Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Problem z silnikiem... Faluje i gaśnie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Problem z silnikiem... Faluje i gaśnie
Autor Wiadomość
2be 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Worclov



Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:38   [R400] Problem z silnikiem... Faluje i gaśnie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witajcie.

Wszystko zaczęło się ok 2 miesiące temu. Auto jeździło bezproblemowo, postało 5 dni w deszczowej pogodzie i już nie chciało odpalić. Wyczyściłem przewody, świece, kopułkę, palec i roverek odpalił. Ale to dopiero początek. Od tamtego momentu podczas jazdy i po dodaniu gazu auto strasznie szarpało, jeździło dobrze tylko na ssaniu. Raz szarpało lekko drugi raz mocno, ale generalnie dało się jeździć.

Około dwóch tygodni temu nie mogłem wyjechać nim z garażu. Rover po dodaniu gazu gaśnie, po puszczeniu sprzęga gaśnie.

Byłem na komputerze, pokazał błąd czujnika przepustnicy lub przepływomierza, silnika krokowego i czujnika tps?tsp?. Błędy zostały usunięte nic to nie dało.
Wymieniłem: filtr paliwa, przewody WN, świece, wtryski. Czyściłem styki (chyba wszystkie które są pod maską). Dalej nic. Po prostu nie mam już siły do tego auta. Więc muszę prosić was o radę. Jedyne co mam to filmy z tego jak silnik chodzi.

Film 1
Film 2
Film 3
Film 4


Czym to może być spowodowane?

Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Paweł.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:48   

Na początek zresetuj ustawienia przepustnicy. Kluczyk na pozycję II i pięć razy gaz do oporu. Może Ci się za pierwszym razem nie udać, więc spróbuj dla pewności kilka razy tak zrobić. Kup nową cewkę zapłonową bo pewnie czeka Cię jej wymiana. I dodatkowo nowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który podaje dane do komputera samochodu.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 02, 2011 11:50   

Na początek bym sprawdził czujnik temperatury. Opis jest na forum.
A jak to nie pomoże to chyba krokowiec do wymiany.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 03, 2011 17:24   

Ja obstawiam cewkę/kopułkę z palcem, przewody bądź świece - wygląda na problemy z dostarczaniem iskry. Czemu chwyciłeś kable WN w opaskę zaciskową? A wymianę podzespołów zacznij najlepiej od cewki.
 
 
2be 



Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 4
Skąd: Worclov



Wysłany: Nie Cze 12, 2011 22:33   

Raczej to nie jest nic związanego z temperaturą ponieważ już nawet na zimnym silniku gaśnie po 3-4 sekundach. Z dnia na dzień jest coraz gorzej.

Udaje się go odpalić tylko po zresetowaniu przepustnicy i to jak mówiłem na 3-4 sekundy. Bez resetu auto nie żyje. Przewody i świece są nowe kupione jakieś 100km temu/ 1 miesiąc. Chwyciłem je trytką ponieważ są dłuższe o jakieś 5 cm niż poprzednie i dziwnie latają :)

Silnik krokowy działa tylko na biegu jałowym czy podczas jazdy też?


Edit:
Zapomniałem dodać najważniejszego. Około 3/4 tygodni temu jak założyłem nowe świece i przewody auto szarpało nadal po przejechaniu 25km i staniu 40 min w korku automatycznie wkręcił się na 2tyś obrotów pochodził tak z 10-15 min po czym obroty spały do stanu normalnego (ok. 900) i auto zaczęło jeździć normalnie bez szarpnięcia, zgaśnięcia ani innej niespodzianki. Było tak do dnia następnego aż postał noc i wystygł.

Jeszcze jedna istotna informacja. Dowiedziałem się, że poprzedni właściciel (moja kuzynka^^) rok temu zagotowała silnik.

[ Dodano: Nie Cze 12, 2011 23:33 ]
Artu napisał/a:
Ja obstawiam cewkę/kopułkę z palcem, przewody bądź świece - wygląda na problemy z dostarczaniem iskry.

Przewody i świece nowe. Wymieniłem jeszcze kopułkę z palcem i problem znikł.

Dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam 2be.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Cze 13, 2011 05:34   

Jak do 2tys Ci dochodzi samoczynnie to zainteresuj się kolektorem dolotowym, może już umarła uszczelka na jego łączeniu z głowicą i stąd ten problem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Problem z silnikiem
rumcajs24 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Kwi 17, 2007 12:41
Brt
Brak nowych postów [R400] Problem z silnikiem
juniorksg Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Kwi 26, 2011 16:37
juniorksg
Brak nowych postów [R400] Drobny problem z silnikiem
Kizur Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pon Kwi 16, 2007 14:36
piter34
Brak nowych postów [r400] Rover 2.0sd problem z silnikiem
torbom Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 12, 2015 19:31
torbom
Brak nowych postów [R45] szarpie, gasnie i trzesie silnikiem
leszekgo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Lut 28, 2013 18:23
leszekgo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink