Wysłany: Czw Sty 07, 2010 22:32 [R75] Chłodzenie i ogrzewanie
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam mam problem z rover 75 benzyna 1,8. Kupiony niedawno... Otorz mam wyciek plynu z ukladu chlodniczego, nie jest zlokalizowany, ale wyciek jest dosc znaczny na zimnym silniku i nie zawsze:) Wskazowka temp systemu chlodniczego jest na minimum praktycznie caly czas.... jedynie na postoju po ponownym zalaczeniu silnika podnosi sie do polowy i potem w miare jazdy opada do minimum ponownie. Problem jest ze ogrzewanie nie dziala wogole. Tzn temperatura jest wyzasza po postoju jak wskazowka jest na polowie ale jak opada to klops, a tu zima i paluchy odmarzaja. Wiatrak z systemu chlodniczego dziala caly czas . Mialam problem wczesniej z systemem chlodniczym ,brakowalo plynu ale ogrzewanie nie dzialalo od poczatku .... Wiem z ostatnich postow ze kolega Zukowaty przeszedl wiele ... prosze pomocy!!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 18:05, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 22:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Woda znika czy zostaje po niej plama? Układ chłodzenia czysty? Nie ma oznak HGFu? Układ chłodzenia odpowietrzony? Serwomotory od ogrzewania w kabinie działają? Motory te możesz sprawdzić zdejmując obie boczne osłonki konsoli środkowej-te jasne przy nogach. Pod nimi jest nagrzewnica i kilka silników elektrycznych sterujących całym klimatronikiem. Muszą płynnie pracować ze zmianą ustawionej temperatury. Przede wszystkim do odnalezienia wyciek bo bez tego nic nie zaczniesz nawet naprawiać. Trzeba było kupić moje 2.5 Żartuje oczywiście.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
dużo możliwości, jeżeli jesteś zielona, odstaw auto na warsztat, 5 minut i będzie wszystko wiadomo, obstawiam ze względu na temp termostat i pewnie płyn nie wymieniany latami...
Witam
Problem troszke inny ale żeby nie zakładać nowego tematu dopisze tutaj.
Otóż sprawa wygląda tak. Miałem przejścia z układem chłodzenia w R75 1.8 i okazało sie, że walnięta jest uszczelka kolektora przez którą płyn chłodzący dostawał się do jednego z cylindrów. Mechanik wymienił uszczelkę, wszystko było OK. Wymienili mi płyn chłodzący i wszystko przez jakiś czas było OK. Po pewnym czasie zauważyłem, że na zimnym silniku w zbiorniczku wyrównawczym nie ma płynu, ale jak silnik jest nagrzany do temp około 40-50stC w zbiorniczku jest płynu sporo (zakrywa oznaczenie MAX). Ostatnio nawet na rozgrzanym silniku płynu w zbiorniczku nie było - więc ewidentnie gdzieś znika, ale jak uzupełnie płyn na zimnym silniku (do poziomu płynu między MIN a MAX) i przejadę się tak żeby silnik pożądnie się nagrzał widzę że płyn wyrzucany jest przez korek zbiorniczka więc chyba płynu jest za dużo i ciśnienie powoduje że zawór w korku puszcza. Temp w czasie jazdy utrzymuje się w granicach 91-93stC. Gdzie może się ten płyn podziewać? Zbiorniczek płynu wyrównawczego czysty, płyn cały czas utrzymuje klarowność i oryginalną barwę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum