Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nagły brak hamulców
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nagły brak hamulców
Autor Wiadomość
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 12:42   [R75] Nagły brak hamulców
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam...
Zacznę od początku, wczoraj wymieniałem przednie tarcze. Cała wymiana przebiegła pomyślnie bez żadnych komplikacji. Wczoraj zrobiłem test nowych tarczy wszystko ok... nic nie trzęsie podczas hamowania. Dzisiaj rano odpaliłem auto ujechałem dosłownie 600 m. chcę zahamować a tu nagle wpadł mi hamulec w podłogę....Dobrze że zdążyłem zaciągnąć hamulec ręczny bo uderzył w inne auto :/ Co mogło być przyczyną tego? Servo czy któryś z wężyków od hamulców ?:(.
Proszę o pomoc....
Ostatnio zmieniony przez apples Pon Lut 06, 2012 19:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 28, 2012 12:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Sob Sty 28, 2012 12:55   

youras, obstawiam wężyk. Przy tak niskich temperaturach i wyginaniu coś może pęknąć. Proponuje wejść pod auto i obejrzeć. jak nic nie będzie widać to zdjąć koła i szukać.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 13:10   

youras napisał/a:
Proszę o pomoc....
Sprawdź stan płynu hamulcowego w zbiorniczku.
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 13:13   

Panowie...właśnie przed chwilą podniosłem maskę do góry, zdjąłem te plastykowe zaślepki pod którymi znajduje się zbiorniczek od płynu hamulcowego no i jest taki sam stan jak wczoraj, bez zmian....
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 13:30   

youras, odkręcałeś odpowietrzniki przy cofaniu tłoka/płynu ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 13:36   

SeniorA napisał/a:
youras, odkręcałeś odpowietrzniki przy cofaniu tłoka/płynu ?


Nie odpowietrzałem, cylinderek wcisnąłem i wsadziłem nowe tarcze i klocki. Płyn uniósł się do góry to go wyssałem strzykawką i było wszystko dobrze aż do dzisiaj. Wczoraj robiłem jazdę testową rozpędziłem się do 100 km, nagłe hamowanie i nie było żadnego problemu...
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 13:52   

youras napisał/a:
Nie odpowietrzałem, cylinderek wcisnąłem i wsadziłem nowe tarcze i klocki
to nie chodzi o odpowietrzanie , tylko o lekkie odkręcenie odpowietrznika przy cofaniu tłoka,by cofający się płyn wypłynął na zewnątrz, a nie do układu doprowadzając do uszkodzenia uszczelnień w układzie hamulcowym (np. uszczelka tłoka pompy ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Sty 28, 2012 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 13:56   

SeniorA napisał/a:
youras napisał/a:
Nie odpowietrzałem, cylinderek wcisnąłem i wsadziłem nowe tarcze i klocki
to nie chodzi o odpowietrzanie , tylko o lekkie odkręcenie odpowietrznika przy cofaniu tłoka,by cofający się płyn wypłynął na zewnątrz, a nie do układu doprowadzając do uszkodzenia uszczelnień w układzie hamulcowym.


Odpowietrznika nie ruszałem, a płyn w zbiorniczku po założeniu nowych tarcz automatycznie się podniósł to go wyciągałem strzykawką.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 14:02   

youras napisał/a:
Odpowietrznika nie ruszałem, a płyn w zbiorniczku po założeniu nowych tarcz automatycznie się podniósł to go wyciągałem strzykawką.
szkoda ,że wcześniej nie poczytałeś o wymianie klocków np:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73506
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 14:11   

SeniorA napisał/a:
youras napisał/a:
Odpowietrznika nie ruszałem, a płyn w zbiorniczku po założeniu nowych tarcz automatycznie się podniósł to go wyciągałem strzykawką.
szkoda ,że wcześniej nie poczytałeś o wymianie klocków np:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=73506


Nie rozumiem, czyli gdzie Twoim zdaniem widnieje przyczyna?

Wcześniej TomaszM napisał " Niczemu to ma nie służyć i tego się nie robi - technologia naprawy tego nie wymaga ani nie przewiduje, odkręca się jedynie zbiorniczek, bo stan płynu przy wciskaniu tłoczków rośnie - trzeba go jedynie odessać strzykawką z pojemnika, gdy wzrośnie za bardzo i tyle - dzięki temu nie ma też szans na zapowietrzenie układu."

Ja nie odpowietrzałem układu bo nie wymieniałem płynu... Nadmiar płynu hamulcowego wyssałem i tyle... Myślę że gdyby coś było źle zrobione to po wczorajszej jeździe chyba by coś już poszło.

Więc co teraz mam robić? Jakie czynności podjąć ?
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 14:33   

youras napisał/a:
cylinderek wcisnąłem i wsadziłem nowe tarcze i klocki. Płyn uniósł się do góry to go wyssałem strzykawką
Zawsze tak robię. :wink: Mogło przymarznąć servo. Czy hamulec jest twardy czy miękki?
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 14:38   

apples napisał/a:
youras napisał/a:
cylinderek wcisnąłem i wsadziłem nowe tarcze i klocki. Płyn uniósł się do góry to go wyssałem strzykawką
Zawsze tak robię. :wink: Mogło przymarznąć servo. Czy hamulec jest twardy czy miękki?


Hamulec podczas naciskania jest miękki,ale jak go puszczę to wraca do swojej bieżącej pozycji .
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 14:49   

youras napisał/a:
Wcześniej TomaszM napisał " Niczemu to ma nie służyć i tego się nie robi - technologia naprawy tego nie wymaga ani nie przewiduje
to nie jest porostu prawda, bo zarówno w RAVE jak i Owners Workshop Manual, jest w procedurze wymaganie odkręcenie odpowietrznika i upuszczenie płynu na zewnątrz przy cofaniu tłoka. W 99 przypadkach się uda , a setnym uszkodzi się uszczelkę tłoka pompy. ROVER przed tym ostrzega.
Nie wiem czy to jest bezpośrednią przyczyną w tym przypadku , ale jest bardzo prawdopodobne że tak bo nie zostało zrobione ze sztuką. Ja odpowietrzyłbym przód , bo przy tej czynności wszystko może wrócić na swoje miejsce.

[ Dodano: Sob Sty 28, 2012 14:49 ]
tak pisze w RAVE w pkt. 4i5 :
4. Position bleed bottle, connect bleed hose to
bleed screw and loosen screw.
5. Press piston into calliper housing then tighten
bleed screw to 5 Nm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Sty 29, 2012 17:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 15:08   

youras, nic więcej nie robiłeś pod maską?
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 15:16   

apples napisał/a:
youras, nic więcej nie robiłeś pod maską?


Nie,nie robiłem.... Rozmawiałem przed chwilą z Seniorem, czeka mnie warsztat, odpowietrzę dokładnie układ hamulcowy i wtedy dam znać co było :) . Autko dopiero we wtorek mogę postawić więc trochę czasu poczekam....Pozdrawiam.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Sty 28, 2012 15:30   

Z tego co wiem, to w większości warsztatów wymieniając klocki nie odkręcają odpowietrznika i nie wypuszczają płynu. W tym w którym ja miałem praktykę, nawet zakazali mi to robić, gdy za pierwszym razem tak zrobiłem... Zdziwiło mnie to, no ale jeśli tak chcą, to tak będe robił, bo cóż mnie to... :roll:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
youras 



Dołączył: 13 Sty 2012
Posty: 24
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 11:41   

Dzisiaj wsiadłem ponownie do autka, i sprawdzałem hamulce i teraz opisze jakie są objawy :

1. Podpompowałem parę razy pedał hamulca i o dziwo hamulce zaczęły działać
2. Pedał hamulca po podpompowaniu jest przez chwile twardy a po kilku sekundach opada pod naciskiem nogi.

Co teraz obstawiacie ?
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 15:02   

Jeśli po podpompowaniu jest twardy i po kilku sekundach opada pod naciskiem nogi(zakładam że wywierasz stały nacisk) a nie ma nigdzie śladów wycieku to wskazuje na przepuszczanie ciśnienia na pompie hamulcowej (uszkodzone lub zużyte uszczelki).
Jeśli natomiast podpompujesz do stwardnienia pedału i dopiero po chwili naciśniesz i pedał będzie niski to układ zapowietrzony.

Stan uszczelnień pompy możesz sprawdzić w następujący sposób:
- nacisnąć na pedał z niewielką siłą zwracając uwagę jak głęboko zostanie wciśnięty
- nacisnąć szybko i z dużą siłą
jeśli będzie duża różnica w wysokości pedału i dodatkowo przy pierwszej próbie pedał będzie spływałpowoli na dół to ewidentna wewnętrzna nieszczelność..
_________________
rom
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 29, 2012 18:05   

A mnie się wydaje, że żadna to dla Was nowina powinna być, że po wymianie tarcz i wciśnięciu tłoczka za pierwszym naciśnięciem hamulca auto po prostu nie hamuje, bo po tych kilku naciśnięciach hamulca dopiero układa się tłoczek, a klocki docierają się do nowej tarczy.
youras napisał/a:
1. Podpompowałem parę razy pedał hamulca i o dziwo hamulce zaczęły działać
to potwierdza moją teorię
youras napisał/a:
2. Pedał hamulca po podpompowaniu jest przez chwile twardy a po kilku sekundach opada pod naciskiem nogi.
a to mówi o tym, że jeśli samochód wyposażony jest w ABS to zawsze tak będzie, że jak ciśniemy hamulec przez jakiś czas to nam będzie wpadał pedał w podłogę.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sty 29, 2012 19:12   

youras napisał/a:
chcę zahamować a tu nagle wpadł mi hamulec w podłogę....Dobrze że zdążyłem zaciągnąć hamulec ręczny bo uderzył w inne auto

to nie jest normalne po wymianie klocków i tarcz.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Nagły brak klaksonu
daniel18c Rover serii 75, MG ZT 18 Nie Kwi 30, 2017 10:33
prebenny
Brak nowych postów [R75] Po wymianie wysprzęglika brak hamulców na luzie??
femoris Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Lip 24, 2012 16:02
Speedup
Brak nowych postów [R75] Odpowietrzanie hamulców
delrobek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 15, 2014 11:24
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Kolejność odpowietrzania hamulców
delrobek Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Kwi 15, 2015 10:55
AndrewS
Brak nowych postów [R75] Zapala się kontrolka hamulców.
sarniak65 Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Lis 03, 2008 15:54
PHJOWI



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink