Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wielki spadek mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: apples
Pon Cze 20, 2011 09:16
[R75] Wielki spadek mocy
Autor Wiadomość
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 20, 2011 09:03   [R75] Wielki spadek mocy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witajcie!
Ostatnio samochód podczas jazdy stracił część mocy. Prędkość max wynosi około 100km/h. Nie mogę nic wyprzedzić bo się nie zbiera, obroty do 3tyś, dalej nie chce się wkręcać. Podmienione cewki, świece, przewody i bez zmian. Swiece 3 i 5 całe okopcone czarnym dymem. Test book wyświetlił następujące błędy
P1471 wiem że vis
P1472 też vis

Te trzy kody tak jakby były od siebie zależne:
P0305 Misfire detected cyl 5
P1319 Misfire at low fuel...
P0340 Camshaft sensor no signal

proszę o analizę i ewentualne porady.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Cze 20, 2011 09:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:36   

Pawel84 napisał/a:
Te trzy kody tak jakby były od siebie zależne:
P0305 Misfire detected cyl 5
P1319 Misfire at low fuel...
P0340 Camshaft sensor no signal

proszę o analizę i ewentualne porady.

P0305 wypadające zapłony na 5 cylindrze
P1319 nie bardzo rozumiem o co tu chodzi (może wtryskiwacz coś świruje? :hm:
P0340 brak sygnału czujnika położenia wałka rozrządu.

najpierw sprawdzić czujnik a potem kable do świec
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pon Cze 20, 2011 19:18   

Przedewszystkim sprawdż czujnik położenia wałka rozrządu, uszkodzony powoduje przejście silnika w tryb awaryjny i związany z tym spadek mocy. Wypadanie suwów pracy na 5 cylindrze mogło zapisać się w sterowniku wcześniej. Po wymianie świec, kabli cewek trzeba skasować błędy z pamięci sterownika, jazda próbna i ponowny odczyt, jeśli błędy sie nie powtórzą to OK.
No i swoją drogą zrób porządek z kolektorem ssącym ( niech VIS działa) po pierwsze silnik więcej pali a po drugie max. moment obrotowy ucieka gdzieś na wysokie obroty.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Cze 21, 2011 13:33   

Pawel84, jak nie pomogą działania wyżej proponwane , to może trzeba sprawdzić tranzystory mocy w ECM , które sterują cewkami. Ten problem miał nie dawno kolega roadking w tym temacie http://forum.roverki.eu/v...ight=tranzystor
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 21, 2011 19:51   

Obejzyj rowniez przewody zaplonowe .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 05:50   

Witam ponownie. Czujnik wymieniony i sytuacja bez zmian. Iskra pojawia się na każdej świecy ale praca silnika jest zakłócona. Szukać dalej czy warsztat? Możecie polecić kogoś z okolic Kielc? Może pan Midowicz?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 06:10   

Jeśli iskra jest ok to pozostaje sprawdzić ciśnienie paliwa, wtryskiwacze zwłaszcza te z 3 i 5 cylindra i w ostateczności sprężanie (zły stan pierścieni ,wypalone zawory)
_________________
rom
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 28, 2011 07:59   

Na gazie i na benzynie jest tak samo. Czy może być tak że iskra zapalana jest w niewłaściwym momencie i zakłóca ona pracę silnika?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 21:17   

Jeśli jest tak samo na paliwie i na gazie to pozostaje sprawdzic kompresję.
Trzebaby również sprawdzić rozrząd, może przeskoczył pasek , choć to wątpliwe bo niepaliłby na 1,3,5 cylindrze a nie tylko na 5.
_________________
rom
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 01, 2011 07:14   

Dziękuję Wszystkim za pomoc i sugestie. Auto wstawię do mechanika, opisze co było przyczyną jeśli uda się ją ustalić. Pozdrawiam

[ Dodano: Pią Lip 01, 2011 08:14 ]
Panowie, od czasu spadku mocy zaczął piszczeć mi alternator który wymienię, może spadło napięcie i stąd problemy. Dziś zmierzę napięcie. Co o tym sądzicie?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Lip 01, 2011 07:33   

może się zatarł i silnik nie wa siły uciągnąć na zatartych łożyskach
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Wto Lip 19, 2011 06:22   

Alternator wymieniony i nic...w piątek wizyta u mechanika.

[ Dodano: Wto Lip 12, 2011 06:45 ]
Diagnoza została postawiona...przeskoczył pas rozrządu...dziś po jego ustawieniu i odpaleniu okaże się w jakim stanie są zawory. Dopisze co i jak po naprawie

[ Dodano: Wto Lip 19, 2011 07:22 ]
Zawory całe, chodzi fajnie jeszcze vis-y do naprawienia. Wymieniono również katalizator bo był tak zapchany że spaliny wypychało kolektorem dolotowym i piszczało(ten pisk to nie był alternator ani żadna rolka) Wymieniono również amorki tył, odmy, uszczelnienia wałków itp, no i oczywiście pas rozrządu i rolka.

Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Lip 19, 2011 17:34   

Z tego wynika, że miałem rację co do sprawdzenia rozrządu.
życzę bezawaryjnej jazdy :smile:
_________________
rom
 
 
Pawel84 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 168
Skąd: Busko Zdrój

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 20, 2011 07:19   

automechanik napisał/a:
Z tego wynika, że miałem rację co do sprawdzenia rozrządu.
życzę bezawaryjnej jazdy :smile:


zgadza się, ale najgorsze rzeczy dopuszcza się do myśli na końcu. Dzięki za pomoc usterka usunięta ale...teraz pojawiła się woda pod nogami kierowcy:( ale na forum już wyczytałem co może być przyczyną...co ja bym bez tego samochodu zrobił...chyba bym się zanudził:) pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
mignone Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2007 19:03
mignone
Brak nowych postów [R75] Chwilowy spadek mocy
chrummen Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 22, 2009 15:27
Krawcu
Brak nowych postów [R75] Drastyczny spadek mocy
dukat11 Rover serii 75, MG ZT 6 Wto Sty 20, 2009 20:43
Rowan
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy, czarny dym
PiotrasM Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Gru 29, 2011 22:01
jesse



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink