrze wylatuje lekko chłodne - na szczęście szyba jeszcze nie zamarza. Natomiast płyn w rurkach dochodzących do nagrzewnicy jest tak gorący że aż parzy.
Nagrzewnica w rover 75 ma ma rurkę wlotu i rurkę wylotu płynu po tej samej stronie. Przez co płyn nie przepływa dobrze przez wszystkie cienkie rurki. W mojej to chyba przepływa tylko przez jedną, powietrze wylatuje lekko chłodne - na szczęście szyba jeszcze nie zamarza. Natomiast płyn w rurkach dochodzących do nagrzewnicy jest tak gorący że aż parzy.
zgadza się, jednak takie rozwiązanie posiada wiele aut, podstawą jest zalewnie układu dobrym płynem a nie wodą i regularną jego wymianą, można również raz na wiele lat ją delikatnie odkamienić i nie ma problemu. 70% nagrzewnic nie pada ze starości tylko z lania byle syfu przez któregoś z właścicieli i nie wymienianiu płynu do póki coś nie strzeli
Przy pracy nagrzewnicy w warunkach znamionowych ( i czystej nagrzewnicy) gorący płyn przepływa przez wszystkie cienkie rurki, czego dowodem wiele dobrze i szybko nagrzanych 75-ek, w tym moja także.
Przerabiałem ten problem w poprzednich dwóch samochodach -największym mordercą nagrzewnicy jest oprócz kamienia i syfu o którym pisał Boncky tzw. uszczelniacz wycieków chłodnicy, który oprócz wycieków najskuteczniej uszczelnia nagrzewnicę. Jeśli coś takiego ktoś wsypał/wlał u Ciebie w układ chłodzenia to płukanie raczej niewiele pomoże. A po zamontowaniu nowej uszczelniacz z silnika znowu przeniesie się do nagrzewnicy.
Są środki chemiczne które myją układ chłodzenia -wlewasz, grzejesz silnik chyba 1/2 h i wylewasz razem z syfem. Potem zalewasz świeży płyn. Podobno czasem trzeba powtórzyć 2 albo 3 razy.
Jeśli nagrzewnicę spiszesz na straty możesz na niej poeksperymentować, np. potraktować ją odkamieniaczem do czajników albo podobnym świństwem, może poskutkuje?
Miałem problem z ubytkiem płynu w chłodnicy. Bardzo długo nie mogłem zlokalizować usterki ani żaden z mechaników u których byłem. Wyciek był na początku bardzo mały. Okazało się że pękł wąż między webasto a nagrzewnicą. Wąż ten obijał się o jakiś mechanizm znajdujący się pod akumulatorem ( nie jestem mechanikiem , więc nie wiem co jest przy silniku) - może ktoś wie ?. Kosztowało mnie to jeden dzień spędzony w kanale , wąż puściłem górą obok akumulatora. Mój mechanik twierdził że cieknie z boku chłodnicy i kazał mi wlać płyn uszczelniający chłodnice. Zapewniał mnie też że nie popsuje się przez to nagrzewnica.
No to chyba masz odpowiedź na zarzut złego projektu nagrzewnicy. Skoro uszczelniacz ma to do siebie, że osiada we wszystkich ciasnych szczelinach i je zatyka, dlaczego miałby omijać cienkie rurki w nagrzewnicy -to by był naprawdę "inteligentny" uszczelniacz.
Piszę to, czego doświadczyłem na własnej skórze w dwóch kolejnych samochodach. Po użyciu uszczelniacza ogrzewanie osłabło. W jednym z tych samochodów uparłem się i płukałem nagrzewnicę, stosowałem "bajpasy" i różne inne cuda-wianki ale to niczego nie zmieniło, bo nagrzewnica zawsze już była tylko ciepła a lewa strona przedniej szyby przeważnie zaparowana. Przed uszczelnianiem nagrzewnica była porządnie gorąca.
Nie wiem jak działają owe środki chemiczne do usuwania uszczelniacza z układu o których wspomniałem wcześniej więc nie podzielę się subiektywnymi wrażeniami. Nie zdążyłem ich wypróbować, bo wkrótce po tym, jak dowiedziałem się o ich istnieniu zmieniłem samochód na roverka a ten grzeje jak wściekły.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 12:35 ]
P.S.: ewentualnie możesz spróbować polutować sobie własny zamiennik nagrzewnicy w postaci zakręconej "gąsienicy" z rurek miedzianych i zrobić wtedy wlot i wylot gdzie Ci się będzie podobało
Wydaje mi się że najlepszym rozwiązaniem byłoby kupić nową nagrzewnicę do rover 75 , pytałem w kilku sklepach lecz produkt jest niedostępny. Może ktoś zna jakiś sklep w którym można kupić jeszcze nową nagrzewnicę ?
Kupiłem nagrzewnicę od Anglika, przy montażu miałem problem z rurkami ponieważ w angielskiej wersji są odwrotnie przymocowane. Dopiero przy trzeciej próbie montażu przestał mi płyn cieknąć z rurek. Od tej pory leci mi wreszcie gorące powietrze, nawet nie zdawałem sobie sprawy jak dobrze mieć w samochodzie webasto
Witam!
Czy ma ktoś dokładne wymiary nagrzewnicy z R75? nie z googli, tylko zmierzone, bo wiem ze jest błąd w necie bo chce zapakować od innego auta (brak grzania + kijowa konstrukcja) i potrzebuje dokładne wymiary
Podobno były dwa rodzaje nagrzewnic.
Różniły się wewnętrznie - konstrukcja i wielkość rurek
W 2004 wprowadzono zmianę w modelach FL
Czytałem kiedyś na angielskim forum, że zmiana wprowadzono z powodu zapychania się nagrzewnicy.
Moja ma jeszcze długie rury doprowadzające wodę
Osobiście nie mam pewności czy najpierw była zmiana wewnęrznej konstrukcji a potem wprowadzono długie rury czy wprowadzono zmiany równolegle.
Panowie czy można kupić nową nagrzewnice do r75? przeszukałem cały internet i na polskich stronach nic nie znalazłem, nawet zamienników nie ma. Używanych trochę boje się kupować ponieważ nie wiadomo nigdy w jakim stanie jest nagrzewnica. Czytałem też że można odkamieniać nagrzewnice ale nie wiem w jakim stanie jest moja, boje się, że po tej operacji nie będę miał auta na dłużej a potrzebuję praktycznie codziennie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum