Wysłany: Pon Maj 30, 2011 13:05 [All] Tuning fabrycznego radia
Mam u siebie radio, które idealnie pasuje wizualnie do auta i wygląda jakby było fabrycznie (ale nie jest).
Jest to jakiś Pioneer na kasety, ale ma wyjście na zmieniarkę, dwa wzmacniacze.
Chciałbym się go nie pozbywać i teraz pytanie, czy można je jakoś tuningować? Chodzi mi o polepszenie parametrów tego radia.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Cze 15, 2011 14:23, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 30, 2011 13:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moc, bo radio dosyć stare, może jakieś parametry, jak czystość itd, kompletnie nie wiem czym można wszystko polepszyć, radio dosyć stare, więc od tego czasu na pewno wiele się poprawiło w CA i tak się zastanawiam czy można coś polepszyć montując lepsze podzespoły.
Tak na prawdę nie wiem jak to radio gra, bo na razie nie mam nic specjalnego (głośniki) w aucie i dopiero pomału chcę coś ciekawego zbudować.
Wie ktoś może jakie głośniki wchodzą do 800?
U mnie ktoś przed sprzedażą oczyścił auto i pozostało radio wizualnie baaardzo ciekawe i jakieś pierdzioszki w przednich drzwiach.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Do przednich drzwi wchodzą standardowo głośniki 13cm, jednak bez większych problemów można wrzucić 16cm.
Na tylą półkę oryginalne głośniki mają nieco ponad 18cm. Da się wsadzić 20cm głośnik, ale trzeba trochę przy tym pomyśleć.
Oryginalne radio z R800 (to z wyjściem na zmieniarkę i sterowanie z kierownicy) firmy Philips jest bardzo dobre jak na owe czasy i i tę markę (wiadomo że przykładowo z systemem Bose z audi nie ma się co równać). Ma ono moc 4x40W i gra zdecydowanie lepiej niż te nowe radia nawet renomowanych producentów w przedziale cenowym do 500zł.
Ja mam radio, które wygląda lepiej niż fabryczne, bo jest w takim samym drewnie co cała konsola. Do tego ma dobre podświetlenie, przyciski są w kolorze innych przycisków, słowem mówiąc radio pasuje idealnie, ale jest to Pioneer.
Tomek1212 napisał/a:
Do przednich drzwi wchodzą standardowo głośniki 13cm, jednak bez większych problemów można wrzucić 16cm.
Na tylą półkę oryginalne głośniki mają nieco ponad 18cm. Da się wsadzić 20cm głośnik, ale trzeba trochę przy tym pomyśleć.
A ja na forum wyczytałem, że z przodu są 10, a z tyłu 20 i Pan w sklepie mi powiedział, że nie ma takich rozmiarów.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
10, a z tyłu 20 i Pan w sklepie mi powiedział, że nie ma takich rozmiarów.
nawet jesli masz te mniej popularne rozmiary to "PAN" w "sklepie" pewnie z pilotami do televizorow i czesciami do starych pralek się nie zna i warto zmienić sklep
10 20
Moc, bo radio dosyć stare, może jakieś parametry, jak czystość itd, kompletnie nie wiem czym można wszystko polepszyć, radio dosyć stare, więc od tego czasu na pewno wiele się poprawiło w CA i tak się zastanawiam czy można coś polepszyć montując lepsze podzespoły.
Gra nie warta świeczki. Wydasz sporo kasy a efekt żaden. Głośnik nigdy pod radiem nie pokaże wszystkiego.
Nie wiem co to za model pionka ale skoro ma dwa wyjścia na wzmacniacz oraz zmianiarę to dobrze by było to wykorzystać. Efekt będzie na pewno lepszy.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
No nie omieszkam wykorzystać wyjść na wzmaka, a zmieniarka już na mnie czeka, tylko czy jak podłącze pod wzmacniacz to wystarczy? Najbardziej mi zależy na jakości, słucham takiej muzyki (np. Jazz), że nie potrzebuję łupania, ale właśnie czystego głębokiego dźwięku. Jeżeli chodzi o mocowania głośników to oczywiście mam zamiar wykorzystać MDF. Na przód chciałem zamontować popularne Hertze nie pamiętam teraz modelu, a jeżeli chodzi o tył to nie mam kompletnie żadnego pomysłu. Subwoofera w bagażniku nie będzie i chciałbym, żeby głośniki w tylnej półce to nadrabiały.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
No nie omieszkam wykorzystać wyjść na wzmaka, a zmieniarka już na mnie czeka, tylko czy jak podłącze pod wzmacniacz to wystarczy?
Wszystko zależy od tego jakie ktoś ma wymagania. Jak już wspomniałem nie wiem jaki masz model radia ale raczej nie te które są tego producenta najlepsze (nie występowały w 'drewnie'). Ogólnie zajmują się ludzie tuningiem radyjek ale po pierwsze jest to dość rzadko stosowane a po drugie dość drogie. Można zmieniać przetwornik można zacząć się bawić innym elementami a nawet wyprowadzić optyka z tego radia co masz tak że wszystkie bebechy poza mechanizmem CD nie będę wpływały na pogorszenie jakości. Ale to są rzeczy nietanie i nie idące w parze z tanimi wzmacniaczami i głośnikami.
Dlatego moja rada taka byś zrobił porządnie przód i ewentualnie dopiero później zajął się radiem.
Clarion (który swoim brzmieniem mi odpowiada) miał również radyjka w drewnie. Jednak czy byłby dobrze dobrany do wnętrza auta to nie wiem.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Zawsze chciałem mieć Clariona, ale uparłem się na to radio, bo na prawdę nie szpeci wnętrza i wygląda jak fabryka w nowszych autach, czyli, że zlewa się z całością.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Tomku, przeciez wierze, a napisalem tak, żeby pokazac jakie ciekawe informacje mozna znalezc uzywajac szukajki.
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum