Są świetne, ale albo jak się mocno dociśnie hamulec, albo jak hamujesz lewą nogą (ciężko chodzące sprzęgło przyzwyczaja ją do brutalnych ruchów, prawa operuje zawsze znacznie precyzyjniej)
Dobrej jakości, nowy zestaw tarcz i klocków poprawi skuteczność hamowania, ale jak chcesz więcej to montuj sportowe tarcze i klocki (nie należy mieszać sportowych tarcz z "cywilnymi klockami"), a do tego wymontuj ogranicznik siły hamowania - będzie ryzyko zblokowania kół, ale hamulce żyleta - na tyle, na ile pozwalają opony oczywiście.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Paź 05, 2011 21:10
A jest Panowie taka możliwość że czujnik ABS "za szybko" go uruchamia? Czasami, a właściwie zawsze przy ostrzejszym hamowaniu NA SUCHYM asfalcie mam wrażenie że ABS zachowuje się jak na mokrej nawierzchni. Strasznie odbija mi pedał a auto zatrzymuje się strasznie powoli (między innymi dlatego w sierpniu mój MGF miał wymieniany cały przód )
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Teoretycznie jest taka możliwość, ale na to wpływ może mieć kilka czynników, które mają wpływ na przyczepność, czyli pośrednio właśnie na ABS.
Ciśnienie w oponach
Zbieżność
Stan zawieszenia - przy "glebie" masz dużo gorszą trakcję
Stan ogumienia
Nierówności na drodze/piach lub pył
Itd. itp.
Z mniej typowych to różna średnica zewnętrzna opon (jeśli ktoś nie trzymał serii) - powoduje ona inne prędkości obrotowe kół i ABS głupieje.
Myślę że jakbyś podjechał na pierwszą lepszą stację diagnostyczną gdzie robią przeglądy rejestracyjne to by Ci to diagnosta szybko wykrył na ścieżce diagnostycznej.
_________________ Czytanie postów na forum może powodować schorzenia psychiczne i utratę wiary w ludzką inteligencję
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 92 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Paź 09, 2011 22:43
Dzięki, ciśnienie było na pewno jedną z przyczyn bo dzisiaj na stacji benzynowej okazało się że miałem z przodu 1,5 dobiłem na 2,1 i jest lepiej, np. na kostce brukowej hamuje idealnie, na niektórych rodzajach asfaltu też jednak np. na ul. Wrocławskiej w Krakowie już nie faktycznie może jeszcze zbieżność bo po wymianie amortyzatorów jej nie zrobiłem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
w piątkowy cudny wieczór jak padało wyskoczyła mi tam na przejście kobita ubrana na czarno ( jakieś 20m przede mną), ostre hamowanie bez abs skończyło się przeleceniem przez pasy bokiem. dobrze że dziewczyna choć refleks miała, bo inteligencji poskąpiło (dlaczego piesi nie mają świadomości, że jak asfalt się "świeci" a oni są ubrani na czarno to ich zbyt dobrze nie widać, a samochód ma na mokrych liściach bardzo wydłużoną drogę hamowania....)
optymalne ciśnienie w MGF przy seryjnym rozmiarze kapci na felgach 15" to 1.8 przód i 1.9 tył. ważne żeby pompować na zimnych oponach (tzn. z rana, najlepiej pod domem) przejechanie 1 km już potrafi rozgrzać opony o dobrych parę/parenaście stopni a przez to ciśnienie zmierzone będzie nieco zaburzone
nie musisz mi tłumaczyć - samochód moich westchnień.
Szczególnie wersja VR4 ze skrętnymi obiema osiami
a wracając do tematu: ile kosztuje komplet tarcz i klocków rozsądnej jakości?
klocki niebawem muszę wymienić, a nad tarczami się zastanawiam (czy warto inwestować)
ja wczoraj wsadziłem klocuchy TRW. ok. 135 zł - Tomateam
jakość bdb. cisza. nic przy hamowaniu nie bije, piszczy. poczekam jeszcze te książkowe 200 km (narazie zrobiłem jakieś 100) i zobaczymy jak ze skutecznością hamowania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum