Wysłany: Pon Wrz 17, 2012 14:10 ADI-mistrzu - czyli R45 lift 1.8 w hatchback
Witam,
Pomyślałem że założę temat zbiorczy gdzie będę opisywał modyfikacje jakie przeprowadziłem.
Ogółem zamiarem jest podnoszenie sprawności silnika bez podnoszenia spalania.
Dziś wziąłem i wymyłem oraz spolerowałem przepustnicę, raczej kucy to nie da ale może syf nie będzie się tak na nim osadzać
Spolerowany motylek z tym dokręcanym "nadlewem" oraz sam kanał przepustnicy także.
W planach jest zaadoptowanie kolektora ssącego z jakiegoś silnika ze zmienną geometrią.
Zdjęcia cacuszka:
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Nie Wrz 30, 2012 16:39, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Wrz 17, 2012 14:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Na razie tyle bo w chwili obecnej auto wygląda tak:
[ Dodano: Wto Wrz 18, 2012 11:50 ]
Myślicie żeby lać Valvoline SynPower 5W40 czy Motul 8100 X-CESS 5W40?
Znalazłem że Valvoline szybciej się zużywa w przeciwieństwie do Motul'a.
P.S.
Jak długo mogą być widoczne napisy na tłoku? Przez otwór świec widzę napis G2, jest jak by punktowany, nie jest to odlew.
Pytam bo chce ustalić mniej więcej faktyczny przebieg auta.
Ostatnio zmieniony przez ADI-mistrzu Wto Wrz 18, 2012 14:29, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 119 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Wrz 18, 2012 15:36
W VB przetrenowałem oba oleje i na Motulu silnik pracuje sporo ciszej. W przyszłym tygodniu zmieniam oliwe w R i Motul czeka już w domu. Z tym że musisz uważać na podróbki których jest mnóstwo. Polecić Ci mogę JARO-OIL bodajże z Wawy ja kupuje od nich przez allegro są certyfikowanym partnerem Motula.
Na Valvoline (tylko że Maxlife) k-seria już mi nie klekocze tak głośno na zimnym Motul jest bardzo polecany na wszystkich forach streetracing'owych, ale jak działa na naszych silnikach to nie wiem.
Tak jak kolega Lysy_, napisał uważaj na podróbki, których pełno na allego. Ja używałem u siebie w Alfie x-cessa ale przy ostatniej zmianie przesiadłem się na Liqui Moly i też mogę polecić.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Hm.. a jakiego motula lejesz dokładnie? Bo myślałem aby wziąć 8100 ale ten w wwa ma tylko specjale.
Może to żadna różnica?
Dziś wymieniłem pasek razem z rolką i pompą wody.
Pasek Gates, rolka INA a pompa SKF.
Poszły także nowe świece BERU UXT11, jutro zamontuje nowy pasek wspomagania bo stary jakiś taki podejrzany, filtr paliwa, kabinowy i powietrza dla silnika.
Od razu nówki sztuki klocuszki na przód będą oraz tuleja wahacza przedniego prawego bo mam zerwany.
Ale z rozrządem to masakra... te śruby niektóre to w takich miejscach są że odkręcenie ich jest jak kara boska
co ty gadasz? wymiana rozrzadu w k-serii to pikus, aczkolwiek sa tez i prostsze auta, ale dla odmiany polecam zrobienie forda mondeo 2,0 tdci, albo Kia carnival 2,9 crdi
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie no flapjck1, wymiana rozrządu na łańcuchu to faktycznie makaba...
Ale w k-serii problem jest w:
- śruba która trzyma tylną obudowę rozrządu do pompy wody, jest zasłonięta bagnetem i ni jak idzie tam dojść grzechotką. Ruch płaskim kluczem też jest ograniczony, było trzeba się namachać... albo odkręcić bagnet.
- śruba trzymająca przednią obudowę rozrządu u dołu jest zasłonięta przez napinacz paska wspomagania, jedna osoba musi odchylić napinacz a druga odkręca śrubę.
Po za tym bez problemów, no może z racji że łapa silnika jest większa to trochę gorzej się śruby odkręca.
Ale wracając do modyfikacji, w jakich samochodach występowały kolektory zmiennej długości?
Chodzi o auta 4 cylindrowe rzędowe.
Myślałem aby z lacetti kolektor podstawić ale tam przepustnica z drugiej strony kolektora jest, było by trzeba ciąć a potem spawać
Podobno opel astra G z silnikiem 1.6 miał zmiennej długości kolektor ale na razie na allegro nie mogę go wyhaczyć.
Podobno opel astra G z silnikiem 1.6 miał zmiennej długości kolektor
Opel w silnikach 1.4, 1.6 Twinport. Zastosowana jest tam druga przepustnica
Cytat:
Na czym polega technologia TWINPORT ECOTEC?
Każdy silnik ECOTEC ma 4 zawory na cylinder. Dwa z nich to zawory dolotowe - do każdego z nich prowadzi kanał doprowadzający mieszankę palną do cylindrów. W silnikach TWINPORT ECOTEC w jeden z tych kanałów dolotowych jest wbudowana mała przepustnica. Przy średnim obciążeniu silnika ta przepustnica jest częściowo przymknięta, dzięki temu wywołuje zawirowania przepływającej przez nią mieszanki. Dopiero gdy kierowca maksymalnie wciśnie pedał gazu, ta mała przpustnica otwiera się na całą szerokość. Jednak to nie wyjaśnia, z czego tak naprawdę biorą się oszczędności benzyny w silnikach TWINPORT ECOTEC. Taka "zmienna" charakterystyka układu dolotowego umożliwiła wpuszczanie większej ilości spalin do dopalenia w cylindrze bez szkody dla jakości pracy silnika i toksyczności emitowanych przez niego spalin. W dotychczasowych silnikach ECOTEC układ recyrkulacji spalin wprawdzie istniał, ale nie był wykorzystywany w tak dużym zakresie, jak w nowych silnikach TWINPORT ECOTEC.
Tak to działa: w prawym kanale dolotowym jest mała przepustnica (oznaczona cyfrą 6). Gdy ta mała przepustnica jest częściowo zamknięta (przy średnim obciążeniu silnika), nierówna ilość mieszanki dostająca się do cylindra przez poszczególne kanały dolotowe, wywołuje znaczne zawirowania. To pozwala na wpuszczenie znacznej ilości gazów wydechowych do dopalenia w cylindrze (bo wskutek zawirowań dobrze mieszają się ze świeżą mieszanką). Dzięki temu silnik potrzebuje mniej świeżej mieszanki i jest bardziej ekonomiczny.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wiesz, zwykłe 1.8, można tak też powiedzieć w drugą stronę, "zwykły diesel", bo cóż tam jest takiego nadzwyczajnego
Remi pewnie by chciał jakieś mody do silnika typu CR
Ja zadowolony jestem, lubię ten dźwięk silnika
A jeszcze bardziej sobie to uświadomiłem jak znowu usłyszałem k-serię, jakoś lubię ten dźwięk, żaden inny silnik tak nie brzmi
Ten z civic'a ma puszkę dość blisko głowicy silnika...
Trzeba by odciąć oryginalne mocowanie do głowicy i wspawać te z Rover'a. Trzeba by także wyciąć mocowanie przepustnicy i dać Rover'a bo tam jest elektroniczna przepustnica.
Reszta typu wężyki, otwory na czujniki to już najmniejszy problem.
[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 13:16 ]
I-VTEC odpada, runnery (kanały) kolektora idą ku dołowi, przez co cały kolektor jest niżej niż otwory dolotowe w głowicy.
To nie podejdzie a obrócić się nie da bo przepustnica wyląduje po drugiej stronie.
[ Dodano: Sro Wrz 19, 2012 14:06 ]
Hm... ciekawa sprawa, mógł by ktoś u siebie w R45 sprawdzić jak wygląda kanał od puszki filtra do atmosfety? Ja mam przewód... materiałowy
Co dziwniejsze wygląda na oryginalny bo na końcach ma zatopione plastikowe końcówki które wchodzą w puszkę filtra idealnie raz z zębami blokującymi.
Tyle żę nie ma w takim przypadku rezonatora.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum