Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Gru 09, 2011 17:16
albertlans, w wolnossących nie robi sie chip tuningu bo prawie to nic nie daje, chyba że zależy Ci na 3 koniach i jestes gotów dać za nie 1 tyś pln
komik88 [Usunięty]
Wysłany: Pią Gru 09, 2011 18:24
kolego zaraz ci wszyscy napiszą żebyś auto zmienił lub silnik to jest takie głupie myślenie.. jak kolega chce w tym akurat silniku podnieść moc to jest to możliwe i trzeba mu pomóc chociaż opisać co można zrobić i mniej więcej przybliżyć ceny.. ja bym zaczął od wydechu kompletnego oraz dolotu powietrza, później to jakoś wystroić i już odczujesz różnice..
jak kolega chce w tym akurat silniku podnieść moc to jest to możliwe i trzeba mu pomóc chociaż opisać co można zrobić i mniej więcej przybliżyć ceny..
masz rację, przepraszam za nie trafną odpowiedź
jeśli chodzi o dolot to najtańszym rozwiązaniem jest założenie wkładki K&N - koszt ok 200zł
Jeśli chodzi o wydech to sam się jeszcze nie skusiłem ale znana i szanowana firma MagSport (Węglarski) dzwoniłem do nich i twierdzą, że są w stanie wykonać tłumiki zwiększające moc, oferta którą usłyszałem do 200Vi to 750zł za dwa tłumiki pierwszy rozpędzający spaliny, drugi doprężający ich konstrukcji i do tego dolot (filtr stożkowy i jakaś magiczna tuba), w zasadzie koszt niezbyt duży ale za to gwarantują MOC i mają pojęcie o tych sprawach.
Tłumiki kupowane na oko są wg mnie bez sensu.
Z pewnością nie wyrzucaj katalizatora co jest mocno popularne, poza korzyścią finansową (można go dobrze sprzedać) to nie ma plusów. Udowodnił to kolega Markzo z naszego forum w MG ZS 180 bez kata auto było słabsze (wyniki z hamowni).
Przy tak małych różnicach w skoku mocy będziesz zmuszony sprawdzać każdą modyfikację na hamowni bo różnice nie są zbyt duże ale mod do moda to daje już jakiś efekt. U mnie delikatne mody dały 10KM i 11Nm z tego co pamiętam, więcej szczegółów w temacie w podpisie, po opisie swapa są opisane inne mody jakie zrobiłem
_________________ Pozdrawiam Kozik
komik88 [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 10:26
oo właśnie i już kolega ma przybliżone ceny wydechów i dolotów, myślę że przy takim dobrym zestawie jak napisał Kozik plus strojenie na hamowni to ok 13-15KM powinno dojść a koszta nie aż tak wielkie bo myślę że w granicach 1200zł byś się zamknął do tego można dołożyć kolektor powiedzmy coś na zasadzie 4-2-1 lub 4-1 pozdro
z tego co zdążyłem porównać to kolektor 4 bez dwururki jest identyczny w MG ZR 160, R200 1,4 103KM i w 1,8 VVC 145KM różnica zaczyna się dopiero przy dwururce. MG ZR 160 ma troszeczkę inne przejście 4/2 przy dwururce ale z tego co zauważyłem to średnice są te same, kształt również.
hmmm.. bo sprawa wygląda następująco.. chce kupić własnie ten samochód ale moc mnie nie zadowala... więc został mg zt 2003 z 160 km.. orientuje się ktoś czy ten ze 160 km też jest z bmw? pozdrawiam
komik88 [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 13:56
z tego co ja się orientuje to żaden silnik benzynowy który jeździ W MG nie jest ze stajni BMW
orientuje się ktoś czy ten ze 160 km też jest z bmw?
Z BMW jest tylko silnik wysokoprężny, który był montowany w ROVER'ach 75 oraz MG ZT i MG ZT-T.
Reszta silników występujących w MG jest konstrukcji ROVER'a.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 297 Skąd: kolbuszowa
Wysłany: Sob Gru 10, 2011 19:06
a no fakt he he ale jakis tam udział bym bmki i chyba hondy:) ja tez chciałem podniesc moc z 160 na 180 i tez mam duzy problem ale kolektory moga w twoim silniku duzo pomóc
przejrzałem troche stron i znalazłem informacje ,że mg zs 2005 z 115 km ma 9.0 s do setki a mg zt 190 8.5s z tego wynika ,że różnica prawie żadna.. różnica tkwi w wadze samochodów. Tutaj na forum w danych techicznych jest wpisane 9.9 a to odnosi się do automatu tak pisze w wikipedi. Więc myślę ze zs 115 i do tego stożek i wydech i się dobije do tych 120-130 km. pozdrawiam
a no fakt he he ale jakis tam udział bym bmki i chyba hondy:) ja tez chciałem podniesc moc z 160 na 180 i tez mam duzy problem ale kolektory moga w twoim silniku duzo pomóc
a sprawdziłeś ile masz teraz?
albertlans napisał/a:
przejrzałem troche stron i znalazłem informacje ,że mg zs 2005 z 115 km ma 9.0 s do setki a mg zt 190 8.5s z tego wynika ,że różnica prawie żadna..
realnie będzie blisko 10s do paki, 190tka to znikający punkt dla 1.8, nie wszytsko co piszą na wiki pokrywa się z prawdą.
albertlans napisał/a:
różnica tkwi w wadze samochodów
masa masą, ale zobacz ile Nm wiecej ma 2.5
albertlans napisał/a:
Więc myślę ze zs 115 i do tego stożek i wydech i się dobije do tych 120-130 km. pozdrawiam
przejżyj mój temat porządny filtr gąbkowy w zamkniętej obudowie z CAI (pipercross Viper dedykowany do zs180) nie dał tyle co ori filtr. Sprawdzone wsio na hamowni. Nie kombinuj ze stożkiem, tylko tak jak Kozik radzi kup porządną wkładke, sprawdzone na hamowni, daje to najwięcej. Do tego może kolektor ssący z zr160 albo tf'a? podobno ma większe kanały w środku + wydech od 160tki, tylko broń Boże kata nie wywalaj i nie rób pełnego przelotu, końcowy tłumol zostaw komorowy
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
komik88 [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 11, 2011 13:07
tak jak napisał MARKZO, jedynie co to dobra wkładka K&N i dobrze policzony wydech a na koniec zrobić co można z mapami i na hamownie to ok 12-14KM powinno dojść
co do tych 9s do 100 to jestem pewny że ZS 115 tyle nie ma.. ja mam w BMW 8.5s i nawet nie miał bym co robić z tym ZS-EM.. realnie ok 10-10.5s
tak jak napisał MARKZO, jedynie co to dobra wkładka K&N i dobrze policzony wydech a na koniec zrobić co można z mapami i na hamownie to ok 12-14KM powinno dojść
co do tych 9s do 100 to jestem pewny że ZS 115 tyle nie ma.. ja mam w BMW 8.5s i nawet nie miał bym co robić z tym ZS-EM.. realnie ok 10-10.5s
11 s to ma mój rover 600 2.0 tdi 105 km z waga o wiele wieksza wiec poniżej 10 s ten mg ma bo wazy 1200 kg. A jakie masz bmw? tak samo mam rovera 218 i vvc 145 km z nowym wydechem i ma jakies 7,5 s do 100 a fabrycznie niby 8.0.
tylko po raz kolejny pisze, ile masz Ty Nm a ile on? Ty masz 240Nm a on ile? 160? a po drugie, jak mierzyłeś te czasy? bo sa baaardzo optymistyczne zdrowe 1.8vvc shamowane na 145KM wyciaga 8.0s do 100km/h ale mierzone wg gps aplikacją do tego, nie stoperem.Co za róznica czy ZS polift czyy przedlift? to to samo auto, ta sama buda ten sam motor poza wizualnym liftingiem.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum