Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Civic] Spuszczanie wody z filtra paliwa (DIESEL)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Czw Maj 03, 2012 20:32
[Honda Civic] Spuszczanie wody z filtra paliwa (DIESEL)
Autor Wiadomość
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 20:11   [Honda Civic] Spuszczanie wody z filtra paliwa (DIESEL)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.
Ponieważ po przeszukaniu forum nie znalazłem konkretnych informacji na ww. temat zakładam nowy.
Kupiłem filtr paliwa z zamiarem wymiany, ale w nowym filtrze zauważyłem możliwość spuszczenia z niego zawartości(plastikową nakrętką od spodu). Domniemywam, że ten w samochodzie ma taką samą możliwość. Jeżeli filtr ma jakieś zanieczyszczenia w tym wodę i można ją szybko usunąć to nie koniecznie należy od razu wymieniać cały filtr.
Zatem:
1. Kiedy można taki zabieg "spuszczenia wody z filtra wykonać?
2. Jakie mielibyście ewentualnie wskazówki (odpowietrzanie/zalewanie itp)?
A także:
3. Jaki jest poprawny schemat wymiany filtra paliwa w dieslach? (filtr oprócz wlotu i wylotu posiada także plastikową nakrętkę od spodu a także metalową śrubę od góry)
Ostatnio zmieniony przez mathew Czw Maj 03, 2012 20:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 03, 2012 20:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 20:36   

mathew napisał/a:
Jeżeli filtr ma jakieś zanieczyszczenia w tym wodę i można ją szybko usunąć to nie koniecznie należy od razu wymieniać cały filtr.
Dokładnie. Ja filtr wymieniam zawsze przed zimą, czyli ok połowy listopada.

mathew napisał/a:
1. Kiedy można taki zabieg "spuszczenia wody z filtra wykonać?
Praktycznie zawsze, byle silnik był zgaszony.

mathew napisał/a:
Jaki jest poprawny schemat wymiany filtra paliwa w dieslach?
Ja wymieniam w ten sposób: stary filtr wyciągam i spuszczam przez wylot paliwo do zbiornika. Następnie podpinam przewód paliwowy do wlotu i "gruszką" pompuję paliwo aż do momentu kiedy wypłynie przez wylot. Wtedy podpinam przewód paliwowy do wylotu i jeszcze dwa ruchy "gruszką".
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 20:38   

Filtr jest za grosze a chroni pompe warto duzo wiecej wiec lepiej wymieniac niz tylko wylewac zanieczyszczenia. Sruba u gory do odpowietrzenia za pomoca gruchy
 
 
 
mathew 



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 67
Skąd: poland



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 20:54   

Czyli ogólny schemat wymiany będzie wyglądał tak:
1. Demontaż starego filtra
2. Montaż nowego filtra
2.1. Montaż przewodów: wlot, wylot
2.2. Odkręcenie "śruby górnej".
2.3. Pompowanie gruszką do momentu wypłynięcia paliwa
2.4. Zakręcenie "górnej śruby".
3. Uruchomienie silnika.

i nie ruszamy dolnej nakrętki

Jakieś dodatkowe uwagi ? :smile:
Aby nie było niespodzianek.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 21:05   

Aby nie bylo niespodzianek to dolna niech bedzie zakrecona :P
A zeby w pelni odpowietrzylo to ta gorna sruba musi byc najwyzszym miejscem ukladu paliwowego
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 03, 2012 21:07   

Jeżeli zrobisz tak jak napisałeś powyżej, to będzie :ok:
mathew napisał/a:
i nie ruszamy dolnej nakrętki
:nie: nie ruszamy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [honda civic]diesel przerywa powyżej 2 tys obrotów
dodmen Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Sty 23, 2017 17:53
bociannielot
Brak nowych postów [Honda Civic] Pompka paliwa się nie odzywa.
Jasium Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Paź 17, 2020 08:01
Jasium
Brak nowych postów [Honda Civic] Wymiana czujnika temp. paliwa, a dawka
czapaja Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Wto Gru 15, 2009 18:27
filo
Brak nowych postów [Civic 2.0 TD]Spadek mocy przy małej ilości paliwa (DIESEL)
mathew Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Maj 19, 2011 17:08
pgrad
Brak nowych postów [Honda Civic] Wskaźniki temperatury Honda Civic 2.0 tdi
Mateo19 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Sie 28, 2019 21:16
Mateo19



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink