Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam
Mam pewien problem z moim Roverkiem mianowicie podczas jazdy dodając gazu lub trzymając stałą prędkość zapala mi się czerwona kontrolka SRS (czyli poduszka) i żółty silniczek po czym traci moc praktycznie wogole nie przyspiesza, jednak gdy puszcze pedał gazu do końca, kontrolki gasną i niby wszystko jest ok. Dodam tyle ze wymieniłem przepływomierz podłączałem również pod komputer jednak nic nie wykazało. Bardzo proszę o pomoc bądź wskazówki.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 13, 2011 14:40, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
co wyszło to już nie wiem elektromechanik powiedział mi tylko tyle ze błędów w komputerze nie ma podejrzewał ze może być to przepływomierz ale wymieniałem. A czy u Ciebie elektro zawór przy pompie wtryskowej na włączonym zapłonie pstryka głośno?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 22:02
Asmodeusz napisał/a:
co wyszło to już nie wiem elektromechanik powiedział mi tylko tyle ze błędów w komputerze nie ma podejrzewał ze może być to przepływomierz ale wymieniałem
A jakim komputerem robił Ci diagnostykę?
Asmodeusz napisał/a:
A czy u Ciebie elektro zawór przy pompie wtryskowej na włączonym zapłonie pstryka głośno?
Bzyczy pompa, to słychać dość głośno. A elektrozawór? Pewnie pstryka przy włączeniu i gaszeniu stacyjki, ale nigdy nie próbowałem tego nasłuchiwać.
tak zajrzałem do artykułu ale chodzi mi o to wejście do którego podłącza się komputer diagnostyczny czyli od strony pasażera po prawej stronie zaraz przy drzwiach ponieważ myślałem nad kupnem takiego komputera.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:01
Asmodeusz napisał/a:
mysle ze do kwoty ok 700zl
Wnioskuję zatem, że nie myślisz o kupnie testera Bosch KTS. Niestety, tylko taki porządny tester, lub oryginalny komputer diagnostyczny do Rovera (Testbook) jest w stanie odczytywać informacje z komputera samochodu. Jeśli planujesz zakup jakiegoś urządzenia uniwersalnego z Allegro, to odradzam. Lepiej i taniej wyjdzie zrobienie zworki na złączu diagnostycznym i odczytanie kodu błyskowego wg artykułu. Tylko wymienione wyżej komputery pozwolą na coś więcej czyli np. pomiar różnych parametrów podczas pracy silnika itp. Dlatego tez pytałem, jakim testerem robił Ci mechanik diagnostykę?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:06
thef, podepnę się z pytaniem w temacie, jak to jest dokładnie z KTS Bosch'a, jedni mówią, że rozpoznaje błędy i można je na nim wykasować. Ja znam z własnej skóry, że KTS nie pokazał mi nic, a świecił się check engine po awarii sterownika pompy VP-30 Boscha zresztą. Więc o co chodzi
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:13
Jugol napisał/a:
hef, podepnę się z pytaniem w temacie, jak to jest dokładnie z KTS Bosch'a, jedni mówią, że rozpoznaje błędy i można je na nim wykasować. Ja znam z własnej skóry, że KTS nie pokazał mi nic, a świecił się check engine po awarii sterownika pompy VP-30 Boscha zresztą. Więc o co chodzi
Nie mam pojęcia dlaczego nie czytał Twojego sterownika, ale słyszałem, że czasami się to zdarza. Dwa te same modele a z komputerem jednego nie można się połączyć. Może konkretny KTS nie miał oprogramowania do iDT? Musi to być oczywiście KTS 500 lub nowszy, ale zakładam, że takim Twój był silnik badany. Słyszałem też, że iDT można odczytać za pomocą testera wykorzystującego OBD2.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:39
...właśnie też byliśmy zdziwieni, jak raptem 3 tygodnie po mnie mój kolega u tego samego elektromechanika podpięty został R 25iDT, z podejrzeniem awarii sterownika, i KTS pokazał bodajrze 3 błędy w tym błąd dotyczący pompy- jak się później okazało, miał rację- uwalona była niestety pompa a nie sterownik.
[ Dodano: Pon Mar 15, 2010 23:39 ]
...czyli wnioskując z tego najpewniej i najlepiej łączyć się Testbookiem
dzięki wielkie właśnie myślałem nad zakupem testera z allegro ale skoro mówisz ze nie zdają egzaminu to sobie odpuszczę jednak pomęczę się z tym kodem błyskowym. A jaki tester miał mechanik nie mam zielonego pojęcia.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 10:49
Asmodeusz napisał/a:
dzięki wielkie właśnie myślałem nad zakupem testera z allegro ale skoro mówisz ze nie zdają egzaminu to sobie odpuszczę jednak pomęczę się z tym kodem błyskowym
Testery do Twojego auta to tylko Bosch KTS 500 lub nowszy, ewentualnie Testbook. Owszem, niektóre inne też coś zdziałają, ale nie ma pewności, że dobrze odczytują dane (a czasem jest pewność, że nie potrafią tego dobrze zrobić - mój przypadek z testerem, który podawał cały czas kąt wtrysku 2 stopnie). Tak czy inaczej są to profesjonalne testery, których cena jest wysoka.
Kod błyskowy pojmiesz w kilka chwil, a to najprostszy (i do tego darmowy) sposób na odczyt błędów i znalezienie pewnych usterek.
Asmodeusz napisał/a:
A jaki tester miał mechanik nie mam zielonego pojęcia.
Dlatego właśnie pytałem, bo pewnie nie czytał mu dobrze Twojego sterownika i nie mógł stwierdzić błędów.
Witam, w moim Roverku nie wybłyskało żadnych błędów tylko w kółko 12, a mocy niestety brak, zero przyśpieszenia gdzie szukać przyczyny ? Umówiłem się na piątek do mechanika co posiada KTS, czy po podłączeniu do kts pokarze czy kąt wtrysku i dawka paliwa jest ustawiona prawidłowo?
[ Dodano: Pią Maj 27, 2011 14:09 ]
No i lipa KTS 550 nie poradził sobie, widzi wszystko, abs, poduszki itp a do sterowania silnika nie mógł się połączyć niewiadomo czemu, krzyczał żeby sprawdzic połączenie, mechanik stwierdził że jest to najprawdopodobniej wina uszkodzonej pompy, oriętujecie się ile kosztuje regeneracja pompy wtryskowej?
_________________ Im szybciej przejedziesz na czerwonym świetle, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś cię stuknie z boku
oriętujecie się ile kosztuje regeneracja pompy wtryskowej?
regeneracja/uszczelnienie/nowy zestaw uszczelek - 200zł u znajomego pompiarza, no chyba że coś więcej masz uszkodzone to koszta się zwiększą, generalnie sam pompę robiłem i szukałem ale za 200zł to ze świecą
Regeneracja też pewnie by się przydała ale pomogło ustawienie dawki paliwa w pompie, już dobrze pali i nie ma zadławień po puszczeniu gazu, różnicę czuć ale niestety nie jest jeszcze tak jak powinno, słabo się wkręca po 2,5 tyś obrotów, wymienię w najbliższym czasie górny przewód od intercoolera bo trochę pęknięty jest i zobaczymy czy coś pomoże. Wybłyskało mi błąd 37 (Czujnik pedału hamulca (BPP) - bardzo prawdopodobne uszkodzenie) czy brak przyśpieszenia może być też tym spowodowany? objawy padniętego albo padającego czujnika są takie że czasem przy zmianie biegu i dodaniu gazu auto nie reaguje, po puszczeniu pedału gazu i ponownym wciśnięciu już jest dobrze, dzieje się tak tylko co jakiś czas a nie za każdym razem. Czy ten czujnik można jakoś przeczyścić czy coś takiego?
[ Dodano: Pią Lip 29, 2011 20:31 ]
Wymieniłem przewód intercoolera i klocki hamulcowe z przodu, niestety nie pomogło. Wybłyskiwałem błędy i nic nie pokazało, dziwne bo wcześniej był błąd 37, po jakiejś dłuższej jeździe jeszcze raz zobaczę, coś jest nie tak bo na pedał gazu czasem nie reaguje. Jakieś sugestie?
_________________ Im szybciej przejedziesz na czerwonym świetle, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że ktoś cię stuknie z boku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum