Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 216GTi Coupe] do amatorskiego rajdowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Sob Lis 24, 2012 21:20
[R 216GTi Coupe] do amatorskiego rajdowania
Autor Wiadomość
Speedup 



Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: z kątowni



Wysłany: Sob Lis 24, 2012 11:06   [R 216GTi Coupe] do amatorskiego rajdowania
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Znam nieco sportową historię aut marki Rover a jako, że czynię przygotowania do startów w następnym sezonie(aktualnie na prawym fotelu) to przewalam różne ogłoszenia w poszukiwaniu autka, które przy niewielkim wydatku sprawi mi wiele frajdy z jazdy.
Trafiłem właśnie na...dość taniego R216GTi w odmianie 3d więc buda i silnik prawie idealny ale chciałbym zasięgnąć języka osób, które się lepiej orientują w przypadłościach tego modelu, czy w ogóle dobrym pomysłem jest rozważanie tego auta do takich celów. Nie mogę tez znaleźć nigdzie konkretnych danych technicznych samochodu i silnika.
Mam pewne obawy, bo Roverki poznałem od 2 stron - świetnego komfortu i...sporej delikatności a to by nie wróżyło dobrze do wykorzystania czysto sportowego.

Dodam tylko, że podchodze do tematu bez szczególnej napinki, nie piszcie mi ze za słaby, że nie nadaje sie bo ciężki czy coś bo nie o to w tym chodzi. Mistrzem WRC nie zostanę, i chodzi tylko o zabawę. Zabawę która odbywając się średnio 5-6 razy w roku plus treningi nie moze być okupiona co chwile jakimiś awariami i widmem niesprawnego auta miesiac przed kolejnymi zawodami z powodu kosztów naprawy rujnujących budżet. Nie mam tez pojęcia ile ten silnik moze mieć wspólnego z motorem Hondy, takie info tez będa mile widziane.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lis 24, 2012 11:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wojtek88 




Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 451
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 24, 2012 17:01   

Auto o którym myślisz, to kanciak trzy drzwiowy, czyli 3d nie coupe. Skoro GTi to są tam silniki D-serii hondowskie o oznaczeniach D16A8/A9, są to silniki starej generacji, dwuwałkowe o mocy wyjściowej 124 KM z katalizatorem, bez - ok. 130. Mają wadę konstrukcyjną, zatykają się kanały olejowe, jednak znam kilka sztuk, które jeżdżą i się nie psują, wydaje mi się, że to kwestia użytkowania. Do sportu polecałbym jednowałkowce, szybciej, łatwiej i taniej się w nich podnosi moc, części są dostępne od razu.

Były wersje z innymi jednostkami - spotkałem się ze swpomnianymi d-seriami, k-seriami (rover 1.4 16V - 103 KM), silniki 2.0 wolnossące - 136 KM, oraz 2.0T (GSi Turbo, T16, fabrycznie zeszperowane, bądź nie - 200 KM)

Co do samego auta, jest fajne w prowadzeniu, moje Coupe prowadzi się dużo lepiej niż mój były civic na sporej firmowej glebie.. Sam w sobie samochód nie jest ciężki, jak chcesz go wykorzystywać w sporcie to całe wnętrze pewnie wyląduje w garażu, więc z wagi można trochę zejść.

Poszukaj na forum o zawieszeniu do 'kanciaków', zrobisz wydech, wsadzisz lżejesze obręcze i nie poznasz auta!
_________________
Roverlution
 
 
 
Pawkaz 




Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Lis 24, 2012 17:27   

Moj kanciak z tym silnikiem przed moim zakupem ( mam nadzieje, ze Ley tego nie przeczyta :mrgreen: ) był przez kilka mc dosc czesto katowany i nie sprawial zadnych problemow.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 24, 2012 18:53   

kanty się fajnie prowadzą i są dość lekkie ;) czy hondowskie d16 sie nadaje to sam nie wiem... mi, mimo remontu i dużej dbałości nastręczyło dużo problemów i kosztów... dużo lepiej spisuje się u nas Kseria, KV6 i Tseria. Ale to może kwestia konkretnego przypadku... choć taki kant z np 1,8 czy 1,8VVC jeździłby na prawdę fajnie ;) no i PG1 mozna kupić od turbo i wsadzić szperunek z niej ;)
 
 
 
Speedup 



Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 8
Skąd: z kątowni



Wysłany: Sob Lis 24, 2012 21:56   

jak pisałem wczesniej. ie bedzie w auto specjalnych inwestycji. Zadnych tam turbo itp. Owszem, bebchy, wygłuszenia itp ladują od razu poza samochodem ale poza polerką dolotu, stożkiem i odpowiednimi osłonami nie mam zamiaru nic grzebać.
Zatykające się kanały olejowe to moze bardziej problem oleju niż silnika. Trudno mi też uwierzyć by z tak poważnym problemem auto było w stanie dotrwać od 1995 do dnia dzisiejszego w komplecie.
Bardziej obawiałem sie wydmuchanych uszczelek itp. Skoro móicie że jest całkiem ok i do tego na Hondzie...no to jestem o krok blizej zakupu, tym bardziej, że cena jest atrakcyjna.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sob Lis 24, 2012 23:02   

Speedup napisał/a:
Mam pewne obawy, bo Roverki poznałem od 2 stron - świetnego komfortu i...sporej delikatności a to by nie wróżyło dobrze do wykorzystania czysto sportowego.

:)
Brałem udział w kilku pojeżdżawkach w tym jeden niezły hardcore gdzie wylatywały sworznie i półosie pękały a mój rover zniósł to bez zgrzytu (nie licząc lekko obitych felg od kamieni).
Nie wiem jakim funduszem dysponujesz...
ale może również w Twoim budżecie znajdzie się rover 400 95-00?
Wtedy jak coś padnie to masz masę części czy to z rovera czy z hondy. Do kanciaka jest już trochę gorzej cokolwiek dostać za grosze.
Szczerze to kupuj byle co i śmigaj :)
Ps. Z jakiego regionu kraju jesteś? Może spotkamy się na jakiejś pojeżdżawce :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Sprężarka do amatorskiego lakierowania i innych zastosowań.
Co wybrać z dolnej półki? Stanley, BlackDecker, Baas? Pistolety lakiernicze?
secio Offtopic 2 Pon Kwi 26, 2010 23:26
secio
Brak nowych postów MG TF Coupe i inne coupe
tomii620si Offtopic 6 Wto Kwi 08, 2014 12:23
pelson91
Brak nowych postów R75 coupe .... :)
Skiba Offtopic 2 Pią Maj 25, 2007 10:55
Skiba
Brak nowych postów Rozpórki - eR 200, 25, ZR, Coupe
slax Offtopic 26 Pon Kwi 10, 2017 21:22
slax
Brak nowych postów R220 Coupe SDI
Remigiusz Offtopic 5 Pon Kwi 15, 2013 23:30
kzrr



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink