Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 19:57 [R416Si] Ubywa płynu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam ubywa mi płynu, na postoju po nocy jest mokro pod autem, zauważyłem ze płyn cieknie po kolektorze wydechowym.
Pierwsze gdzie go zauważyłem to strzałka na zdjęciu, skąd to może cieknąc?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 25, 2011 19:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
albo cieknie spod głowicy (niedobrze) albo spod tego króćca,w który wkręcony jest czujnik temperatury (to już lepiej, bo nie rozbebeszysz połowy silnika),a króciec jest podpięty do rury chłodnicy, tylko nie pamiętam której
myslicie panowie ze to uszczelka kolektora sącego a plyn by sie pojawial az przy kolektorze wydechowym az taką by droge przebywal i dopiero splywal na dól,bo rozumiem ze plastikowy to kolektor ssący a przy chlodnicy to wydechowy???a to sie dzieje przy wydechowym
Miałem podobnie, płyn pojawiał sie raz z prawej , raz z lewej strony przy kolektorze wylotowym, wyciek zaczynał się na wysokości uszczelki pod głowice. Wyciek występował tylko po zgaszeniu silnika ( kiedy stygł ) i kiedy na drugi dzień go odpaliłem to w momecie rozgrzewania widać było dokładnie jak wydostaje sie z pod uszczelki pod głowicą....wyciek w miare rozgrzewania sie silnika ustawał, dodatkowo w momencie kiedy płyn wypływał, było czuć dziwny zapach ( tylko prosze się nie smiac ) jak by przypalonej wody ( płynu ). Jezdziłem tak jakieś 10 miesiecy dolewajac co jakis czas płyn a w końcu zrobiłem uszczelke. Jak silnik ostygnie wyczyść go do sucha i następnego ranka jak odpalisz auto poogladaj okolice kolektora wylotowego ( pod nim też ) bedziesz widział co się dzieje.
czyli jednak skupic sie nauszczelce od kolektora ssącego? a jezeli to ta uszczelka to wymiana w warunkach garazowych bez kanału z podstawowymi narzedziami jest trudna czy lepiej odac specjaliscie??
Dwa browarki, kilka podstawowych kluczy i dasz radę. Musisz spuścić płyn chłodniczy i odkręcić 7 śrubek w kolektorze. Przeszukaj Forum, to znajdziesz dokładniejszy opis.
to juz ostsnie pytanie w sprawie kolektora ,byłem w sklepie i podobno tam są 2 uszczelki do kolektota jakas górna i dolna ,nie wiem którą kupic a moze obydwie??
chyba się nie dogadałeś co do silnika, w serii K jest jedna uszczelka pod kolektor dolotowy, takie poczworne okulary z cienkiej gumy, w oryginale są koloru zielonego, ja swego czasu kiupowałem u siebie zamiennik za 15 zł koloru czarnego.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sob Paź 22, 2011 17:42
Wg. bez sensu spuszczać tylko trochę płynu. Jak już będziesz miał dolny wąż od chłodnicy wyjęty to lepiej wylać cały i zalać nowym.
Aczkolwiek możesz tylko do odpowietrznika.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum