Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 iDT]Dexron III. czy II
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 iDT]Dexron III. czy II
Autor Wiadomość
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 00:15   [R25 iDT]Dexron III. czy II

Witam
Mam pytanie, wg danych dot. olejów do wspomy, na tej stronie, w dziale sane techniczne roverków, podane, jest,że do 25 diesla powinien być Dexron II, wg RAVE Dexron III, wiecie, jak powinno być być prawidłowo? Znalazłem podobny temat na forum dot. R45, tam podaliście II lub III, a jak w 25?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sie 24, 2009 00:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Sie 24, 2009 08:12   

Do WSPOMAGANIA to obojetne,poza tym sa w pelni mieszalne bo w sumie to ten sam olej tylko D-III to nowsza specyfikacja i tyle.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sie 24, 2009 08:44   

tak jak napisał keczu
a ja tylko dodam że DII jest tańszy w zakupie :smile:
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 00:53   

Dzięki za odpowiedź, wlałem II, pozdraiwam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Sro Sie 26, 2009 01:04   

Teoretycznie można zamiennie stosować specyfikację dexron III zamiast dexron II, lepiej jednak stosować się do zaleceń producenta, czyli tam gdzie dII, to dII (a dokładnie dexron IId). Powyższe dotyczy układu wspomagania, w odniesieniu do skrzyń biegów automatycznych należy sztywno trzymać się specyfikacji oleju.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 09:21   

Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat, bo pytanie mam identyczne tylko model Roverka nieco inny.

Otóż, w instrukcji obsługi do 214Si (103KM, benzyna, 96r.) jest bodajże Dexron II, ale jak nie będzie w lokalnym sklepie II, to mogę bezpiecznie użyć III czy raczej jednak mam szukać II ?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 30, 2009 11:18   

Robertus74 napisał/a:
ale jak nie będzie w lokalnym sklepie II

ja mam Hipol IID i kupisz go na Orlenie
pod różną marką występuje ten olej Dexron więc jak możesz go nie kupić :wink:
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 11:41   

dexron II jest jednak troszkę gęstrzy niż dexron III więc wolałbym II tymbardziej że tak zaleca producent, np mobil 220.
Jest jeszcze taki płyn dedykowany do układów wspomagania STP power steering, on wydaje mi się jeszcze trochę gęstrzy niż dexron II i jest przezroczysto żółty.

Oleje do skrzyń (dexrony) różnią się tym że zawierają różne dodatki zwiększające tarcie na sprzęgiełkach w skrzyni, oczywiście w układzie wspomagania tarcie jest zbędne więc dedykowane płyny (np stp) nie mają tych dodatków, są nastawione na maksymalne smarowanie.

Układy hondy (np u mnie) powinny być zalane hondowskim olejem, ale cena kosmiczna więc zalałem płynem rovera. Ciekawy jestem czy ten płyn jest zwykłym olejem dexron (bo też jest czerwony) czy dedykowanym do wspomagania.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 18:46   

W lokalnym sklepie mają tylko Autran DX III.
Będzie się nadawał jako płyn do wspomagania do Roverka 214Si?
http://www.nroil.pro.wp.pl/bp/przekladniowe1.htm
http://www.allegro.pl/ite...spomagania.html
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Paź 30, 2009 19:21   

Robertus74 napisał/a:
W lokalnym sklepie mają tylko Autran DX III.
Będzie się nadawał jako płyn do wspomagania do Roverka 214Si?

Bedzie sie nadawal.D II jest ciezko kupic bo to stara specyfikacja, wtedy rowniez drukowano instrukcje obslugi wiec dlatego jest zalecana. DIII jest zamiennikiem i nie wiem jak mozna no oko okreslic ze jest gestszy lub nie :roll: . Jeszcze nowsza spec. to D VI i tez mozesz sobie taki dolac. Co do skrzyn biegow to nie chce sie wypowiadac bo nie jestem pewny, ale mysle ze tez jest zamienny. To samo z zaleceniami jakosciowymi oleju silnikowego, zwykle instrukcja zaleca jakas starsza bo jest drukowana kilka lat wczesniej.
To jest (te II,III,VI) specyfikacja jakosciowa ,a nie roznego typu oleju.
http://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON

A to fragment karty produktu D III Motula.
"MOTUL DEXRON III can be used (and mixed) for applications where "DEXRON" , "B DEXRON" ,
"DEXRON II D", "DEXRON IIE", or "DEXRON III" is required.
Oil change : according to manufacturers’ recommendations and to be adapted according to your own
use."
http://www.motul-oil.co.u...II_TDS_(GB).pdf
Pozdr.
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 156
Skąd: Lędziny



Wysłany: Pią Cze 15, 2012 10:45   

odgrzebie kotleta
czy moge dolac do orginalnego plynu (zolty kolorek) zielonego febi nr. 06162, czy lepiej wymienic caly plyn na zielony??
za odp z gory dzieki
pozdro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink