Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam Szanownych Kolegów,
jestem od niespełna roku właścicielem Rover 25 2.0 TD, rocznik 2002/2003.
Po paromiesięcznym użytkowaniu autka miałem problemy z gazem (pedałem gazu) przy dużej wilgotności, silnik wchodził w tryb awaryjny itd. Wymieniłem potencjometr na nowy, co nic nie pomogło, więc (idąc za Waszą radą) sprawdziłem również przewody i okazało się, że część z nich była prawie poprzerywana (pewnie wskutek wcześniejszej kolizji). Wymiana przewodów rozwiązała problem.
Niestety, niedługo po tym zdarzeniu zauważyłem, że autko przy obrotach 2000 - 2500 ma momenty (dosyć częste), że czuję pod pedałem minimalne i chwilowe spadki mocy. Jest to dosyć irytujące, poza tym jeśli zbyt energicznie próbuję przyspieszyć, auto zaczyna bardzo kopcić (dymić) z rury dosyć ciemnymi spalinami.
Nie wiem, czy jest to jakoś bezpośrednio powiązane z poprzednią naprawą, ale być może, bo wtedy zdarzyło mi się dolać do baku jakichś cudownych płynów czyszczących układ paliwowy. Czy mogły by one uszkodzić jakąś uszczelkę, która powoduje takie zachowania auta?
Sprawdziłem olej - poziom się nie zmienił. Podobnie z innymi płynami. Auto też nie spala więcej, średnia miasto + trasa = 6,5 litra/100km.
Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki, co może być nie tak?
Pozdrawiam,
Marek
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Kwi 26, 2011 06:26, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 24, 2011 23:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hm.. czy słychać trudno mi powiedzieć. Ogólnie moc jako taka jest, ale mam wrażenie, że mniejsza niż przed tym wszystkim.
PS> jestem dosyć zielony -> co to jest IC? (InterCooler?)
Krzyśku,
popatrzyłem pod maskę, są tam trzy grube czarne rury (nie wiem, która od IC), poruszałem lekko nimi i nie wiedziałem jakichś pęknięć. Jedna z nich jest brudząca, jakby lekko nasiąkała czymś (ale nie kapie z niej).
Czynności te wykonywałem przy wyłączonym silniku, czy powinienem przy włączonym gazować? to by wtedy mogło więcej pokazać?
Ps. Rura od intercoolera byłaby odpowiedzialna za przerywanie w gazie, czy dymienie?
Zapewne ta zapocona to jest ta długa rura od IC, idąca w dół, one się pocą z reguły.
Jeśli już tak sprawdzasz to odpal silnik, ściśnij tą rure i przygazuj, powinna napuchnąć dość mocno.
Ja na Twoim miejscu bym ją zdjął w ogóle i obejrzał, bo ona lubi pękać na zagięciach i tak bez zdejmowania ciężko wybadać czy nie pęknięta.
Pęknięta rura od IC może być winna temu wszystkiemu, po prostu duża część doładowania ucieka, zamiast trafić silnika I przez to silnik jest o wiele słabszy, i pracuje na bogatej mieszance (przepływka widzi dobry przepływ powietrza, a do silnika tyle samo nie dociera) - stąd kopcenie
Dziękuję Krzyśku za pomoc.
Problem faktycznie dotyczył długiej rury od IC. Okazało się, że ześlizgnęła się przy samym IC. Po założeniu ponownym (+ wymianie filtrów i oleju), auto zachowuje się, jakby miało jakieś 30KM więcej. Bardzo przyjemnie się jeździ, o czym zdążyłem zapomnieć, przez ostatnie 2 miesiące.
Podłączę się do tematu. Wczoraj zauważyłem , że silnik stracił trochę mocy. Słyszę wyraźnie szum uciekającego powietrza tak powyżej 2 tyś. obrotów jednak "na luzie" nie mogę namierzyć tego miejsca. Silnik bez obciążenia nawet na wysokich obrotach nie "puszcza" tego powietrza. Przebadałem tą długą rurę (bez zdejmowania) i nic nie znalazłem. Nie podoba ni sie ten krótki odcinek przy samej turbinie ale tam też nic nie widać. Może polać woda z mydlinami? Trzeba zdjąć tą długą rurę czy może ma ktoś już jakiś "patent"?
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Mombrey, zdejmij lepiej długą rurę. Na luzie normalne, że nie będzie słychać, bo pod obciążeniem dopiero turbo porządnie dmucha, a Ty masz pewnie małą nieszczelność
Rura od IC najczęściej właśnie puszcza.
..ale Ty mieszkasz u źródeł , to pewnikiem deczko taniej kupisz. Pozdrówka
No trochę taniej, 43 Funty + 5 za przesyłkę.
Myślę, że za kawałek rury gumowej która na dodatek po jakimś czasie przepuszcza olej to jednak sporo.
Płacz i płać
Dzięki wszystkim za pomoc.
_________________ --== "Z mądrym człowiekiem to i pogadać ciekawie." ==-- Fiodor Dostojewski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum