Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
witam!
mam takie pytanie - czy ktoś już wygłuszał dodatkowo wnętrze R75 (maty bitumiczne, gabki czy inne takie)?
ogólnie samochód nie jest głośny podczas jazdy ale myśle że dodatkwe wygłusznie (drzwi itd) by nie zaszkodziło. Temat przerabiałem już wczesniej w seicento i R200 i powiem szczerze że efekty były naprawdę super (szczególnie we Fiaciku). Ciekaw jestem Waszych spostrzeżen i wrażen i ewentualnie na co zwrócić uwage i które miejsca najlepiej wytłumić . z tego co widziałem w drzwiach nie ma za dużo miejsca na dodatkowe maty itp.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 16, 2012 00:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dzięki! te tematy już przeglądałem
czy ktoś wykonywał juz "kompleksowe" wygłuszanie R75 - podsufitka, podłoga itd? ja planuje to niebawem zrobić ale chciałem wcześniej trochę poczytać co i jak
Komore silnika to rozumiem że trzeba tymi matami z aluminium wygłuszyc,tak? a ściane grodziową od której strony najlepiej zrobić - silnika czy wnętrza?
pozdr
Nie stosowałem mat z pokryciem aluminiowym,tylko maty wygłuszające z pianki o grubości 3 cm z warstwą kleju, po czym założyłem fabryczne poszycie.
Na dolną osłonę również nakleiłem piankę po uprzednim zdjęciu osłony termicznej, następnie osłonę przynitowałem z powrotem.
Rover od środka jest wygłuszony doskonale, raczej wyciszyłbym przegrodę od strony silnika.
[ Dodano: Czw Lut 16, 2012 14:26 ]
Masy bitumiczne tłumią drgania, natomiast pianka absorbuje fale dżwiękową.
Uznałem że wystarczy pianka, choć najlepsze efekty byłyby przy połączeniu tych materiałów.
[ Dodano: Czw Lut 16, 2012 14:29 ]
Dodatkową zaletą w okresie zimowym jest to, że silnik długo utrzymuje temperaturę
[ Dodano: Czw Lut 16, 2012 14:34 ]
Matami z warstwą aluminium można również wyciszyć tunel nad układem wydechowym, zdjąć i potem założyć osłony termiczne.
dużo daje także wygłuszenie nadkoli (tych plastikowych) np masą bitumiczną
automechanik, powiedz czy ta pianka pod maską a tym bardziej pod osłona silnika nie nasiąka ci?? może dlatego lepiej wygłuszyć te elementy aluminiową matą? oczywiście wyjdzie to sporo drożej ale czy taka pianka nie straci swoich właściwości jak przemoknie ?
widze ze kolega VMatas podszedł do tematu konkretnie
ja planowałem z grubsza tak:
-drzwi wykleić od środka matami (w sensie wnętrze tam gdzie szybka się chowa)+ zakleić wszystkie otwory i na to jeszcze dać pianke 1cm i na to boczek drzwi (+ wymiana głośników itd przy okazji)
-na sufit przykleić gąbke 1cm
-komorę silnika, maskę i ściane grodziową wykleić matami (pianką?)
-bagażnik (szczególnie metalowe nadkola w środku) wygłuszyć pianką 3cm.
i za radami automechanika zrobię pewnie jeszcze tunel nad wydechem matami aluminiowymi.
Automechanik - a te 3cm pianki to jak tam upchałeś? mi sie wydaje ze 3cm pianki schowac pod fabryczne wygłuszenie maski to moze byc problematyczne...hmmmm...
dafit- rozumiem ze nadkola wymontowac i od strony "wewnetrznej" wysmarowac bitumem?
pianka niby jest odporna na wilgoć....
planowałem jeszcze dac cos na podłoge ale chyba sobie odpuszcze....chyba ze bede miec wiecej czasu
rozpoczęcie prac planuje na przyszły weekend i do tego czasu chce zebrać wszystkie materiału i maksymalną ilość informacji co i jak
[ Dodano: Czw Lut 16, 2012 18:35 ]
czy ja dobrze widze na zdjęciach u VMatasa że podłoga jest fabrycznie dosyć "skąpo" wygłuszona??
Ja jednak nie robiłem aż tyle - wykleiłem tylko wszystkie drzwi podwójną warstwą gumy dmuchanej ze sklepu budowlanego (chyba polski producent nawet był). Głośniki postawiłem na dystanse, wyrzuciłem standardowe kosze, i standardową piankę również okleiłem w jeszcze dwie warstwy. Nie kleiłem bitumu, bo nie chce mieć ciężkich drzwi, a i wynik jak dla mnie jest zadowalający. Dźwięk jest o wiele lepszy, szumu od drogi słychać mniej. To taki minimum co można zrobić nie rozbierając całkiem auta.
kmisiowy, pianka akustyczna samoprzylepna jest na tyle miękka, że po przyklejeniu nie było żadnych problemów z założeniem oryginalnego poszycia.
Przygotowałem sobie dłuższe kołki, ale okazało się, że dało się przypiąć oryginalnymi.
pianke juz mam zakupioną od tego samego dostawcy ostatnio chciałem upakować 3cm w drzwi ale nie dało rady dlatego teraz jak się zabiore to bardziej konkretnie z matami itd.
postaram się też jakąś fotorelacje ogarnąć
dafit, pod maską nie nasiąka, a na osłonie, no cóż pewnie jest wilgotna, ale w takim samym stopniu jak wyłuszenia filcowe stosowane na osłonach niektórych aut.
W każdym razie w żadnym stopniu nie zmienia się tłumienie dżwięku
ostatnio mam okazję jeździć R bez jednego boczka tapicerki z przodu i straszny szum jest, a ze oryginalna mata wygłuszająca jest porwana chciałbym ją zastąpić nowa i tu pytanie do was koledzy, nie znam się za bardzo na tych matach która matę polecacie do drzwi ? podeślijcie jakieś linki na allegro
najlepsze maty to podobno dynamat ale sa masakrycznie drogie. ja do drzwi użyłem zwykłych bitumicznych i lekko je podgrzewałem suszarką żeby ładnie uformować i dokładnie przykleić. na jedne drzwi zeszło mi 7-8 mat. niebawem prześle pare zdjęc jak mi to wyszło narazie mam jedną stronę zrobioną ale już jest sporo ciszej moim zdaniem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum