Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.
Autor Wiadomość
Kocyk 



Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: WWA



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:18   [R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.

Panowie, jest szansa na zwiększenie mocy w takim silniku? Jakieś porady?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:23   

Przepustnica otwierająca się maksymalnie +komputer od wersji R25 1.4 103KM+moduł centralki+chociaż jeden pilot. Po tej zmianie masz 103KM. Więcej niczym nie ugrasz. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:33   

A niema różnicy tylko w przepustnicy przypadkiem?
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:34   

leszczu, co od razu herezje siejesz. :mad:
Kocyk, skoro masz R25 1.4 16v to masz w takim razie 103KM, co do podniesienia mocy to znajdziesz dużo na forum, wychodzi na to że się da i to dosyć sporo ale to niewspółmierny nakład kosztów do efektów, chyba że robisz sam i w domu. Najłatwiej wsadzić inny silnik, tutaj masz do wyboru do koloru, zależnie od budżetu.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:39   

rovek napisał/a:
leszczu, co od razu herezje siejesz.

rovek, ma chłop rację co do jednego przepustnica zdławia do 84KM niektóre roverki z Niemiec.
Były takie 16V które miały mniej mocy bo tam jakieś przepisy mieli takie dziwne. Niestety pierwszy raz spotykam się z info ze trzeba kompa też zmieniać bo zawsze była mowa że tylko przepustnica od 103KM i jest wsio OK
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:41   

rovek,
sam herezje siejesz ;p chłopisko ma 84KM, zmieni przepustnicę i wydaje mi się, że to wszystko.. wtedy powinien mieć 103km ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:44   

ADI-mistrzu napisał/a:
A niema różnicy tylko w przepustnicy przypadkiem?

Jest, ale ten silnik rożni się też kompem. Nie wiem ADI-mistrzu, czy pamiętasz, ale Tomi_114 w moim temacie o tym wspominał. :wink:
Tomi_114 napisał/a:
Wg moich obserwacji i doświadczeń komputer jest do danego typu samochodu i ma znaczenie na prace silnika, spalanie, itp.

Robiłem wymianę silnika w ubiegłym tygodniu z 1.4 84KM na 1.4 103KM.

99% osób stwierdzi, że przecież silniki różnią się przepustnicą...

Auto diagnozowane na T4 przed wymianą silnika wszystkie wskazania ok.

Po wymianie silnika pierwsze wpięcie i wyrzucony komunikat wymagana wymiana sterownika na sterownik NNN100743 (W oryginale było NNN100742).

Po wymianie poszła cała procedura programowania i na koniec reset ostawień paliwowych.

Więc skoro przy takiej zmianie komp zawołał już o wymiane jednostki sterującej to przy wymianie z 8v na 16v tym bardziej taka zamiana byłaby konieczna.

Ale tak jak pisałem tylko moje obserwacje.


rovek napisał/a:
leszczu, co od razu herezje siejesz. :mad:

Jakie herezje ?? Odpisałem mu jak najszybciej, najłatwiej i najtaniej zwiększyć moc w tym silniku, wiec o co chodzi ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Sro Cze 06, 2012 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:44   

sknerko napisał/a:
rovek, ma chłop rację co do jednego przepustnica zdławia do 84KM niektóre roverki z Niemiec.
W takim razie zwracam honor.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:46   

sknerko napisał/a:
Niestety pierwszy raz spotykam się z info ze trzeba kompa też zmieniać bo zawsze była mowa że tylko przepustnica od 103KM i jest wsio OK

Ja też tak na początku myślałem, ale Tomi_114 sam tego doświadczył.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 14:50   

leszczu napisał/a:
sknerko napisał/a:
Niestety pierwszy raz spotykam się z info ze trzeba kompa też zmieniać bo zawsze była mowa że tylko przepustnica od 103KM i jest wsio OK

Ja też tak na początku myślałem, ale Tomi_114 sam tego doświadczył.


Kocyk, napisz jakie masz numery komputera żeby było dla potomnych.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:01   

Moment moment.... bo mamy tutaj 2 różne grupy silników.

W R200 jest włoski komputer który trzeba podmienić przy podnoszeniu mocy (z 8V na 16V).
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę) i silniki były tylk0 16V, zaniżenie mocy polegało na wsadzeniu przepustnicy która nie otwierała całkowicie kanału dolotowego.

To co kojarzę, jeśli mam rację (a pytający napisał że sprawa to R25) to wystarczyło by tylko przepustnicę zmienić.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:06   

ADI-mistrzu napisał/a:
To co kojarzę, jeśli mam rację (a pytający napisał że sprawa to R25) to wystarczyło by tylko przepustnicę zmienić.

Ale z tego co wiem, to kompy numerami się różnią, więc tak jak w moim przypadku, komp też odgrywa duża role co do charakterystyki silnika. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:13   

ADI-mistrzu napisał/a:
W R25 jest już sterownik BOSCH (jak się nie mylę) i silniki były tylk0 16V, zaniżenie mocy polegało na wsadzeniu przepustnicy która nie otwierała całkowicie kanału dolotowego.

własnie. A tomi przekładał cały silnik, natomiast koledze Kocyk proponujemy zmianę samej przepustnicy... zaś komp, koło zamachowe, centralka, immo cały czas będzie to samo.
Ludzie tu modyfikują dolot, auto dostaję wiecej powietrza a kompa nikt przecież nie zmiania
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:17   

farek napisał/a:
A tomi przekładał cały silnik,

Ale te silniki 84KM i 103KM niczym się nie różnią, oprócz właśnie tej przepustnicy i kompa. Chyba, że jest coś jeszcze, o czym nie wiemy. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:19   

W tym przypadku zmiana przepustnicy nie zaszkodzi i raczej na pewno pomoże.
Czy będzie miał te 103KM? Ciężko powiedzieć, ale będzie wzrost w górnych obrotach.
 
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:29   

leszczu napisał/a:
Ale te silniki 84KM i 103KM niczym się nie różnią, oprócz właśnie tej przepustnicy i kompa.

może i tak ale cały czas nie mogę się doszukać nigdzie, że ten komputer na pewno był inny.
Klocek tak czy inaczej smiało możesz wsadzić większa przepustnice.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:38   

farek napisał/a:
...
Klocek tak czy inaczej...

Kocyk nie klocek :razz: :mrgreen:
 
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Sro Cze 06, 2012 15:41   

hahaha kolega KOCYK wybaczy mam nadzieje :)
 
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 06, 2012 20:51   

Według Rimmerbross, ECU o symbolu NNN100742 montowane było w serii "1400 cc - Low Perform" oraz "1400 cc - High perform" . Później zastępowano tę wersje ECU o symbolu NNN100743. I tyle. Moim zdaniem do uwolnienia drzemiącej w Roverku mocy wystarczy wymiana przepustnicy. :wink:
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 07, 2012 19:54   

moim zdaniem przepustnica, to są te same silniki i wątpię,żeby im się chciało wsadzać inne komputery i inne mapy. Przepustnica sie różnią. Nie wiem jak w 25, ale w 200 masz jeszcze rurkę plastikowa w puszce filtra powietrza- wywal ją
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R25 iDT Zwiększenie mocy
w jaki sposób?
gralu Tuning mechaniczny 11 Czw Mar 19, 2009 19:00
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] zwiększenie mocy?
Mia Tuning mechaniczny 6 Wto Sie 28, 2012 22:32
Harry
Brak nowych postów [R-25] Zwiększenie mocy silnika
Czy jest możliwe ?
piotr8 Tuning mechaniczny 12 Pią Mar 20, 2009 08:43
Viniu
Brak nowych postów R 216 coupe, zwiększenie mocy
Max07 Tuning mechaniczny 12 Czw Kwi 19, 2018 00:47
Max07
Brak nowych postów [R75 2.0CDT] opornik , zwiekszenie mocy
teejays Tuning mechaniczny 2 Czw Gru 25, 2014 22:05
MatiNitro



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink