no i sa 4rodzaje pg1 w zalaczniku z wyliczona predkoscia.
teraz pytanie co sie zmnieni przy przkladce skrzyni z620ti do diesla
wiadomo prdkosc max sie zmniejszy
jak wplynie to na przyspieszenie do 100KM/h i innych przyspieszen oraz elastycznosci??
czy cos jeszcze moze sie zmienic??
[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 21:25 ]
czy szkrzynia z 820ti mialo torsena
jesli tak to jaki typ
moze ktos sie orientuje jakie byly w 820ti?? moze konkretniej w jakim roczniku torsen b?
mam na oku taka skrzynie za dobra kase ale nie wiem co tam za mechanizm moze byc??
czy wymiana z zwyklego roznicowego na typ b ograniczy sie do wymiany czesci z linku??
typ b
nowy 250 funtow
wiec wolabym ta uzywana skrzynie jesli tam jest torsen b.
a jeszcze jedno czym w rzeczywistosci (jezdzie) rozni sie typ a od typu b?? (plusy minusy jakies danych wersji??)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 10:06
W 800 zmiana torsena była chyba w 94r.
Wymiana to będzie wymiana tej części z linku, ale ten nie jest seryjny, tylko produkcji ATB, podobno jakiś lepszy.
Typ A zaczyna wcześniej działać od typu B ale jest delikatniejszy, czasami pęka obudowa i łamią się ząbki. Nie miałem okazji używać A, ale B działa wystarczająco skutecznie.
Wzmocniona skrzyniaz torsenem B z rovera 800 to W4DTUT, jednak ze względu na przełożenia nie będzie się nadawać do diesla. Różnica między III a IV przy 6k obrotów to 30km/h więc tobie da 20km/h.
Chyba najlepszym rozwiązaniem było by kupić skrzynię U z torsenem B i wrzucenie do niej wszystkich zębatek z iDT, do tego wymiana łożysk, trochę to będzie kosztować, ale wytrzyma sporo.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Paź 03, 2010 20:36
Z torsenem A chyba będzie V4DTUT albo R4DTUT. Teraz nie mogę znaleźć całego wykazu oznaczeń skrzyń PG, po forach można poznajdować kawałki, cały był kiedyś na stronie powertraina, ale ta strona już dość długo nie istnieje. Określić rodzaj mechanizmu różnicowego jest bardzo łatwo po ściągnięciu półośki. trzeba zajrzeć w dziurę na przegób. Całkowicie przelotowy to torsen B, całkowicie zamknięty to rorsen A, przelotowy z bolcem na środku to otwarty dyferencjał.
Nie ma uszczelki między silnik i skrzynię, tam nawet silikonu nie powinno być, Na dole łączenia silnika ze skrzynią jest nawet specjalnie zrobiona szczelina żeby w razie wycieku olej wyleciał na ziemię, a nie na sprzęgło. Do łączenienia skrzyni w połowie też nie ma uszczelki, jest uszczelniane na silikon.
I jak ta sprawa wygląda teraz w Dieslu, można wsadzić Torsena B do Skrzyni PG1 z Diesla z tego co wiem, tylko nie wiem czy zębatki półośki są takie same jak w normalnej PG1 w Dieslu
Ja sam szukam Torsena bo bylem ostatnio 45 idt w lesie i bez blokady czasem trudno wyjechać pod niektóre górki jak mokra trawa jest
borek88, Montowałeś już może
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
niestety nie
szukalem jakiejs skrzyni ale po pierwsze ciezko trafic cos z rocznika gdzie bedzie torsen b a po drugie cena
a przelozeniem sam bym sie nie zajmowal wiec nie wiem jak to wyglada dokladnie myslalem ze byloby to p&p ale kto wie co wyjdzie w praniu
Jako że moja skrzynia a jest to druga pierwszą rozerwało w łożysku na wałku,
podobne objawy
- szumienie na wolnych jałowych obrotach
- powyżej 2000-2500 na 2 i 3 biegu pojawiał się dziwny dźwięk żechotania
- przy hamowaniu silnikiem niemiłosierne wycie
zdecydowałem się na remont skrzyni
łożyska które są potrzebne to
- kulkowe 5szt
SKF 6208.C3 - 2 szt. cena za szt 39 zł
NTN 63/28 - 1 szt. 63 zł
NTN SCO 690 V1 - 1 szt 252 zł
NTN SX05A45NCS08 - 1 szt. 86zł ( we wcześniejszym opisie który podawaliście jest błąd SX05A45NC808 powinno być SX05A45NCS08)
- rolkowe 2 szt
numery fabryczne łożysk
RHP RJ2024
RHP 3LRJA25
można dostać w Babichach pod warszawa 250 zł szt
lub poszukać i zamówić z angli w tym sklepie np
cdu79 (oznaczenie z EPC)
unf100050 (oznaczenie z EPC)
wsyłka 17 funtów około 4 dni całość około 50 funtów co daje jakieś 250 zł za dwa łożyska w zależności od kursu funta
Skrzynie rozbierałem w firmie tym zajmującej pozwolono mi obserwować cały proces rozbiórki i składania generalnie rozkręcenie skrzyni i dostanie się do wałków trwało może 15 min czasu co mnie lekko zszokowało tempem rozbiórki
Po rozebraniu sprawdzono łożyska stwierdzono że trzeba wymienić wszystkie kulkowe łożyska rolkowe były w dobrym stanie więc za informacją mechanika ich nie zmieniałem
Pozatym zdjęto wszystkie zębatki z wałka i sprawdzono wszystkie łożyska igiełkowe na wałkach jest ich kilka i są bardzo cienkie,
Natomiast też zgrzytał mi wsteczny naprawa polegała na zeszlifowaniu ponownym zębów do ostrych krawędzi bo były mocniej stępione na obydwu zębatkach.
Powiem szczerze po tym co zobaczyłem nie zabrałbym się za samodzielną naprawę skrzyni jeżeli jeśli chcemy zrobić to porządnie z przeglądem skrzyni i każdego łożyska nawet tego pod zębatkami to tylko warsztat tym się zajmujący
Skrzynia obecnie pracuje jak nowa nic nie huczy nie byczy cisza przy każdym biegu i przy każdej predkości
W sumie koszty
Koszt usługi naprawy skrzyni 250 zł brutto
Koszt Oleju 82 zł
Łożyska 479zł
Koszt zdjęcia i założenia skrzyni 200 zł
czy się opłacało to zdecydowanie tak skrzynia używana koszt około 750 zł plus montaż demontaż a teraz przynajmniej wiem czym jeżdżę i co w skrzyni piszczy
wlasnie kupilem te 5 lozysk
6208 2szt
63/28
SX05A45NCS08
B28-35
dalem za nie 300pln, w poniedzialek oddam wehikuł do mechanika, no i zobaczymy co te wymiany dadzą
Wczoraj odebralem auto od mechanika, wymienione te lozyska, uszczelniacz walka sprzeglowego oraz wysprzeglik
Efekt osiagniety, przestalo jakos tak groznie chrupac, rzezic i juz tak nie wyje.
Wymiana wysprzeglika to rewelacja, pedal chodzi bardziej miekko, rowno na calym skoku, sprzeglo lepiej odpuszcza prz ruszaniu z miejsca
Witam no wreszcie temat o moim przypadku (kopałem po forum cały dzień i w końcu znalazłem gdybym znalazł wcześniej nie potrzebny by był temat który założyłem i może dlatego nie dostałem konkretnej odpowiedzi, a nie wierze że nikt nie widział co to za elementy wysypały mi się ze skrzyni wraz z wyskoczeniem półosi dzięki czemu wylał się olej ze skrzyni...
Padło na simering ale simering jest gumowy więc nic mi to nie pomogło co prawda nie rozbierałem jeszcze tego wszystkiego bo na razie szukam jak najtańszego rozwiązania gdyż akcja nie dzieje sie w PL więc muszę rozegrać to z głową żeby naprawa nie przekroczyła powiedzmy połowy wartości auta:)
Może komuś się to przyda a raczej na pewno bynajmniej osobie która o tym ma takie pojęcie jak ja... czyli słabe (ale to powoli do przodu)
Elementy z tworzywa poniżej to koszyczek(nie widziałem o co chodzi bo myślałem że koszyczki były montowane metalowe ale jak się okazuje w oryginale są z tworzywa) łożysko nr 6 6208 (dyferencjału)
http://imageshack.us/phot...0/img7195n.jpg/
Jeżeli już się posypie takowe i skrzynia leży na stole warto wymienić też inne łożyska które są dobre ale nie wiadomo w jakim stanie... o czym było już wspomniane wcześniej.
Jestem teraz na etapie kompletowania łożysk i uszczelniaczy w póżniejszym czasie montażu tego w skrzyni ,przynajmniej mam nadzieje będzie trochę spokoju i będzie czas na ogarniecie rzeczy które się jeszcze nie popsuły ale na które są już pewnie podejrzenia.
ostatnio naprawiałem swoją.
Własnymi rękoma składałem...
miałem ten sam problem tylko że u mnie Łożysko się rozleciało to od razu zmieliło główny wałek skrzyni biegów co łaczy się z zembatką na dywrze dlatego musiałem kupić drugą.
Witam ponownie czy ktoś z was mógłby mi doradzić jakie symbole łożysk będą dobre do mojej skrzyni PG1 z torsenem(rover 620ti) ze strony http://www.albeco.com.pl/...azyn&t=2&symbol
Na pewno komuś się to przyda:)
Jak już wiem z tematu które łożyska chce kupić ...
(wew zew i szer)
1.Dwa łożyska na dyfer FAG 6208C3 40mm 80mm 18mm- które kupić dokładnie? jest dużo rodzai z różnymi oznaczeniami których nie znam, typu 6208 MA P6 C3 itd rozumiem że jest to łożysko kulkowe proste jednorzędowe?
2.Łożysko wałka sprzęgła od strony dzwona 3/Mj28 zamiennik 63/28 wymiary 28mm 68mm 18mm- po wpisaniu wymiarów też trochę tego wyskakuje... czy wybrać to które zasugerowano w tym temacie bez żadnych oznaczeń?
3.Łożysko wałka sprzęgła od strony dekla 3/Lj28 zamiennik NTN SC0690 lub NSK B28-35 wymiary 28mm 78mm 20mm- tutaj wyskakują dwa z tym że jedno jak w temacie SC0690V1 a drugie inne, obydwa się różnią od siebie na pewno budową skośne, proste
Prosiłbym o jak najszybszą odpowiedz gdyż chciałbym jutro już zamówić te łożyska z góry dziękuje.
Kolego, jeśli chodzi o łożysko dyfra, to jest to 6208.C3, co oznacza jakiś tam luz technologiczny. Ja zakupiłem 6208 2RS C3, co oznacza, że jest to łożysko obustronnie kryte, bo tylko takie były w hurtowni. Wystarczy zdjąć plastikowe krycie..
Ale mam pytanie do kolegów, którzy to łożysko wymieniali. Mechanik zażyczył sobie zakupienia "zestawu kasującego luz łożysk" i pewnie bym to kupił ale w każdym sklepie z łożyskami sprzedawcy robią wielkie oczy i nie wiedzą o co chodzi... od innego mechanika dowiedziałem się, że chodzi o "podkładki łożyskowe". Czy faktycznie są potrzebne przy wymianie łożyska 6208 czy to "widzimisię" mechanika? Jeśli potrzebne to w jakim rozmiarze?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum