Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR160 mała prędkość maksymalna?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR160 mała prędkość maksymalna?
Autor Wiadomość
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 12:00   

JeD napisał/a:
Ten silnik niema zbyt wiele momentu obrotowego, który decyduje o prędkości maksymalnej.


Chyba coś przekręciłeś kolego
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 03, 2010 12:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
JeD 



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 00:48   

Maniaq - mało które auto z nowo produkowanych ma obecnie podobny stosunek mocy do masy. Golf VI 1.4 TSI 160 km z mega szybką (podobno) skrzynią DSG ma 8 sekund do setki, bez tej skrzyni pewnie koło 0,5-1 sekundy więcej. Momentu o 1/3 więcej niż w starym 1.8VVC. Tyle, że ZRka waży jakieś 1150kg z kierowcą, Golf koło 1300 kg. ZRka jeździ lepiej na prostej i w zakrętach, sprawdzałem w relacji z Golfem z ręczną skrzynią. Pisaliście o tym, ile to nowe auta ważą kilka stron wcześniej...

Co do v-max i momentu, jasne, na odwrót.

Marcinmarcin - dokładnie tak. Wolnossący prowadzi się bardziej przewidywanie niż doładowany nie jest tajemnicą.

Ile realnie daje założenie stożkowego filtra w miejsce normalnego?
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pon Kwi 05, 2010 15:38   

JeD napisał/a:
Ile realnie daje założenie stożkowego filtra w miejsce normalnego?
Raczej nic - podobno ciągnie zbyt ciepłe powietrze. Inna sprawa, że mam kupiony kiedyś w sensownej cenie nowy Sparco (tak naprawde remarkowany Green), tylko nie mam kiedy go założyć. Jak sprawdzę, pomierze przed i po przyśpieszenia dynoliciousem to dam znać - pewnie bedzie bardziej buczał i straci trochę momentu na niskich obrotach :mrgreen:
 
 
maniaq 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 2417
Skąd: Solec / k. wawy

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 01:20   

marcinmarcin napisał/a:
pewnie bedzie bardziej buczał i straci trochę momentu na niskich obrotach :mrgreen:
ale + 5 na naszej jezdzie i +10 do samopoczucia kierownika ;)

Z tymi stozkami to juz troche przeszlo tuningowcom. Wydaje mi sie, ze fabryka policzyla i zrobila tak zeby ylo dobrze, a czy warto kombinowac zeby zyskac 2-5 km >? smiem powiedziec, ze sie nir odczuje tego ;) bo jak odczuc 0,2 sek na 100 :D przyrost nastu km moglby byc odczuwalny
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 16:13   

maniaq napisał/a:
czy warto kombinowac zeby zyskac 2-5 km >?
Jedno jest pewne - teraz jestem w Krakowie i na tutejszym paliwie w porównaniu do opolskiego syfu jest z +20km...
 
 
JeD 



Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Kwi 06, 2010 18:56   

oj to czułe jest na paliwo, bardzo...

czyli stożek to zabawa dla zabawy trochę? Jak zatem z kwestią założenia jakiegoś niewielkiego turbo? :evil:

Na youtube chodzą zaturbione zrki, pytanie czy silnik na tych podzespołach daje rade w okolicach 200km na dłuższą metę. Próbował ktoś czy raczej nie?

ZRka zrobi się za jakiś czas moim drugim autem w rodzinie, zatem będzie można się bawić.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Kwi 07, 2010 18:21   

JeD napisał/a:
ZRka zrobi się za jakiś czas moim drugim autem w rodzinie, zatem będzie można się bawić.
U mnie właśnie też tak się stało i stąd nachodzą mnie pewne pomysły :) ZTCW VVC praktycznie nikt nie uturbił niestety... to co jeździ po YT ;) to silniki 2.0 turbo - nienajgorsze ale zbyt ciężkie do ZRki. Ja mam w planach - założenie z powrotem gwintu KW na lato, odchudzenie środka, być może wyrzucenie klimy (nie lubie i rzadko używam), przełożenie aku do bagażnika, wywalenie Car Audio, zrobienie jakiegoś porządnego dolotu zimnego powietrza - być może jak pisał kolin ze zderzaka i jeżeli mi już zupełnie dowali to kolektor wydechowy z janspeeda + sportowy kat lub decat (obowiązkowy MIL Eliminator). Co z tego uda sie zrealizować, nie wiem...
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 11:44   

piter34 napisał/a:
donmulanka napisał/a:
albo kierownik był słaby na maxa albo ja sie zawiodlem na zrku :)

To co widać na tych filmach jest nie do pojęcia. Przy sprawnym ZR160 i sprawnym kierowcy ta Honda nie ma szans. :lol:

kolin napisał/a:
to VVC tam chyba nie za wiele pomaga

Pomaga, pomaga. Zerknij sobie na wykres mocy ZR160.

Porównanie osiągów Vi oraz ZR160 na podstawie programu CarTest. Trochę wyjaśnia:

.................... PERFORMANCE COMPARISON ANALYSIS......................
.................... -------------------------------......................

Selected Cars:
................1. ROVER 218 VI 1998......................................
................2. MG ZR 160 2003..........................................

Car Number........ 1........ 2............................................
................--------- ---------........................................
Time to Speed............................................................
0-40..kmh............2.0...... 2.1........................................
0-60..kmh............3.7...... 3.2........................................
0-80..kmh............5.5...... 5.6........................................
0-100 kmh............8.2...... 7.5........................................
0-120 kmh.......... 11.2......11.0........................................
0-140 kmh.......... 14.8......14.4........................................
0-160 kmh.......... 21.1......20.0........................................
0-180 kmh.......... 29.5......27.2........................................
..........................................................................
Time to Distance..........................................................
0-100 m..............6.7...... 6.7........................................
0-400 m............ 15.7......15.7........................................
..@..kmh............144.2.... 146.6........................................
0-1000 m........... 29.0......28.7........................................
..@..kmh............179.2.... 183.1........................................
..........................................................................
Top Speed............204...... 209........................................
..........................................................................
5-100kmh, 1st............................................................
Gear Start...........8.9...... 8.6........................................
..........................................................................
40-80 kmh................................................................
2nd Gear.............3.5...... 3.7........................................
3rd Gear.............5.5...... 6.0........................................
4th Gear.............7.7...... 8.5........................................
5th Gear........... 10.4......11.6........................................
6th Gear.................................................................
..........................................................................
80-120kmh................................................................
2nd Gear.................................................................
3rd Gear.............5.7...... 6.0........................................
4th Gear.............7.6...... 8.4........................................
5th Gear........... 10.2......11.3........................................
6th Gear.................................................................



Hej,

Jako właściciel 200 vi wypowiem się pod tym postem. Poniżej film pokazujący przyśpieszenie 0 - 180 km/h, oraz prędkość maksymalną 200 vi. Jest to film nakręcony przeze mnie w moim samochodzie.

http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA

Ok, film zaczyna się jak na liczniku jest już ok 10 km/h. Więc można dodać do ogólnych czasów około 0,5s. Z czym jednak bym polemizował bo ruszyłem z niskich obrotów. Auto z 98 roku, przebieg wg licznika około 130k (jaki jest na prawdę nikt nie wie :) . I tak:

0 - 60 km/h ok. 4s. Tu by się zgadzało.
0 - 100 km/h poniżej 8s. Tu już nie.
0 - 120 km/h ok 10,5s
0 - 140 km/h 13 s.
0 - 150 km/h 15 s.
0 - 160 km/h 17 s.
0 - 180 km/h 23 s. Różnica 6,5s. Tu widać jak bardzo dane z Car Testu się rozjeżdżają.

Prędkość maksymalna osiągnięta po 26 km (hahaha) 225 km/h.

Proponuję spotkanie z kimś z Warszawy kto ma MG ZR 160 i porównanie na żywo :) Aż sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 11:49   

Nie ciesz się tak bardzo. Licznik w R200/R25 zazwyczaj przekłamuje kilka do 10 nawet procent. Porównując do ZRów np. na YT, zwróć uwagę że tam liczniki nie przekłamują aż tak bardzo - np. przy 190 licznikowym mialem 186 GPS. Być może zakładając większe koła do ZRa nie zmienili przełożenia do licznika prędkości...
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 11:55   

Ronald,

1. jakie masz opony
2. licznikowe to sobie możesz ja gpsowe mam 7.9 licznikowe coś około 7s ale mam przekłamanie licznika przez opony

[ Dodano: Wto Sty 31, 2012 11:55 ]
marcinmarcin napisał/a:
Być może zakładając większe koła do ZRa nie zmienili przełożenia do licznika prędkości...


bardzo możliwe bo u mnie przy 100km/h licznikowym gps pokazuje coś trochę ponad 90km/h a przy 160km/h licznikowych gps pokazuje coś koło 145km/h
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Ronald 




Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 69
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 12:04   

Szczerze nie wiem jakie mam opony. Wszystko seria. A co do przekłamań licznika - fakt, może tak być. GPS pokazywał przy 100 że jadę 90 km/h. Ale nie był to jakiś wyrafinowany sprzęt. 7 letnia Nokia i moduł GPS Tom Toma nie wiele młodszy. Co nie zmienia faktu że 200 vi jest szybszy od wyników Car Testu :)

Idąc dalej w temacie - od 0 - 180 km/h moment. od 180 - ... powoli. Zasługi, oraz winę ponosi 5 biegowy manual. 1 długa, 2, 3, 4 krótka. 5 normalna. A może mam tylko takie wrażenie, bo auto zasuwa aż miło! Przydał by się 6 bieg, oj przydał :)
_________________
Od zera do prędkości maksymalnej. Mój wariat :)
http://www.youtube.com/watch?v=Ai73eqMR-oA
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 12:32   

Kozik napisał/a:
ja gpsowe mam 7.9
To wychodzi bardzo podobnie jak u mnie - teoretyczne producenckie 7,4-7,8 a realnie idzie się spokojnie zmieścić w 8s, ale 7,5 już nie za bardzo...
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 14:42   

Ronald napisał/a:
Idąc dalej w temacie - od 0 - 180 km/h moment. od 180 - ... powoli. Zasługi, oraz winę ponosi 5 biegowy manual. 1 długa, 2, 3, 4 krótka. 5 normalna. A może mam tylko takie wrażenie, bo auto zasuwa aż miło! Przydał by się 6 bieg, oj przydał :)


na oryginalnej skrzyni z Vi prędkość maksymalną miałem coś około centymetra poza 220 obrotomierz się prawie do końca wykręcił
mam teraz skrzynię z 620ti i prędkość maksymalna spadła do 210km/h przełożenia są dłuższe
1 do około 75km/h
2 do około 115km/h
3 do około 160km/h
4 do około 200km/h
5 do 210 km/h udało mi się dociągnąć i nie chce jechać dalej
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 16:25   

Ronald napisał/a:

Proponuję spotkanie z kimś z Warszawy kto ma MG ZR 160 i porównanie na żywo :) Aż sam jestem ciekaw co z tego wyjdzie.

Nic z tego nie wyjdzie bo w przypadku tak małych różnic decydujący będzie czynnik ludzki wiec wygra ten który będzie lepiej panował nad swoim autem równie dobrze możesz zostać objechany ale też jak trafisz na niepełnosprytnego kierowce w ZRce to możesz bez problemu być szybszy :]

Odnośnie porównywanie przyspieszeń na podstawie filmików z jutuba nagrywanych kalkulatorem to >>> :rotfl:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 16:44   

1 zasadnicza sprawa jest taka... ile ZR160 trzyma katalogowe 160KM? jak narazie spotkałem się z mocami ok 145KM...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 31, 2012 17:20   

Markzo, Z ta moca to jest jak z grzałkami i mocą w sprzęcie elektrycznym ze jest dozwolona rozbieżność do 20% od katalogowej :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Sty 31, 2012 18:35   

Markzo napisał/a:
1 zasadnicza sprawa jest taka... ile ZR160 trzyma katalogowe 160KM? jak narazie spotkałem się z mocami ok 145KM...
Katalogowe 156 raczej.... :mrgreen: i większość nie trzyma... podobno...
 
 
boo12 



Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 37
Skąd: krk



Wysłany: Sob Mar 31, 2012 23:02   

a to nie byla preludka 2.2 vti 200hp
znajomy zrobil przekladke tego silniczka do jajka i 240 idzie
_________________
Kuba
 
 
scorpion 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Mar 2011
Posty: 297
Skąd: kolbuszowa



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 17:56   

witam a hondy maja dłuzsze przełozenia niz rover i MG a na tych filmikach to musiał jakis ku.. jechac zeby tak sie dac:) tez słyszałem ze wkładaja 2.2 ale miska wisi pare cm nad ziemia:(
_________________
ekipa.rzeszow.pl
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 22:53   

scorpion napisał/a:
a hondy maja dłuzsze przełozenia niz rover i MG


nie mają dłuższych przełożeń a wyżej się kręcą :)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów X-Power do MG ZR160
adik7891 Tuning mechaniczny 0 Sob Sie 19, 2017 17:49
adik7891
Brak nowych postów [MG ZR160]chip?
scorpion Tuning mechaniczny 48 Nie Lip 03, 2011 14:38
Markzo
Brak nowych postów [zr160] Turbo czy Kompresor
Adam160 Tuning mechaniczny 6 Pon Lip 25, 2011 09:34
Kozik
Brak nowych postów [mg zr160] swap na 190hp
donmulanka Tuning mechaniczny 11 Sro Mar 04, 2009 19:25
kamil_luczak
Brak nowych postów ZR160 vs Audi 1.8T vs Honda VTEC vs Ford Probe
piter34 Tuning mechaniczny 127 Pon Mar 17, 2008 23:18
HaDeSsS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink