Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 08:26
Tak, te z rantem. Opony kupione chyba jakieś 1,5 roku temu (uniroyal RainSport2 - 195/50R15). Muszę je odebrać z przechowywalni, ponieważ zostały tam, jak zmienialiśmy na zimówki. Samochód sprzedałam na zimówkach.
W kwestii ceny, nie zastawiałam się. W każdym razie felgi są proste, a opon wyglądały bardzo ładnie.
[ Dodano: Wto Lut 02, 2010 08:26 ]
Swoją drogą, te drugie również mam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 02, 2010 08:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No to już się boję, ponieważ w wielu samochodach mięliśmy felgi 7J15 7J16 z ET 35-37... i wszystko fajnie jeździło.
Tomi napisał/a:
7J15 przy ET35 i masz pewność, że będzie gitara ?! Ja tej pewności nie mam. Doświadczenie podpowiadam mi, że przy obniżonym zawieszeniu lub 2 osobach na tylnej kanapie może ocierać o wewnętrzne ranty tylnych błotników... co skutkuje wycinanie poprzez w.w. błotniki fajnych wzorków na boku opony
Nie ma takiej reguły, ale licz się z tym, że może tak być (w dwóch autach na takich rozmiarach tak było).
Cytat:
ZTCP do tych felg potrzebne są specjalne śruby (szersze).
Tak mi właśnie cos nie pasowało bo oryginalne sferyczne nakrętki Rovera lepiej pasuja do obecnych BBS'ów niż do oryginalnych wyżej wymienionych felg z kaniaka. Mozesz napisac jaki dokładnie powinna miec wymiar nakretka pod te fegi?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomogła: 20 razy Dołączyła: 28 Wrz 2001 Posty: 356 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Lut 03, 2010 00:32
Jak się samochód zapakowało pełny bagażnik i komplet osób, opona potrafiła przytrzeć o wewnętrzną stronę błotnika... ale po 4 latach jazdy na takich felgach nie było więcej efektów ubocznych poza lekkimi nacięciami na oponie (nie były one głębokie, aby miały w jakikolwiek sposób zagrozić bezpieczeństwu).
W kwestii śrub, były to śruby z zamontowaną na stałe ruchomą podkładką. Miały większe łepek i podkładka była również bardzo solidna. Różnica w śrubach była taka, że inne (uniwersalne) śruby, potrafiły wręcz wpaść w otwór na śrubę (ze względu na zbyt małą średnicę). Wymiarów nie pamiętam.
u mnie w 400 z '98 sytuacja przedstawia się następująco - od czasu zakupu jeździmy na 175/65/R14, felgi borbet tego rodzaju - a więc o szerokości 6J, i ET38.
Fakt faktem, że (z racji niewiedzy dziadka, który zmieniał je w 2005 - oraz tego, że poprzednio takie były założone) są one za wąskie do tej felgi - jest ona szersza niż sama opona, więc raz, że głupio to wygląda, dwa - zamiast dotykać jezdni samym bieżnikiem, opona delikatnie dotyka jej także i kawałkiem krawędzi bocznej.
Z racji tego, iż felg nie zamierzamy zmieniać, przy wymianie opon zastanawiam się nad rozmiarem albo 185, albo 195 (185 wydaje się lepszy z ekonomicznego punktu widzenia - oraz faktu, że silnik 1.4 jest trochę słaby, a więc mniejsze opory toczenia wyjdą tylko na plus dynamice jazdy ), aczkolwiek miałbym następujące pytania:
- czy przy szerokości 185 mimo wszystko felga nie będzie trochę za bardzo "odsłonięta" z zewnątrz (np. osiągając jedynie krawędź opony, zamiast się za nią "chowając"), jednocześnie będąc podatną na otarcia/uszkodzenia?
- jakkolwiek fabryczny profil przy 185 był zalecany 60 - to biorąc pod uwagę mały rozmiar całości koła przy rozmiarze 175/65/R14 (wizualnie jest jeszcze sporo miejsca między powierzchnią opony a krawędziami błotnika/nadkolem), które to jest (przynajmniej według tego kalkulatora) większe od niego - czy byłoby możliwe założenie opony 185/65/R14, i jednoczesne uniknięcie ocierania - np. przy maksymalnych skrętach?
185 wydaje się lepszy z ekonomicznego punktu widzenia - oraz faktu, że silnik 1.4 jest trochę słaby, a więc mniejsze opory toczenia wyjdą tylko na plus dynamice jazdy
A świstak siedzi....
Zmieniłem kółka ze 185/55/15 na 195/50/16 i nie zarejestrowałem ani gorszej dynamiki ani tym bardziej spalania. Ze spalaniem to paradoks. Pierwszy raz od kąt mam R czyli ponad 2,5 roku zszedłem ze spalaniem poniżej 7l/100km (6,7) i to na 16'.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
dax na pewno nie będą obcierać. Ja w swoim miałem 195/55/15 a potem zmieniłem na 195/50/15 i było w porządku. Jeśli masz oryginalne fele r400 5.5Jx15 to najepiej by było założyć 185/55/15 ponieważ te szersze opony na tych felgach nie wyglądają zbyt pięknie. Teoretycznie tylko 1cm różnicy w szerokości ale wizualnie to jest różnica
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2010 Posty: 153 Skąd: Klucze
Wysłany: Nie Sie 11, 2013 21:31
Odkopie troszke temat by nie zakładać nowego. Mam do was panowie pytanie czy 8j x 17 ET35 R17 podejdą do R400 czy będą za szerokie ? Z góry dziękuje za odpowiedź
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum