Forum Klubu ROVERki.pl :: [mg zs 120] 2005 chip tuning
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[mg zs 120] 2005 chip tuning
Autor Wiadomość
albertlans 



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: Bielsko



Wysłany: Pią Gru 09, 2011 12:31   [mg zs 120] 2005 chip tuning

Witam, czy jest możliwość podniesienia mocy w tym samochodzie i czy jest to w ogóle opłacalne? silnik 1.8 k 115 km.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Gru 09, 2011 12:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Gru 09, 2011 14:49   

albertlans napisał/a:
Witam, czy jest możliwość podniesienia mocy w tym samochodzie i czy jest to w ogóle opłacalne? silnik 1.8 k 115 km.


najskuteczniejszy i najpewniejszy sposób na podniesienie mocy to wsadzenie 2.5 V6

Koszt troszkę wyższy niż chip a z pewnością duuużą różnicę poczujesz ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Mundekk 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 241
Skąd: Łódź



Wysłany: Pią Gru 09, 2011 17:16   

albertlans, w wolnossących nie robi sie chip tuningu bo prawie to nic nie daje, chyba że zależy Ci na 3 koniach i jestes gotów dać za nie 1 tyś pln
 
 
komik88
[Usunięty]






Wysłany: Pią Gru 09, 2011 18:24   

kolego zaraz ci wszyscy napiszą żebyś auto zmienił lub silnik ;/ to jest takie głupie myślenie.. jak kolega chce w tym akurat silniku podnieść moc to jest to możliwe i trzeba mu pomóc chociaż opisać co można zrobić i mniej więcej przybliżyć ceny.. ja bym zaczął od wydechu kompletnego oraz dolotu powietrza, później to jakoś wystroić i już odczujesz różnice.. :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 09:39   

komik88 napisał/a:
jak kolega chce w tym akurat silniku podnieść moc to jest to możliwe i trzeba mu pomóc chociaż opisać co można zrobić i mniej więcej przybliżyć ceny..


masz rację, przepraszam za nie trafną odpowiedź ;)

jeśli chodzi o dolot to najtańszym rozwiązaniem jest założenie wkładki K&N - koszt ok 200zł

Jeśli chodzi o wydech to sam się jeszcze nie skusiłem ale znana i szanowana firma MagSport (Węglarski) dzwoniłem do nich i twierdzą, że są w stanie wykonać tłumiki zwiększające moc, oferta którą usłyszałem do 200Vi to 750zł za dwa tłumiki pierwszy rozpędzający spaliny, drugi doprężający ich konstrukcji i do tego dolot (filtr stożkowy i jakaś magiczna tuba), w zasadzie koszt niezbyt duży ale za to gwarantują MOC ;) i mają pojęcie o tych sprawach.

Tłumiki kupowane na oko są wg mnie bez sensu.
Z pewnością nie wyrzucaj katalizatora co jest mocno popularne, poza korzyścią finansową (można go dobrze sprzedać) to nie ma plusów. Udowodnił to kolega Markzo z naszego forum w MG ZS 180 bez kata auto było słabsze (wyniki z hamowni).

Przy tak małych różnicach w skoku mocy będziesz zmuszony sprawdzać każdą modyfikację na hamowni bo różnice nie są zbyt duże ale mod do moda to daje już jakiś efekt. U mnie delikatne mody dały 10KM i 11Nm z tego co pamiętam, więcej szczegółów w temacie w podpisie, po opisie swapa są opisane inne mody jakie zrobiłem ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
komik88
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 10, 2011 10:26   

oo właśnie i już kolega ma przybliżone ceny wydechów i dolotów, myślę że przy takim dobrym zestawie jak napisał Kozik plus strojenie na hamowni to ok 13-15KM powinno dojść a koszta nie aż tak wielkie bo myślę że w granicach 1200zł byś się zamknął :) do tego można dołożyć kolektor powiedzmy coś na zasadzie 4-2-1 lub 4-1 :) pozdro
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 12:39   

z tego co zdążyłem porównać to kolektor 4 bez dwururki jest identyczny w MG ZR 160, R200 1,4 103KM i w 1,8 VVC 145KM różnica zaczyna się dopiero przy dwururce. MG ZR 160 ma troszeczkę inne przejście 4/2 przy dwururce ale z tego co zauważyłem to średnice są te same, kształt również.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
albertlans 



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: Bielsko



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 12:51   

hmmm.. bo sprawa wygląda następująco.. chce kupić własnie ten samochód ale moc mnie nie zadowala... więc został mg zt 2003 z 160 km.. orientuje się ktoś czy ten ze 160 km też jest z bmw? pozdrawiam
 
 
komik88
[Usunięty]






Wysłany: Sob Gru 10, 2011 13:56   

z tego co ja się orientuje to żaden silnik benzynowy który jeździ W MG nie jest ze stajni BMW :)
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 14:38   

albertlans napisał/a:
orientuje się ktoś czy ten ze 160 km też jest z bmw?
Z BMW jest tylko silnik wysokoprężny, który był montowany w ROVER'ach 75 oraz MG ZT i MG ZT-T.
Reszta silników występujących w MG jest konstrukcji ROVER'a.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 17:14   

ale sa podzespoły z BMW :) proponowałbym wylot i dolot z 160
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 17:35   

scorpion napisał/a:
ale sa podzespoły z BMW
:hm: Np jakie ?? Możesz podać przykłady ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 17:57   

no np czujnik tempertury wody
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 18:15   

scorpion napisał/a:
no np czujnik tempertury wody
To jest część. Nie podzespół. :d
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 19:06   

a no fakt he he ale jakis tam udział bym bmki i chyba hondy:) ja tez chciałem podniesc moc z 160 na 180 i tez mam duzy problem ale kolektory moga w twoim silniku duzo pomóc
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
albertlans 



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: Bielsko



Wysłany: Nie Gru 11, 2011 00:17   

przejrzałem troche stron i znalazłem informacje ,że mg zs 2005 z 115 km ma 9.0 s do setki a mg zt 190 8.5s z tego wynika ,że różnica prawie żadna.. różnica tkwi w wadze samochodów. Tutaj na forum w danych techicznych jest wpisane 9.9 a to odnosi się do automatu tak pisze w wikipedi. Więc myślę ze zs 115 i do tego stożek i wydech i się dobije do tych 120-130 km. pozdrawiam
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 11, 2011 02:15   

scorpion napisał/a:
a no fakt he he ale jakis tam udział bym bmki i chyba hondy:) ja tez chciałem podniesc moc z 160 na 180 i tez mam duzy problem ale kolektory moga w twoim silniku duzo pomóc
a sprawdziłeś ile masz teraz?

albertlans napisał/a:
przejrzałem troche stron i znalazłem informacje ,że mg zs 2005 z 115 km ma 9.0 s do setki a mg zt 190 8.5s z tego wynika ,że różnica prawie żadna..

realnie będzie blisko 10s do paki, 190tka to znikający punkt dla 1.8, nie wszytsko co piszą na wiki pokrywa się z prawdą.
albertlans napisał/a:
różnica tkwi w wadze samochodów

masa masą, ale zobacz ile Nm wiecej ma 2.5 :)

albertlans napisał/a:
Więc myślę ze zs 115 i do tego stożek i wydech i się dobije do tych 120-130 km. pozdrawiam
przejżyj mój temat :) porządny filtr gąbkowy w zamkniętej obudowie z CAI (pipercross Viper dedykowany do zs180) nie dał tyle co ori filtr. Sprawdzone wsio na hamowni. Nie kombinuj ze stożkiem, tylko tak jak Kozik radzi kup porządną wkładke, sprawdzone na hamowni, daje to najwięcej. Do tego może kolektor ssący z zr160 albo tf'a? podobno ma większe kanały w środku + wydech od 160tki, tylko broń Boże kata nie wywalaj i nie rób pełnego przelotu, końcowy tłumol zostaw komorowy :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
komik88
[Usunięty]






Wysłany: Nie Gru 11, 2011 13:07   

tak jak napisał MARKZO, jedynie co to dobra wkładka K&N i dobrze policzony wydech a na koniec zrobić co można z mapami i na hamownie to ok 12-14KM powinno dojść ;)

co do tych 9s do 100 to jestem pewny że ZS 115 tyle nie ma.. ja mam w BMW 8.5s i nawet nie miał bym co robić z tym ZS-EM.. :) realnie ok 10-10.5s
 
 
albertlans 



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 28
Skąd: Bielsko



Wysłany: Pon Gru 12, 2011 12:46   

komik88 napisał/a:
tak jak napisał MARKZO, jedynie co to dobra wkładka K&N i dobrze policzony wydech a na koniec zrobić co można z mapami i na hamownie to ok 12-14KM powinno dojść ;)

co do tych 9s do 100 to jestem pewny że ZS 115 tyle nie ma.. ja mam w BMW 8.5s i nawet nie miał bym co robić z tym ZS-EM.. :) realnie ok 10-10.5s


11 s to ma mój rover 600 2.0 tdi 105 km z waga o wiele wieksza wiec poniżej 10 s ten mg ma bo wazy 1200 kg. A jakie masz bmw? tak samo mam rovera 218 i vvc 145 km z nowym wydechem i ma jakies 7,5 s do 100 a fabrycznie niby 8.0.

p.s http://en.wikipedia.org/wiki/MG_ZS i najlepiej niech się ktoś wypowie kto ma nowego zs bo przypuszczać każdy może.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 12, 2011 16:36   

tylko po raz kolejny pisze, ile masz Ty Nm a ile on? Ty masz 240Nm a on ile? 160? a po drugie, jak mierzyłeś te czasy? bo sa baaardzo optymistyczne :) zdrowe 1.8vvc shamowane na 145KM wyciaga 8.0s do 100km/h ale mierzone wg gps aplikacją do tego, nie stoperem.Co za róznica czy ZS polift czyy przedlift? to to samo auto, ta sama buda ten sam motor poza wizualnym liftingiem.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Brak nowych postów [R 620 SDi] Chip tuning
tiruces Tuning mechaniczny 59 Wto Lis 24, 2009 17:23
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r45] - chip tuning
grz3loo Tuning mechaniczny 167 Czw Wrz 22, 2011 12:11
kampel
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi chip tuning 200 1.4si
Harry Tuning mechaniczny 3 Sro Mar 13, 2013 08:33
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink