Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]Problem z turbiną
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200]Problem z turbiną
Autor Wiadomość
Zbrza 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 11:33   [R200]Problem z turbiną
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam
W moim Roverku nagle stracił moc i krecił sie do 3k obrotów. Pomyślałem że to przepływomierz i go wyczyściłem ale nie poprawiło sie. Zauważyłem że ta częśc która odpowiada za zmniejszanie cisnienia w silniku(nie wiem jak to sie nazywa taka z teleskopem) zawiesza sie i wogole nie chce sie ruszac. Czy to może byc przyczyną?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 02, 2011 11:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 02, 2011 20:26   

A kopci ci na siwo?? A ten wodzik raczej ciężko chodzi ręka go nie ruszysz. A co do samego turbo to w moim przypadku siadło w ciagu 2 dni ze auto nie chciało wcale jechać i brało 3l oleju na 20km:P

A następnym razem użyj opcji szukaj :wink:
 
 
 
Zbrza 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 03, 2011 08:39   

kopci i słabo odpala, ale ten wodzik wogole sie rusza podczas dodawaniu gazu.
 
 
kamax_19 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 503
Skąd: Ostrów Wlkp

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 03, 2011 13:09   

Zbrza, Nie pamiętam jak ten wodzik się zachowuje przy dodawaniu gazu. poszukaj na forum bo o tym już było troche tematów. Co do samego turbo to zobacz ile oleju w silniku ci ubyło bo jak bedziesz tak jezdził to silnik zatrzesz.
 
 
 
Zbrza 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 15:21   

a gdzie takie coś można kupic?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 15:40   

wodzik rusza się dopiero podczas jazdy ... na postoju ciężko go poprzez dodanie gazu ruszyć. Jesli chcesz sprawdzic czy działa, to możesz sprężarką dmuchnąć przez wężyk do tego "tłoczka" tylko ostrożnie z ciśnieniem (ustaw jakieś max 2 bary na sprężarce i wtedy dmuchnij), żeby go nie zniszczyć, lub mozesz rozpiąć to ciegno nad sprężarka i zobaczyć czy sama kierownica obejścia spalin lekko chodzi :ok:
Proponuje sprawdzić czy rury dolotu powietrza masz całe ... a jak są całe to odepnij całkiem przepływomierz i spróbuj sieprzejechać bez niego. Jak auto odzyska wigor, to znaczy, ze przepływka umarła.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Zbrza 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 18:05   

Zrobiłem tak jak mówisz i mam wrażenie ze zacina sie w jednym połozoniu to cięgno a czy przy wymianie bedzie trzeba usatawiac to jakos specjalnie czy prosty mechanik sobie poradzi?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 19:09   

znaczy zdjąłeś cięgło i sama "klapka" w turbinie się zacina ?? jeśli zacina się ta "klapka" to trzeba rozebrać turbinę i ją wyczyścić (jesli się da) ... później może być potrzeba regulacji max ciśnienia a to się robi poprzez wydłużanie lub skracanie tego cięgła (jest na nim gwint) .... zakładam, że sprawdziłeś szczelność weży od turbo i intercoolera ... one najczęściej są przyczyną spadku mocy auta.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Zbrza 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sro Maj 04, 2011 20:19   

dmuchnołem kompresorem i takie odniosłem wrażenie a klapke chodzi ładnie bo ją tez sprawdziłem. Odpaliłem go dzisiaj i przejechałem 10km i nic sie nie działo po czym zaczynało sie odcinac przy obrotach 3.5k i potem 2.5 i w dół. Jak zatrzymam samochód na np 3min i znowu zaczne jechac to przez chwile jest dobrze a potem znów to samo
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Maj 04, 2011 20:26   

ale odcina Ci paliwo ?? jak tak, to nie będzie to nic z turbiną na moje koślawe oko....... proponuje sprawdzić układ paliwowy ... a czasem nie masz "wklęsłej" takiej gruszki/pompki przed filtrem paliwa ?? Mi to wyglada jak brak dopływu dostatecznej ilości paliwa do silnika ... stąd problemy :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Zbrza 



Dołączył: 10 Sty 2011
Posty: 12
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 05, 2011 14:21   

Nie moge zlokalizować tej ''gruszki'' ale jak popsikałem wd 40 po tym cięgnie to jest przez chwile troche lepiej.
Czy ten bedzie pasował do SD?
http://allegro.pl/zawor-t...1587793658.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200 2.0 TDI] problem z turbiną
steku Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Czw Cze 17, 2010 18:14
damiansz
Brak nowych postów [R200 SD 98'] Problem z turbiną
Ankie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Wrz 23, 2008 07:17
Chester
Brak nowych postów [200 sdi]problem z turbiną
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Mar 28, 2011 23:39
Rozan99
Brak nowych postów [R200 SDI] turbina
dragon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Gru 02, 2009 14:10
Wojtek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink