Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2006
Od pewnego czasu mamy problem z klaksonem. Dwóch elektryków, po wielogodzinnych wysiłkach, rozłożyło ręce w geście poddania. Dzisiaj trzeci fachowiec stwierdził, że problem tkwi w module alarmu, z którym on nie może połączyć się swoim kompem
Proszę, powiedzcie mi jaki komputer (oprócz T4) może połączyć się z tym modułem ?
Czy usterkę modułu da się usunąć czy też powinnam szukać nowej części ? Czy jest możliwość obejścia modułu i podłączenia klaksonu w inny sposób ?
_________________ Monika
SPAMU¦
Wysłany: Czw Cze 30, 2011 11:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 16:07 ]
Właśnie odebrałam samochód od elektryka. Nie tylko nie mam klaksonu ale nie słychać także alarmu. Jedynie coś bzyka. Elektryk bał się dobierać do przekaźnika, nie zna marki. Czy może coś zepsuć w module alarmu dobierając się do przekaźnika ? Gdzie szukać schematów elektrycznych alarmu ? Proszę pomóżcie
Czy słychać pstryknięcie przekaźnika jak się wciśnie klakson? Jeżeli nie to albo taśma w kierownicy, albo przekaźnik, albo zaśniedziały styki w przełącznikach w kierownicy (u mnie tak było). Weź zostaw otwartą szybę, zamknij samochód z pilota i otwórz dzyndzlem drzwi. Alarm się włączy i powinno wyć. Jeżeli nie będzie wyło to wtedy może coś nie tak z alarmem, ewentualnie syrena do wymiany... Jeżeli będzie wyło to ja bym nie szukał problemu w alarmie, tym bardziej, że obwód alarmu i klaksonu najpewniej jest zrównoleglony czyli załącza klakson osobno i pracuje niezależnie. Patrzyłem przed chwilą w rave i obwód alarmu nie ma nic wspólnego poza samą syreną i przekaźnikiem z obwodem klaksonu. Przekaźnik to C0130 za centralną konsolą.
Skoro nie wyje alarm i nie ma klaksonu to albo ten przekaźnik, albo syrena (skoro bzyczy to obstawiam że syrena).
Aha i polecam pojechać do elektryka, a nie do Pana Zenka, bo zaraz samochodu nie odpalisz...
[ Dodano: Czw Cze 30, 2011 22:10 ]
Alarm masz na 100% sprawny jeżeli rytmicznie coś bzyczy.
Wszystkie testy wykonane były tak jakpgrad, opisał i syrena się nie załącza. Trąbka sprawna, taśma sprawna, nie sprawdzony przekaźnik, gdyż pan elektryk, polecany na tym forum, nie mógł dokopać się do schematu MG ZS 2006 r, a zdając sobie sprawę, że jak coś sp.... to nie odpalę samochodu - wolał nie dotykać.
Pewnie to ten przekaźnik, bo go nie słychać, jak przyciskam klakson.
Jutro jadę do fachowca od alarmów, może on da radę, a jak nie to chyba poproszę o podłączenie nowego kabelka bezpośrednio do trąbki, a alarmu nie będę miała
Trąbka sprawna, taśma sprawna, nie sprawdzony przekaźnik, gdyż pan elektryk, polecany na tym forum, nie mógł dokopać się do schematu MG ZS 2006 r (...)
Może dlatego, że w 2006 r. te MG mogło być co najwyżej zarejestrowane a nie wyprodukowane (chyba że to jeden z tych egzemplarzy, które zostały zmontowane po upadku MG Rover z zalegających części). Proponuję abyś sama wydrukowała dla elektryka potrzebne schematy z Rave.
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Witam.
A czy w R45 2.0 diesel jest oddzielna trąbka do alarmu i do klaksonu? U mnie w R45 klakson działa ale alarmu nie słychać. Jeżeli dobrze sprawdziłem to są dwie trąbki od klaksonu pod zderzakiem a od alarmu jest pod podszybiem. Czy mam rację?
To co to za trąbka tkwi pod podszybiem? Załącza się alarm na pewno działa bo jak otworzę przez otwarte okno to kierunki migają ale nie wyje. Klakson działa. jest jakiś bezpiecznik od trąbki alarmu?
Może dlatego, że w 2006 r. te MG mogło być co najwyżej zarejestrowane a nie wyprodukowane (chyba że to jeden z tych egzemplarzy, które zostały zmontowane po upadku MG Rover z zalegających części).
no to ja już jestem zupełnie bezradny. a tak ładnie wyło auto jak go kupiłem i nagle zonk. tylko miga. idę zaraz pogrzebać w Roverku. zobaczymy co uda się wymyślić.
a który bezpiecznik jest od trąbki alarmu? jeżeli oczywiście taki jest. bo wydaje mi się że jeżeli by padł przekaźnik to alarm w ogóle by się nie włączał.
od klaksonu (rozumiem, że o te trąbki chodzi) to jest pod maską 20A razem ze światłem stopu, jeśli działa ci klakson to bezpiecznik jest dobry, innego bezpiecznika nie ma
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Nie Lip 03, 2011 18:05
rocznik po modyfikacji tam nie ma już centralki LUCAS 5AS , alarmem steruje puszka zwana SCU firmy PEKTRON , niestety obawiam się wycinania immo w aucie , i w konsekwencji usterkę tej puszki , po 2 żaden mag nie posiadający t4 nie zdiagnozuje po lifcie alarmu , ponieważ tak jak wcześniej wspomaniałem zmieniła się platforma alarmu.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
PHJOWI, niestety nie sprawdzałam wcześniej, czy alarm działa, ale klakson działał na bank. Wydaje mi się, że immo jest OK, gdzyż niekiedy coś nie łapie, włącza się pipczenie i stacyjka milczy. Wyjmę kluczyk i następnym razem startuje bez problemu. Aż się boję, bo jutro o 8 rano odstawiam auto do kolejnego elektromechanika
[ Dodano: Pon Lip 04, 2011 20:52 ]
No i szczęśliwie problem rozwiązany. Wydaje się, że wszystko działa Pan elektromechanik podobno dołożył nowy przekaźnik na obejściu Niestety nie chciał ze mną gadać o szczegółach no bo co to może babe obchodzić Grunt, że dzisiaj wszystko jest OK i mam nadzieję, że jutro nic się nie zmieni. Koszt: 200 zł
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi i podpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum