A czy TAKA też będzie ok Tylko, że ta jest Sony, ale nie wiem czy to ma znaczenie. A miałbym blisko, bo z Wawy.
Jeśli to jest przejściówka a nie sama wtyczka to będzie ok.
Dudek napisał/a:
greg-si, te kostki (żółta, niebieska i zielona) są od sterowania z kierownicy. Nie wiem dlaczego ich aż tyle, bo są tylko dwa kable, które do nich dochodzą. No i właśnie kombinuję co tu z nimi zrobić.
W blaupunkcie było to rozwiązane bardzo przejrzyście. Jedna kostka od sterowania radiem z pilota, druga od zmieniarki a trzecia to RCA do podpięcia wzmacniacza.
Tutaj możesz sobie poszukać: http://studio24.prv.pl/
Fajna stronka z dużą ilością informacji.
Wydaje mi się że może być ciężko podłączyć to sterowanie z kierownicy do innego niż fabryczne radio (jeśli inne niż fabryczne to na pewno radio tego samego producenta).
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 28, 2011 21:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czy dokładka jest do Sony czy do innego radia nie powinno mieć znaczenia.
Nie spiesz się kupować tego adaptera z Allegro - może okazać się że masz cyfrowe sterowanie. Spróbuj z rezystorem zmiennym ok 10 kiloomów pomiędzy masą i którymś z kontaktów jack'a - u siebie tak robiłem jak jeszcze nie wiedziałem że mam sterowanie cyfrowe. Jeżeli radio jakoś na kręcenie tym rezystorem zareaguje to będzie dobrze. Na swoją odpowiedzialność oczywiście
Te kostki(mini ISO) nie są tylko dla sterowania od kierownicy - ale to tak, żeby nie wprowadzać nikogo w błąd.
Piny mini ISO dla Symphony: http://i93.photobucket.co...Connections.jpg
Czy jesteś pewny, że przewody biały i różowy są od sterowania na kierownicy?? Ma być niebieski - purpurowy i niebieski - pomarańczowy!
Czy jesteś pewny, że przewody biały i różowy są od sterowania na kierownicy?? Ma być niebieski - purpurowy i niebieski - pomarańczowy!
Tego pewien nie jestem, ale patrząc na stronkę, którą podesłałeś widzę, że jednak nie te
To w takim razie powinienem je mieć w jednej z kostek.
Ale teraz co zrobić z tymi dwoma kablami Nie mam ich gdzie podpiąć do radia
Swoją drogą, zastanawiam się czy te kabelki biały i różowy są mi koniecznie potrzebne
P.S. Właśnie sprawdziłem dokładnie podłączenie kabli u siebie i porównałem je ze schematem http://i93.photobucket.co...Connections.jpg.
Wynika z tego, że kabel biały i różowy dochodzą tylko do zielonej kostki i są wpięte w piny 11 i 12, co oznacza, że jeden jest nieużywany a drugi jest uziemieniem.
W kostce szarej kable są wpięte w piny 1, 4, 6, 7, 8. I tu zaskoczenie, bo patrząc na to nie umiem teraz stwierdzić jak działa sterowanie w kierownicy, skoro ono nie jest podłączone (w szarej kostce piny 2 i 3 odpowiedzialne za sterowanie są wolne ). Chyba, że źle coś odczytałem, bo w sumie zwracałem uwagę na oznaczenia pinów na kostce, a nie na te z tyłu radia (wtedy używane byłyby: 2, 3, 6, 7, 8, ale tak też nie może być, bo nie ma zasilania podłączonego )
Oops, to Roverek 25 Przepraszam, troszkę rozpędziłem się:) Brać Rave i patrzeć co tam pokazują.
No właśnie podczepiłem się a zapomniałem dodać, że mam R25
Czy mówiąc Rave masz na myśli instrukcję obsługi
Bo jeśli tak, to nic tam na ten temat nie znalazłem :-(
Właśnie przyszedłem z samochodu i co udało mi się ustalić:
U mnie rzeczywiście kable od sterowania to biały i różowy. Jak odpiąłem kostkę z nimi to radio działało a sterowanie z kierownicy nie. No i znając całą sytuację myślisz, że można rzeczywiście kupić kostkę 12pin i po prostu metodą prób i błędów dopasowywać te dwa kable, żeby działały z tym kablem do sterowania w kierownicy
[ Dodano: Nie Maj 29, 2011 14:11 ]
Jeszcze jedno.
Czy poza tym sterowaniem przy kierownicy to mogę po prostu podłączyć nowe radio na zasadzie Plug&Play i będzie śmigać
Co do sterowania od kierownicy i nowego radia to nie wiem. Przykro mi, ale jest więcej szans że nie będzie śmigać niż będzie..
Jeżeli Pioneera już masz, to wypisz z instrukcji numeracje pinów - wtedy będzie można sprawdzić zgodność z tym co jest w Rave.
Co do sterowania od kierownicy i nowego radia to nie wiem. Przykro mi, ale jest więcej szans że nie będzie śmigać niż będzie..
Jeżeli Pioneera już masz, to wypisz z instrukcji numeracje pinów - wtedy będzie można sprawdzić zgodność z tym co jest w Rave.
Szczerze mówiąc to ja nic z tego nie kumam. Zamieszczam to, co mam w instrukcji oraz zdjęcie kostki z zaznaczonymi kolorami kabli.
1 - speed transducer (pogłosnienie przy większej szybkości? ) - Biało pomarańczowy - nie ma odpowiednika w radiu
2 - brak
3 - brak
4 - +12 od akumulatora - Purpurowy - żołty radio
5 - brak
6 - podświetlanie - Czerwono czarny - nie ma odpowiednika w radiu
7- +12V od stacyjki - biało zielony - czerwony radio
8 - masa - Czarny - czarny radio
Biało - niebieski w radiu - niema odpowiednika w Roverku.
1 - speed transducer (pogłosnienie przy większej szybkości? ) - Biało pomarańczowy - nie ma odpowiednika w radiu
2 - brak
3 - brak
4 - +12 od akumulatora - Purpurowy - żołty radio
5 - brak
6 - podświetlanie - Czerwono czarny - nie ma odpowiednika w radiu
7- +12V od stacyjki - biało zielony - czerwony radio
8 - masa - Czarny - czarny radio
Biało - niebieski w radiu - niema odpowiednika w Roverku.
Za takie schematy Pioneera nigdy nie kupię
Chyba nic nie namieszałem
Czyli musiałbym poprzepinać piny Np. niebiesko-biały, który jest od sterowania wzmacniaczem podpiąć jako kabel do podświetlenia Bo wychodzi na to, że nie mam kabla od podświetlenia
A z wyciszania muzyki jakoś nigdy nie korzystałem i najwidoczniej nie skorzystam, bo nawet nie ma w instalacji
Swoją drogą czy nawet bez zmiany pinów mogę je podpiąć i będzie wszystko śmigało jak należy
jak podpinasz tą specjalną kostkę co wchodzi do radia i potem są na niej wtyczki iso... to na czarny musi być "minus"
żółty i czerwony to w zależności jak ma radio działać... czy ma się samo włączać przy przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję czy nie. jeden odpowiada za + po stacyjce, a drugi, za + stały. można podpiąć osobno albo zmostkowac je razem.
kabel od podświetlenia nigdy nie był u mnie podpięty i nie mam pojęcia jak to działa a niebieski to zazwyczaj sygnałowy na wzmacniacz lub też w przypadku wysuwanej anteny daje sygnał ze radio jest włączone. w kostce iso nie ma kabli od sterowania. przynajmniej nigdy się z tym nie spotkałem
jak podpinasz tą specjalną kostkę co wchodzi do radia i potem są na niej wtyczki iso... to na czarny musi być "minus"
żółty i czerwony to w zależności jak ma radio działać... czy ma się samo włączać przy przekręceniu stacyjki w pierwszą pozycję czy nie. jeden odpowiada za + po stacyjce, a drugi, za + stały. można podpiąć osobno albo zmostkowac je razem.
kabel od podświetlenia nigdy nie był u mnie podpięty i nie mam pojęcia jak to działa a niebieski to zazwyczaj sygnałowy na wzmacniacz lub też w przypadku wysuwanej anteny daje sygnał ze radio jest włączone. w kostce iso nie ma kabli od sterowania. przynajmniej nigdy się z tym nie spotkałem
Patrząc na post powyżej widać, że czarny zgadza się z czarnym, więc w związku z tym mogę chyba śmiało podłączać
A jeśli odłączę czerwony kabel (+ ze stacyjki) to będę mógł mieć radio włączone nawet bez kluczyka
Bo trochę mnie denerwuje to, że nie działa bez kluczyka :-(
Sprawdzić miernikiem i podłączać - bo trudno coś wnioskować na oddal
Nie mam miernika :-(
No ale patrząc na całość to masa się zgadza, zasilanie ze stacyjki i z aku też, więc jakbym odpiąć czerwony (od stacyjki) to radio będę mógł włączać bez kluczyka Dobrze rozumiem
Czerwony kabel mogę sobie "rozpiąć" i będę miał tylko żółty podłączony. Czy tak to może działać
Ostatnio zmieniony przez Dudek Nie Maj 29, 2011 18:56, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum