Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam. Mam problem z egr, jak kupiłem ten samochód raczej nie działał, nie było słychać bzyczenia. W wakacje nagle zaczął sobie bzyczeć tzn. chyba ożył, a jakiś miesiąc temu po wymianie map na mafless znów padł całkowicie. Dodatkowo chyba nie działałał on zbyt dobrze nawet kiedy w ogole działał bo wyłączał sie po około 30 sec na biegu jałowym i skrzypiał podczas włączania/wyłączania, a czasem w ogóle sie nie włączał. Po odpaleniu silnika od razu też nie działał, dopiero jak sie trochę nagrzał. Chciałbym go naprawić ale nie wiem co mam posprawdzać. Zaślepienie nie jest lekarstwem bo często jeżdze na którkich odcinkach i egr pozwolił by szybciej dogrzac silnik. Co może być powodem niedziałającego egr?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 06, 2012 15:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mundekk, EGR jak brzęczy to już ma swoje za sobą i się zacznie psuć. Sprawny lub nowy EGR nie wydziela żadnego dźwięku od siebie. A w sumie to nie EGR tylko elektrozawór taki dźwięk robi.
Możesz cały EGR wymontować przeczyścić go i podłączyć pod podciśnienie i zobaczyć czy się otwiera
Elektrozawór to możesz jak odłączyć tylko wężyk z EGR zobaczyć czy zasysa powietrze, czyli otwiera EGR. Czuć to palcem.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Sty 06, 2012 20:22
Właśnie elektrozawór wydawał taki dźwięk. Odczepić ten cienki wężyk od egr i wtedy będe wiedział czy elektrozawór jest sprawny? Z przeczyszczeniem dużo jest do demontowania?
Mundekk, Jak ma być EGR otwarty na biegu jajowym przy włączonym silniku i jak przyłożysz palca na koniec wężyka to powinno go zassać jak elektrozawór działa.
Jak byś potrzebować elektrozawory to mam ich kilka z moich demontażów Za browara i jest twój
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Sty 07, 2012 13:51
Odłączyłem wężyk idący od elektrozaworu do egr i nie zasysa go na jałowym ani po dodaniu gazu. Elektrozawór nie brzęczy. Możliwe, że uszkodziłem coś podczas demontarzu komputera i montażu maflessow? Bo właśnie od tego momentu po przełożeniu map przestał działać całkowicie. A może te mapy poprostu go omijaja? Przecież przepływomierz steruje praca egr, a w tych mapach funkcja przepływomierza z tego co wiem została okrojona do odczytu temperatury powietrza
Mundekk, Niby te nasze mapki EGR nie odcinają, nic mi na ten temat nie wiadomo w sumie. To podłącz elektrozawór na krotko do baterii i zobacz w tedy czy działa, czy czuć zasysanie Ominiesz w tedy ECU, bo 12V na elektrozaworze jest po przekręceniu kluczyka i ECU steruje tylko masa elektrozaworem. wiec możesz tez tylko na jeden przewód podać masę i zobacz czy zacznie działać.
Ja ma pad ta wiązkę elektrozaworu akurat podpięta pompę paliwa Najłatwiej dostępne pod maska +12V po kluczyku jest właśnie tam
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sty 09, 2012 15:04
Sprawdziłem ten elektrozawór tylko, że nie starczyło mi kabla żeby podpiąć mase do akumulatora więc podpąłem do karoserii ale to chyba nie ma różnicy gdzie mase złapie? Próbowałem na włączonym i na wyłączonym silniku nie zadziałał. Na wtyczce też jest coś dziwnego, na jednym pinie mam 14V a na drugim 6V i napięcia te są takie same obojętne od tego czy mam na biegu jałowym czy gaz na full więc komp chyba i tak nie odróżnia kiedy ma zamykać i otwierać egr Wychodziło by z tego że jedno i drugie przestało działać jednocześnie?
Mundekk, Obojętnie skąd bierzesz masę No na jednym masz 14V a na drugim nie powinno przy wył. silniku nic nie być. A jak komp pracuje i EGR otwiera to się ma tam masa pojawić.
Wiec jak masę podłączyłeś i 14V to powinno to działać ten elektrozawór. Lub u ciebie chyba padło.
Ale coś Ecu tego faktycznie nie widzi po powinno zmieniać się.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2011 Posty: 241 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Sty 09, 2012 18:09
Na wyłączonym napięcia nie mierzyłem tylko patrzyłem czy działa Pewnie poprostu mapy tego nie obsługują i nic sie nie zrobi, ale mógł by jeszcze sie ktoś wypowiedzieć kto ma maflessy czy u nich też nie działa. Jak nie to trudno starych map napewno nie włoże, za bardzo sie przyzwyczaiłem do mocy xd
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 15:11
Ja również mam napięcie coś kolo 6-7V na wtyczce elektrozaworu. Kiedyś czasami pojawiało się cykanie, teraz już nie słyszę. Map nie modyfikowałem.
Dla pewności odłączyłem i zaślepiłem przewód podciśnieniowy. Czy jeśli zawór jest zamknięty to mamy pewność ze przy odłączonym podciśnieniu się nie otworzy? (np od ciśnienia turbo)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 15:41
Remigiusz napisał/a:
mentos, Co ma zawór EGR wspólnego od ciśnienia Turbo
Chodzilo mi o to czy cisnienie panujace w kolektorze dolotowym nie ma jakimś cudem możliwości wypchnięcia tego grzybka egr jak przewód podciśnieniowy jest zdjęty.. i czy mogę mieć pewność nie mając zaślepki.
mentos, Przecież zawór EGR się podnosi od strony spalin do gory. Wiec ciśnienie z kolektora go tylko bardziej przymyka.
Spaliny go tez nie wypchania, bo jak masz duza ilość spalin to masz tez wysokie doładowanie Pewność masz tylko jak go wykręcisz i zobaczysz czy jest całkiem zamknięty
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Mundekk, Wypróbuj to jeszcze raz ale np z rana jak silnik jest chłodny. Bo w Rave pisze takie coś ze nie zawsze może EGR działać, w zależności czy ECU uważa ze trzeba przepalić jeszcze raz spaliny czy nie.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 130 Skąd: Elbląg
Wysłany: Sro Sty 11, 2012 11:12
Mundekk napisał/a:
mentos, a u Ciebie też napięcie jest cały czas niezależnie od tego czy masz na jałowym czy wciskasz gaz?
Dokładnie i silnik był raczej zimny. Chociaż jeszcze sprawdzę to jutro rano uwzględniając kwestie, ze jest sterowany masą. Patrzyłem na to ponad pól roku temu i już nie pamiętam jak się miernikiem wpinałem. Sadze, ze podpinałem miernik do 2 pinów we wtyczce i miałem 7V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum