Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Wyciek oleju - pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Wyciek oleju - pomoc
Autor Wiadomość
Piter_W 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: jestem?



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:55   [R620] Wyciek oleju - pomoc
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam
Mam problem i to dosc istotny mianowicie silnik wyrzuca mi olej odma przy obrotach powyzej 2000-2500 ponizej nic sie nie dzieje co moze byc przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez thef Sro Mar 16, 2011 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 16, 2011 17:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:04   

Cieknie z tyłu silnika po wężu na turbinę?
Pewnie zawór odmy - rozbierz, wyczyść, wymień opaski metalowe, poskładaj i sprawdź czy jest ok ;)
Jeżeli nic to nie da to pewnie trzeba będzie go wymienić :/

No chyba, że silnik jest już w takim stanie, że powyżej pewnych obrotów ma przedmuchy i wyrzuca olej odmą. Dymi na niebiesko? Pali olej?
 
 
Piter_W 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: jestem?



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:17   

Odma nie jest podlaczona pod turbine wisi swobodnie, olej wyrzuca do banki ale tylko przy obrotach powyzej 2500
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:43   

Odma powinna być podłączona przez wspomniany przeze mnie zawór do rury ssącej/dolotowej turbiny.
Silniki turbodoładowane mają [przynajmniej teoretycznie] prawo wyrzucać odrobinę oleju przez odmę, dlatego niektórzy stosują różne oil catch tank/separatory odmy/oleju itp. jak zwał tak zwał.
Jeżeli nie wali sporych ilości oleju w dolot to zrób jak mówię, wyczyść ten zawór i poskładaj wszystko jak było. Uszczelnij opaskami i powinno być ok. Ten zawór reaguje dynamicznie na zmieniające się ciśnienie w skrzyni korbowej i dolocie upuszczając niepotrzebne gazy żeby nie powstawało tam niepotrzebne nadciśnienie.

A jeżeli wyrzuca olej w sporych ilościach to raczej nie wróży nic dobrego pewnie pierścienie się kończą :/
Ostatnio zmieniony przez empe Sro Mar 16, 2011 18:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Piter_W 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: jestem?



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:48   

po przejechaniu 5 km wyrzucilo mi dobry litr oleju heh dzieki za pomoc wiem na czym stoje
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 18:55   

A co się działo wcześniej gdy to wszystko było poskładane?
Hmmm litr to sporo ale... jestem ciekaw czy to właśnie nie przez brak tego zaworu tak się dzieje.
Zawór jest zamknięty i otwiera się tylko wtedy gdy w skrzyni korbowej powstanie zbyt duże ciśnienie więc powinien też blokować w jakimś sensie przedostawanie się tamtędy oleju.
 
 
Piter_W 



Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 4
Skąd: jestem?



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:01   

Co sie dzialo wczesniej nie wiem samochod zakupilem w sobote z komisu wlasciciel owego komisu poinformowal mnie tylko ze samochod wyrzuca niewielkie ilosci a poprzedni wlasciciel nie chcial zeby mu pryskalo na silnik heh a ta odma ma tak byc
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:11   

Jednym słowem druciarstwo ;) W takim razie co jest wsadzone w miejsce tego zaworu? Bo jak została dziura to auto zasysa cały kurz i brud z ulicy wprost do silnika :D

Pewnie było tak: zawór się zabrudził, zaczęło ciec po tej rurze na turbinę to gość zamiast to wyczyścić i poskładać zrobił jak w starych fiatach 125 i wywalił rurkę do butelki :lol:

Ja bym to wszystko doprowadził do porządku, złożył do kupy i już. Jak nie masz tam wsadzonej jakiejś szmaty/korka/śruby czy czegoś w tym stylu :grin: to wyczyść ten zawór jak mówiłem i poskładaj to wszystko na nowych opaskach i będzie git.
Jak nie wiesz o co chodzi to jutro postaram się zrobić fotkę żeby pokazać o co chodzi :P
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 19:52   

Piter_W, Nie wkładaj tego bron boże z powrotem bo tobie Turbine rozwali :!: :!:

Jak wylatuje ponad 1lirt to cos jest nie tak, tak moga jedynie male ilości wylatywać oleju i tyle. Ja mialem w 220 oraz 25 i teraz 45 odme jak ty i tak tylko delikatnie wywala olej.

Cos silnikiem jest nie tak :evil:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Czw Mar 17, 2011 13:40   

Remi55 może mieć rację 1 litr oleju w dolocie to przy obrotach wirnika turbiny ryzykowna opcja ale bardziej martwiłbym się tym, że jak wypluje olej to się zatrze z powodu jego braku ;P
Myślę, że silnik możesz mieć do remontu, pewnie pierścieni już nie ma bo co innego może powodować takie plucie olejem? Uszczelniacze zaworowe? :shock:
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Mar 17, 2011 14:41   

empe, Jak podłączy z powrotem odmę i jeden litr mu zacznie silnik zasycać to dostanie auto po prostu samoczynny zapłon :evil:

A po drugie przy większych obrotach taka ilość jak wpadnie do Turbo rozerwie łopatki :neutral: Najlepiej odkrecic klawiaturę i zobaczyć czy jest w środku uszczelka cala :wink:

A co jeszcze może zrobić to jak silnik jest na wolnych obrotach odkrecic korek oleju i zobaczyć czy zyga w tedy olejem i czy duże ciśnienie z niego dmucha i sprawa będzie jasna :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wyciek oleju, czujnik ciśnienia oleju i króciec
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Mar 12, 2008 21:37
Skiba
Brak nowych postów [R620] Wyciek oleju
Problem z układem kierowniczym
legri Rover serii 600, Honda Accord 6 Pią Lut 29, 2008 09:12
legri
Brak nowych postów [R620] Wyciek oleju
mariuszlol23 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Paź 18, 2010 22:22
kadzaf
Brak nowych postów [R620 SDI] Wyciek oleju z skrzyni .
PanzerMajer Rover serii 600, Honda Accord 1 Pią Wrz 26, 2014 11:49
natsu9
Brak nowych postów [R620] Duży wyciek oleju
Kobi84 Rover serii 600, Honda Accord 11 Pią Sie 20, 2010 20:56
Kobi84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink