Wysłany: Czw Sie 30, 2012 11:44 [Civic 2.0 iTD] pasek alternatora, zbiornik układ kier.?
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam,
Mam 2 pytania do doświadczonych użytkownik.
Pierwsze dotyczy zbiornika układu kierownicze. Martwi mnie poziom płynu, poniżej zamieszczam zdjęcie pojemnika z aktualnym stanem płynu. Auto nie było uruchamiane od 2 dni.
Stan płynu w spoczynku znajduje się poniżej poziomu Lower, czy to normalne czy zakupić płyn i dolać do stanu pomiędzy upper a lower?
Druga sprawa dotyczy paska przy alternatorze. Pasek był zmieniany około 14 miesięcy temu, od tego czasu przejechałem Hondą 10 tyś. km. Pasek jest firmy Bosch.
Jak widać na załączonym zdjęciu pasek nie na całej długości ale w jakimś fragmencie zaczyna się z boku strzępić na szerokości 1, 2 mm. Czy jest to problem do zmartwienia i wizyty u mechanika czy to normalne? Sprawdzając od drugiej strony ręką stan paska szyny gumowe są w porządku.
Dzięki z góry za odpowiedzi i pomoc.
-
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 11:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 12:02
Jeżeli chodzi o stan płynu układu wspomagania, to polukaj, czy nie masz gdzieś wycieków ( opaski na wężykach, pęknięty zbiorniczek, itp. ) , jeżeli już to ogarniesz, oczywiście dolej płyn do stanu max.
A co do paska, to w pierwszej kolejności do sprawdzenia rolka napinacza paska.
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 12:34
Jeżeli masz czerwony płyn, to kup Hipol ATF II D i dolej, a co do rolki, to popuść napinacz i sprawdź w jakim jest stanie rolka, łożysko, luzy na nim, lub się zaciera i masz taki efekt ( koszt samej rolki ok. 55pln ) . Jeździć możesz, ale nie wiesz ile km na nim zrobisz, może wytrzymać kilka tyś. km, a może się zesrać po kilkudziesięciu km.
Pozwolę się podpiąć pod temat,
U mnie po odpaleniu coś klekocze na zimnym silniku (ustaje po nawet lekkim dodaniu gazu ).
Po oględzinach przypuszczam że ten klekot dochodzi z okolic owego napinacza.
W związku z tym mam pytanie czy takie mogą być objawy zużycia tego napinacza ?
I czy ma on być tak blisko jednego z kół pasowych ( obecnie na oko to około 1-2mm ) ?
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Nie Wrz 16, 2012 21:35
Napinacz nie siada tak szybko , najprościej ściągnąć pasek i sprawdzić luzy na rolce, ona wydaje fajne dźwięki jak już ma luzy. A co do tej odległości, to musiałbym luknąc u siebie, ale już noc ciemna, a z latarką nie będe biegał po parkingu, bo mnie jeszcze ktoś za złodzieja weźmie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum