Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 18:23 [620 SDI]Szarpanie silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam Panów
Mam taki problem, otóż gdy silnik dostanie temperatury, to zaczyna szarpać powyżej 2 tyś obrotów, do 2 tyś obrotów silnik zachowuje się normalnie, nie szarpie, ale gdy silnik przekroczy 2 tyś obrotów to silnik dymi na niebiesko a gdy wcisnę pedał do podłogi to nie da rady wejść na obroty.
Co to może być ?
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Wrz 01, 2011 18:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Moja teoria jest taka, że turbina jest na wykończeniu i gdy wkręcisz go na większe obroty, to ciśnienie w turbinie zasysa olej, który się przepala i to by było wytłumaczenie na niebieski dym, szarpanie i brak mocy.
Jeśli turbina jest na padnięciu, to do 2 tyś auto jakoś będzie się zbierało, bo nie jest potrzebne tak duże doładowanie powietrza, ale po przekroczeniu 2 tyś, silnik potrzebuje dużego doładowania powietrzem, którego nie dostaje, bo nie ma odpowiedniego ciśnienia w turbinie, stąd brak mocy, jeśli dymi na niebiesko to prawdopodobnie spala olej, sprawdź czy nie masz minimalnych ubytków oleju.
W diagnostyce wywaliło błąd 34
Tak ale skoro turbina pada ale chyba nie bo przewód z intelcoolera do kolektora ssącego puchnie jak silnik wejdzie na wyższe obroty
a czy w intelcoolerze w srodku ma być czysto bo umnie jest czaro jakby jakaś sadza była w srodku
W diagnostyce wywaliło błąd 34
Tak ale skoro turbina pada ale chyba nie bo przewód z intelcoolera do kolektora ssącego puchnie jak silnik wejdzie na wyższe obroty
a czy w intelcoolerze w srodku ma być czysto bo umnie jest czaro jakby jakaś sadza była w srodku
na wężu możesz mieć śladowe ilości oleju, i brud, w kolektorze dolotowym tym bardziej osad na ściankach - to naturalne w dieslu (można rozebrać i wyczyścić, poprawić to może pracę i moc nieznacznie) tak samo czujnik doładowania wyczyścić
ja też kiedyś miałem błąd 34. Kąt wtrysku do ustawienia. aha ale najpierw sprawdź kostke i przewody przy pompie paliwa. rozepnij, przeczyść styki, sprawdź czy żaden kabel nie jest uszkodzony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum