Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Panie i Panowie, pomocy...
Otóż moja Żona jechała autkiem i przyładowała w studzienkę - studzienka wystawała a obok niej były jeszcze koleiny których nie wzięła pod uwagę. Efekt - dziura w misce olejowej jakby ktoś do niej strzelał, nie wchodzące biegi, kierownica wygięta pod dziwnym kątem. Silnik z taką siłą przybił w belkę i maglownicę, że teraz auto nie trzyma zbieżności i jeździ się nim jak czołgiem. Większość już jest naprawiona - miska pospawana i na miejscu, wybierak skrzyni biegów naprostowany i biegi znów chodzą, zostało tylko to zawieszenie... Byłem dziś u znanego tu na forum magika z Babic który stwierdził że do wymiany jest kolumna kierownicy razem z drążkiem który wchodzi do magla (magiel ocalał) i belka ta do której mocowana jest maglownica, bo została pogięta przez silnik. Z tego co patrzyłem na allegro to z kolumną nie ma większych problemów, wszystkie są chyba takie same (jeśli nie to proszę poprawcie mnie) ale odnośnie belek to już nie jestem taki pewien. W Roverach nie jestem mocny i mam tu spory zgryz. Jak patrzyłem na allegro to nie mogłem się zorientować czy wybierać po roku, rodzaju silnika czy jak... Co tu jest ważne i na co konkretnie patrzeć? Od którego do którego roku mam patrzeć i czy to w ogóle jest istotne? Ważne czy dawca to diesel czy benzyna?
Ostatnio zmieniony przez pedro Pon Lip 16, 2012 22:52, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lip 16, 2012 22:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Benzyna ma inną belkę niż diesel. Choć można zastosować je zamiennie to jednak się różnią ( przodem ) kiedyś miałem podobny dylemat i jeśli dobrze pamiętam to zdaje mi się ,że silnik 1,6 i diesel miały taki sam numer belki w katalogu częsci a 1,4 już inny.. Było to kilka lat temu i mogę się mylić ale na pewno pasuje belka z benzyniaka do diesla bo taką miałem zamontowaną ( w przedniej częsci jest jedynie inaczej wyprofilowana )
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa - Wola
Wysłany: Pon Lip 16, 2012 22:57
*sTERYD - przepraszam nie doczytałem - już poprawione
*chudson - no właśnie widziałem że są różnice, detale, ale jednak. Zauważyłem pewne ale byłem ciekaw ilu nie zauważyłem, stąd moje pytanie. A Ty miałeś zamontowaną tą z 1.6 czy 1.4?
*Jugol - na allegro mi tak nie powiedzą a w nówki nie chcę się bawić bo nie chcę się pchać w koszta, tym bardziej przed wakacjami... Już mi Żona załatwiła sporo roboty i kosztów i teraz szukam sposobów jak tu je obniżyć...
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa - Wola
Wysłany: Pon Lip 16, 2012 23:14
Tak też zrobię Teraz przynajmniej jestem mocniejszy o wiedzę że benzyna i diesel mają nieco inną tą belkę, ale wymienną przynajmniej ta z 1.6... W rocznik będę celował coś koło mojego i powinno hulać
Dużo zabawy jest z wymianą tej belki? Od razu wspomnę że dysponuję warsztatem z kanałem i nie będę tego próbował robić pod blokiem...
jak masz trochę doświadczenia i kluczy to z 2 godzinki i jazda...
aczkolwiek powiem Ci że jeśli przy strzale z wózek wózek się przegiął to prawdopodobnie przeleciały tez śruby od mocowania wózka to karoserii więc zwróć uwagę na to jak zdemontujesz stary wózek
Nie wiem od jakiego benzyniaka miałem bo kupiłem już go tak a później po strzale jak u ciebie to wymieniałem na właściwą. Nie zauwazyłem zmiany w prowadzeniu auta więc chyba belka desel/benzyna nie ma znaczenia do ustawienia wahaczy.
Aby wymienić trzeba odkręcić wahacze od strony belki ( 1śruba na stronę ) , drążek od wahacza do belki ( 1 śruba na stronę ) , stabilizator ( 2 śruby na stronę ) , przekładnie kierownicza ( nie pamiętam czy obejmy są na 2 czy 1 śrube na stronę ) i samą belkę ( 2 albo 3 śruby na stronę ) Wydech chyba też idzie pod belką więc trzeba go zdemontować. Jak masz kanał albo lepiej podnośnik kolumnowy to jest to wykonalne. Jeżeli jednak któraś śruba jest krzywa i pęknie to będziesz mógł się pierdzielić z kombinowaniem jak ją wykręcić.
Dołączył: 16 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Warszawa - Wola
Wysłany: Wto Lip 17, 2012 11:32
Jak na razie wybrałem kolumnę kierowniczą, ta wygląda całkiem ok i jest niedaleko mnie, co o niej sądzicie, warto brać? Jeszcze nie kupiłem...
http://moto.allegro.pl/ro...2484951874.html
Belką zajmę się w następnej kolejności, jak już uporam się z tym...
Spróbuję kupić właściwą od diesla. Serdeczne dzięki za przepis
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum