Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Wymiana akumulatora inny pilot
Autor Wiadomość
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 14, 2012 15:43   [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam. Mój roverek ma problem z odpaleniem gdy temp schodzi poniżej 10*C na dworze ;/ Ostatnio akumulator się rozładował sam z siebie. O dziwo działał pilot. Planuję teraz albo go naładować do pełna, albo wymienić na nowy. Procedurę znalazłem na forum:
1. Otwieramy centralny
2. Odłączamy minus potem plus
3. Wyciągamy aku
4. Wsadzamy nowy
5. Podłączamy plus potem minus
6. Synchronizujemy pilota

Ok, wszystko fajnie, synchronizacja do której opis znalazłem w poradniku tyczy się innego typu pilota, bo ja mam LUCAS 17TN KEY, także wolę się zapytać jak zrobić, żeby nie musieć potem wyłączać immo kodem, którego nie znam ? Procedura ta sama nawet w moim przypadku ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sie 14, 2012 15:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 14, 2012 15:53   

haxigi napisał/a:
Procedura ta sama nawet w moim przypadku ?

Taka sama.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 14, 2012 15:57   

To dz-dzieki.
A jak będe go ładował to procedura ta sama co przy wymianie nie ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 14, 2012 16:04   

ja nigdy nie musialem synchronizowac pilota po odlaczeniu akumulatora
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Sie 14, 2012 16:15   

haxigi napisał/a:
A jak będe go ładował to procedura ta sama co przy wymianie nie ?

Jeśli odłączasz aku, to tak.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 19:23   

haxigi napisał/a:
Ostatnio akumulator się rozładował sam z siebie.


Nic się nie dzieje samo z siebie :niee: . Szukaj złodzieja prądu, a dopiero bierz się za wymiane aku :taa:
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 15:45   

Dzisiaj temp poniżej 0*C była przez chwilę u mnie i sruu, nie mogę odpalić auta. Świecą się kontrolki, kręcę, kręcę i nic. Coś rozrusznik próbuje działać ale za słabo. Ostatnio nie ładowałem akku, na pycha odpaliłem, ale dzisiaj nie było takiej możliwości. Wieczorem naładuję gada do pełna i zobaczę, jak znowu to się stanie to raczej kupię nowy. Jedynie co to kupiłem żaróweczkę do oświetlenia bagaznika, ale ona raczej sama z siebie, szczególnie że się nie świeci jak jest klapa zamknięta, by nie rozładowała tak mocno akku nie ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:00   

haxigi napisał/a:
na pycha odpaliłem

diesla sie nie pcha

haxigi napisał/a:
kręcę, kręcę i nic

jak rozrusznik krecił to z akumulatorem nie bylo jeszcze tak zle
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:07   

no właśnie był mniej rozładowany niż poprzednim razem, ale nie wiem dlaczego temperatura ma taki wpływ na niego. Facet od którego kupiłem zapewniał że w mega zimy odpala bez zająknięcia, a tutaj jak jest poniżej 10 to robi się ciężko. Nie chcę wiedzieć co by było gdyby teraz zrobiło się -5.

Zapytam zaraz o kupno nowego. Centra to firma w miarę ok ?
Myślałem nad AKUMULATOR BOSCH SILVER S4 S4008 70 74Ah 680A P+
Dobry będzie ?

Jak jeszcze zabezpieczać aku żeby rano nie było takich figli ? Ew gdyby coś jadło prąd, to jak znaleźć takiego sprawcę ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:10   

haxigi napisał/a:
Facet od którego kupiłem zapewniał

hahahahahaha tak jak moj nie mial wad ukrytych
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:17   

no mój o dziwo w trakcie przeglądu miał wszystko sprawne, a po 2 dniach się rozwaliło i teraz sam sporo rzeczy naprawiłem. Także trafiłem na typowego handlarza, a mówił że to auto jest jego żony (sama nim przyjechała nawet raz).

Po zdobyciu wiedzy poszedłem zobaczyć mój aku. 40ah ... co to ma być ? Od benzyniaka jakiś wsadzony to się nie dziwie że nie pali.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 12, 2012 16:39   

haxigi napisał/a:
40ah ... co to ma być ?

dokladnie, kopa nie ma i dlatego sa problemy z odpalaniem
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Pią Paź 12, 2012 21:32   

kolego a co pojemność ma mieć do kopa? dobrze byłoby nie mylić tego pojęcia z prądem rozruchowym. haxigi jak zmienisz aku na wieksze bardziej przypasowane do diesla to problem moze wcale nie zniknac. ot po prostu dluzej bedzie rozladowywal sie. radze z miernikiem pobor pradu pomierzyc bo cos jest nie tak
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 13, 2012 00:00   

Załóżmy że facet miał rację i akumulator 40Ah jest mocny w zimie w dieslu, gdzie zaleca się do tych silników min 60Ah. Więc co by mogło go nagle rozładowywać skoro ja nic nie zmieniałem ? Miałem stare radio to się rozładował też, na nowym radiu nie rozładował się do końca. To jedyna zmiana elektroniczna w aucie poza żarówką w bagażniku.
Tym bardziej że latem było ok, a problemy zaczęły się gdy temp spada poniżej 10*C

Nie mam takiego miernika więc nie za bardzo sprawdzę co i jak, więc jakiś inny pomysł na sprawdzenie ?
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Paź 13, 2012 06:43   

1. Za słaby akumulator i nie dogrzewa świec. Na rozrusznik mu starcza i trochę pokręci ale świece nie osiągają wymaganej temperatury.
2. Upalone świece. Normalny objaw przy spalonych świecach, że są problemy z rozruchem przy temperaturze poniżej 10 st.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 13, 2012 09:13   

bolcik napisał/a:
kolego a co pojemność ma mieć do kopa? dobrze byłoby nie mylić tego pojęcia z prądem rozruchowym

nie myle pojec, ale haxigi, podal jeden parametr wiec w ciemno zakladam jesli mala pojemnosc, to i maly prad rozruchowy bedzie

[ Dodano: Sob Paź 13, 2012 09:13 ]
haxigi, a skoro wczesniej nie bylo problemow to sprawdz stan elektrolitu w akumulatorze
 
 
 
bolcik 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 184
Skąd: Rz-ów



Wysłany: Sob Paź 13, 2012 10:51   

mimo ze nie bylo problemow wczesniej to kable sie przecieraja. mozesz zrobic dwie rzeczy: miernik i sprawdzic pobor pradu. druga to pożycz od jakiegos kolegi akumulator zeby zapalic i sprzawdzic. bedziesz wiedzial na czym stoisz i nie bedziesz w ciemno wymienial:)
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 13, 2012 11:13   

bizon, nie da się sprawdzić, już chciałem i to jest jakiś akumulator gdzie nie da się dolać ani nawet sprawdzić. firmy APU także nic ciekawego.

bolcik, nie mam miernika :/ inny akumulator (60Ah) odpala.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 13, 2012 11:59   

haxigi, to przed noca odepnij klemy. jesli rano bez problemu odpali to cos pobiera Ci za duzo pradu, jak nie to akumulator kaput
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 13, 2012 12:48   

bizon, ok spróbuję. Byłem ogólnie w sklepie i facet mi zaczął mierzyć miernikiem pobór prądu. Mówił że wsyzstko jest ok, a przy włączonym ogrzewaniu+radio+światła jest niewielki spadek, ale ciągle jest 14V. W każdym razie stwierdził że alternator wystarczająco dobrze i szybko ładuje akumulator podczas jazdy, a z tego na moje wynika iż nic nie pobiera prądu, więc aku do dupy. Facet aż się zaśmiał że 40ah w dieslu :D
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420 2.0TDI 98`]Wymiana akumulatora
anikogr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 35 Czw Sty 28, 2010 16:36
greg-si
Brak nowych postów [R45] Wymiana zegarka na inny
karasbp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Sty 09, 2013 21:30
karasbp
Brak nowych postów [Rover 400] Wyżarta głowica, wymiana, inny napinacz
nocturnodrummer Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Sty 06, 2015 16:16
nocturnodrummer
Brak nowych postów [R420] Ładowanie akumulatora
DEBEC Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Gru 30, 2007 20:48
truten23
Brak nowych postów [R420 Si Lux] Odłączenie akumulatora na dłużej
ArekL Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 34 Nie Lip 10, 2011 00:10
ascaris



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink