Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25] Auto dusi się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25] Auto dusi się
Autor Wiadomość
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 13:18   [r25] Auto dusi się
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2001

Witam

Mam pewien problem ponieważ dwa miesiące temu auto zaczęło mi się dusić, najczęściej przy około 2tys obrotów... Cały czas palił mi się Check-engine wiec Pojechałem na komputer, mechanik powiedział ze zepsuł mi się czujnik położenia przepustnicy. zakupiłem używaną przepustnice wymieniłem była trochę inna miałem problem z linka gdyż była za długa ale już ten problem naprawiłem, po wymianie auto przez około 30km jeździło dobrze po 30km ponownie zaczął się dusić. Darowałem sobie ponownie jazdę na kompa ponieważ mój kumpel posiadał interface-327 pojechałem do niego wyskoczyło parę błędów okazało się ze padła mi sonda po odpięciu sondy auto przestało się dusić.
Kupiłem wiec uniwersalna sondę gdyż dedykowana była strasznie droga. przejechałem z 50 km wyskoczył błąd p0420 - system katalizatora (bank 1) lecz auto jeździło dobrze po przejechaniu 300km auto ponownie zaczęło mi się dusić teraz już nie mam pomysłów wiec proszę was o pomoc.

Z góry dziękuje.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 30, 2012 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 00:13   

Ale ten błąd wskazuje na niewydolność katalizatora. Więc masz chyba 2 sondy i ten błąd jest z tej za katalizatorem (kontrolna) Prawdopobnie katalizator dokonał żywota.
 
 
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Czw Maj 03, 2012 09:07   

Wczoraj odpiąłem kostkę z pierwszej sondy i auto przestało się dusić. Moze ta sonda uniwersalna jest do dupy :P
Jak by był katalizator zapchany to cały czas by się dusił i nie zależnie na jakich obrotach a dusił mi się przy 2tys obrotów.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 10:06   

A jaką sondę kupiłeś? Ja kupiłem uniwersalną Boscha ze wskazaniem na R25 (0 258 986 615) - odpukać od 4 lat sprawuje się bez zarzutu.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Maj 04, 2012 11:13   

No to ja kopiłem jakiś kicz bo za 140zł już nawet nie wiem jak się nazywa :P
A Ty za ile dałeś za swoja ?
A i zauważyłem dzis ze mam nie szczelność w układzie wydechowym przed ostatnim tlumikiem:P podobno to tez może mieć wpływ na ten błąd i duszenie sie...
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 12:22   

160zł (allegro), ale nawet wtedy to była okazyjna cena. Widzę że teraz ceny zaczynają się od 265zł (motoneo).
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 04, 2012 12:29   

Tody napisał/a:
A i zauważyłem dzis ze mam nie szczelność w układzie wydechowym przed ostatnim tlumikiem:P podobno to tez może mieć wpływ na ten błąd i duszenie sie...

Jeśli dziura jest przed sondą, to mogą być problemy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pią Maj 04, 2012 23:17   

Ale ona nie wskazuje że katalizator jest zapchany tylko nie spełnia swojej funkcji (nie dopala tlenków) Błąd P 0420 jest błędem właśnie z 2 sondy. Ale jeżeli mieszanka będzie za bogata to katalizator też nie da rady. Spróbuj odpiąć 2-gą a 1-szą podłącz. Niby regulacyjna jest ta 1-sza ale 2-ga ma pewien wpływ na korektę składu mieszanki bo ona kontroluje pracę katalizatora. Jaki masz przebieg? Ja jesienią też założyłem uniwersalną boscha i po kilku tysiącach jest spokój.
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 05, 2012 13:20   

ja kupowałem uniwersalną i błąd nadal wyskakiwał. Kupiłem oryginał i jak ręką odjął :) cena jej 347 zł o ile dobrze pamiętam. Chodzi mi o tą pierwszą sondę w kolektorze.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 20:49   

zdzichu napisał/a:
Ale ona nie wskazuje że katalizator jest zapchany tylko nie spełnia swojej funkcji (nie dopala tlenków) Błąd P 0420 jest błędem właśnie z 2 sondy. Ale jeżeli mieszanka będzie za bogata to katalizator też nie da rady. Spróbuj odpiąć 2-gą a 1-szą podłącz. Niby regulacyjna jest ta 1-sza ale 2-ga ma pewien wpływ na korektę składu mieszanki bo ona kontroluje pracę katalizatora. Jaki masz przebieg? Ja jesienią też założyłem uniwersalną boscha i po kilku tysiącach jest spokój.


Jutro spróbuje odłączyć 2 sondę i zobaczę co się będzie działo...
Mój przebieg to 106 tys.
I mam pytanie czy mogę jakoś wywalić katalizator ? wiem ze z tym jest problem ponieważ posiadam dwie sądy ale możne da sie coś z tym zrobić ?
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 20:53   

http://www.ptp-ltd.co.uk/...gine_light).htm
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 21:08   

Ciufa napisał/a:
http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/258_50/mg_rover/mg_zr__rover_25/exhaust_systems/mil_eliminator_(malfunction_indicator_lampcheck_engine_light).htm


Raczej ten patent jest nie legalny :P
Ale w łatwy sposób można to zdemontować przed przeglądem :P
Jak okaże się ze katalizator mam do dupy to kupie to ;)
Ale z tym patentem auto nie straci na mocy ? w sensie ze będzie dawał odpowiednia mieszankę ?
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 21:27   

Tody napisał/a:
I mam pytanie czy mogę jakoś wywalić katalizator ?

taaa kur... a to jest 10000000% legalne .... omfg
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Maj 05, 2012 21:52   

Ciufa napisał/a:
Tody napisał/a:
I mam pytanie czy mogę jakoś wywalić katalizator ?

taaa kur... a to jest 10000000% legalne .... omfg


Wiem o tym ze wywalanie katalizatora jest nie legalne ale mogę zrobić to tak ze nikt nie zauważy różnicy dopóki nie zrobię testu na emisje spalin.
A te kabelki to za każdym razem bym musiał je odpinać.
Ale ciekawe czy rzucało by się to w oczy :p
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 06, 2012 08:08   

lepiej dojdź do tego co dolega twojej maszynie a nie kombinuj!....
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 12:30   

Drwal85 napisał/a:
lepiej dojdź do tego co dolega twojej maszynie a nie kombinuj!....


Własnie tak chce zrobić ale jeżeli już nie będę miał pomysłów i okaże się ze kata mam do dupy to już wole go wywalić i użyć tego patenty niż szukać nowego :P
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Nie Maj 06, 2012 19:25   

Tody napisał/a:
A te kabelki to za każdym razem bym musiał je odpinać.
Ale ciekawe czy rzucało by się to w oczy

skąd takie wnioski? ja tego nie montowałem ale wydaje mi sie że wpinasz to zamiast lambdy
jak wywalisz kata i nie będziesz miał tego ustrojstwa to wywali ci check engine i pierwsze co to zrobią ci test spalin :]
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Maj 07, 2012 09:57   

MIL eliminator podpinasz na drugą sondę i musisz mieć drugą sondę sprawną - to nie działa "zamiast" :) tego wogóle nie widać - mam to zaizolowane i śladu nie ma. Po co masz to odpinać kiedykolwiek. A katalizator jak chcesz wywalić to zostaw jego obudowę i tyle. Jeżdzę od 2008 roku bez katalizatora i z eliminatorem - nigdy nie miałem żadnych problemów na diagnostyce ani z całą resztą auta. Szczerze wątpie czy przez sondę nr 2 to Ci się dusi - nie ma to nic do rzeczy. Do Twojego silnika jest tak prosto dobrać katalizator o odpowiednim przepływie, że po prostu wstawiłbym zamiennik z bosala zamiast się rypać w mil eliminator - no chyba, że coś będziesz grzebał z kolektorem wydechowym i całą resztą wydechu to ok - ma to sens. Albo robisz cały wydech porządnie albo zostaw to w serii.
 
 
Tody 



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 17
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 20:06   

Pod koniec tyg. wezmę się za auto posprawdzam wszystko i dam znać co z nim nie tak:P

Jeszcze zauważyłem ze potrafi na 1 biegu lub na 2 kiedy puszcze gaz lub go dodam szarpnąć ;/
Przeczytałem bieżące tematy na forum i mniej więcej wiem co sprawdzać...

EDIT
Posiedziałem trochę przy autku sprawdziłem 1 sondę tak jak opisane jest na forum, i niby wszystko ok... tylko nie mogłem znaleźć kostki do 2 sondy, wchodzi gdzieś pod siedzenie kierowcy,
Nie mam pojęcia co dalej z tym robić...
Mozę ktoś ma jeszcze jakiś sugestie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220 sdi ] auto przerywa podczas jazdy, dusi się;/
Firq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Wto Wrz 01, 2009 21:05
thef
Brak nowych postów [R200] Auto ciężko odpala i dusi się na benzynie
Fafnoscie Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Lip 23, 2012 07:59
Fafnoscie
Brak nowych postów [R200 1,4 8V '98] Auto szarpie, dusi się na niskich obrotach
Po zagięciu wężyka za listwą wtryskową problem ustępuje (?)
Furman Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Lis 03, 2008 12:00
Grzybu_ck
Brak nowych postów [Rover 214] Gaśnie i dusi sie
Zabek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Pon Maj 07, 2012 17:46
yorker
Brak nowych postów [ R214Si 1997r ] dusi się ?
hesh Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Wrz 07, 2008 19:39
hesh



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink