Forum Klubu ROVERki.pl :: Wycena wraku i problemy z owym
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Wycena wraku i problemy z owym
Autor Wiadomość
AdmSrck 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Serock



Wysłany: Czw Lis 22, 2012 21:59   Wycena wraku i problemy z owym

Witam wszystkich.
Dwa tygodnie temu miałem drobny wypadek nie z mojej winy, uszkodzenia były na tyle duże, że trzeba było odwozić lawetą. Uszkodzone zostały: zderzak, prawa lampa, błotnik prawy, maska, pas przedni, chłodnica, nadkole, może sprężarka klimy. Ogólnie naprawa jest nieopłacalna.

No i teraz to jest taka sprawa, że na szczęście sprawca jest w PZU, oni stwierdzili szkodę całkowitą, samochód wycenili na 5400 (jakbym za tyle sprzedawał przed wypadkiem, to byłbym zadowolony), a wrak na 977 pln (tyle zaproponowała jakaś firma). Jednak coś mi się wydaje, że za wrak można by trochę więcej zyskać.

Mój Roverek to 420 SDi w sedanie z 97 roku.

Z tego co sobie liczyłem, to felgi aluminiowe mógłbym sprzedać z kompletem opon, które kupiłem wiosną, ponad to do wyprucia jest katalizator, fotele skórzane jasne, więc pewnie też ktoś mógłby się skusić. Nie wiem jak z używanymi częściami mechanicznymi. Części blacharskich bym nie sprzedawał, bo są w raczej słabym stanie (największa wada tego egzemplarza). Może bym jeszcze dorzucił do tego lampy tylne czy też podsufitkę.

Właśnie, mógłbym założyć, że z wyżej wymienionymi częściami nie byłoby problemu, sądzę, że to już by dało coś koło 1000 pln. Jednak zastanawiam się co dalej? Czy jakieś złomowisko mi go przyjmie i da zaświadczenie o kasacji? Jeśli tak, to czy dadzą coś za niego - przynajmniej z racji wagi? Czy ktoś przerabiał już podobny temat?

Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 22, 2012 21:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 22, 2012 22:14   

no właśnie z tym złomowaniem jest trochę problem .... bo złomowisko musi otrzymać kompletny pojazd a za każdy brakujący element płaci się od kg. .... musiałbyś sie próbować dogadać z nimi, może w ten sposób można coś załatwić. zawsze można sprzedać na stalówkach .. wywalić kat ... albo wystawić całe auto na allegro ... myślę ,ze wiecej niż 1000PLN dostaniesz.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 22, 2012 22:18   

Sprzedaj auto fikcyjne gdzieś na jakiś adres za granice, wytnij tabliczki z VIN i zakop żeby nikt nie znalazł. Zgłoś auto sprzedane, wyciągnij co się da a resztę karoserii potnij i na złom sprzedaj :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
magneto 




Pomógł: 80 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 1047
Skąd: Nakło Śląskie



Wysłany: Pią Lis 23, 2012 08:41   

Remigiusz napisał/a:
resztę karoserii potnij i na złom sprzedaj

Nie wiem jak jest w waszych okolicach ale u mnie to już nie jest takie proste.oddając jeden błotnik czy drzwi nie zrobią problemu ale jak przywieziesz całą karoserię pociętą na kawałki to juz będzie problem bo zwykły skup złomu nie prowadzi złomowania aut,(ekologia) a w razie kontroli będą mieć problemy.do osoby oddającej taki złom też dojdą bo zdając złom musisz dać dowód osobisty a dane wpisywane są do komputera.notowane jest równiez to co sie przynosi na złomowisko

[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 08:41 ]
włącznik do awaryjnych chetnie kupię bo mi sie połamał jak wymieniałem podświetlenie pokręteł nawiewu
 
 
 
AdmSrck 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 16
Skąd: Serock



Wysłany: Pon Lis 26, 2012 10:52   

Dzięki za odpowiedzi.
Trochę mnie zmartwiliście z tą procedurą kasacji. Wydaje mi się, że najbezpieczniejsze by było zmienienie felg na stalówki i też warte świeczki byłoby wycięcie katalizatora. Chyba z taką listą "modyfikacji" złomowanie nie powinno być problemem.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 26, 2012 11:05   

nei powinno
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lis 26, 2012 15:21   

Ja jak złomowałem Opla Kadeta to powykręcałem tapicerkę bo była ładna i na części.
Złomiarza interesowała tylko waga sam kazał nam do środka stare rdzewiejące metale powrzucać.
Zezłomowałem auto i przy okazji pozbyłem się starej pralki spalonych silników zardzewiałych felg i innych gratów.
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:42   

ja jak mialem kolizje to golfa mi wycenili na 5500 a wrak na 600zl i wziolem 4900 odszkodowania ale wrak zostal w domu i tez byla skzoda calkowita i sam go naprawil;em i auto pozneij zostalo sprzedane... wiec moze nie zgadzaj sie zeby
Ci zabrali auto?
 
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pon Lis 26, 2012 21:55   

U nas bez problemu biorą auta. Jak chcesz papierek o złomowaniu to za darmo natomiast jeśli auto przywieziesz wybebeszone z plastików i nie potrzebujesz zaświadczeń to zapłacą od kilograma co daje kilkaset złoty na rękę.

Jeśli kontrola przyjdzie po kilku dniach to nie dojdą które odpady która osoba oddała na złom bo na fakturze ,którą podpisujesz pisze jedynie rodzaj metalu ( wsad, blacha itp ). Nikt nie notuje tam "niebieski ford bez papierów" .

Natomiast wracając do tematu. Jest ministerialna lista co auto złomowane musi mieć i dupereli tam nie wymieniają jako składowe ,które sie sprawdza z tego co pomietam to istotnymi składowymi jest silnik, nadwozie, układ napedowy,. Oczywiście waga musi sie zgadzać więc można wrzucać złom do środka ( nawet progi cementem możesz zalać;) Możesz wykręcać elementy takie jak klimatyzacja i mówić ,że auto nie było w nią wyposażone, alusy zmień na stalowe itp.

Jak złomowałem kiedyś auto to fotele zastąpiłem dwoma starymi nic nie wartymi , nową chłodnicę wyjąłem a włożyłem dziurawą , lampy na sztuke od innego modelu ( zeby waga sie zgadzała z dowodem ) tych częsci na sztuke nie musisz nawet przykrecać tylko wrzuć do bagażnika. To świetny sposób na pozbycie sie śmieci a wykręcenie wartościowych części.
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Gru 13, 2012 18:04   

Wyciąg z obowiązujących aktów prawnych w tym zakresie. To Ci powinno pomóc.

USTAWA
z dnia 20 stycznia 2005 r.
o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji

(...)
Art. 23. 1. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu jest obowiązany do przyjęcia każdego pojazdu wycofanego z eksploatacji, który posiada cechy identyfikacyjne pojazdu, o których mowa w art. 66 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), z zastrzeżeniem ust. 7 i 7a.
2. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu przy przyjmowaniu pojazdu wycofanego z eksploatacji może pobrać opłatę od właściciela pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3 i 6.
3. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty, o której mowa w ust. 2, jeżeli łącznie są spełnione następujące warunki:
1) pojazd jest zarejestrowany na terytorium kraju, zgodnie z odrębnymi przepisami;
2) pojazd wycofany z eksploatacji:
a) jest kompletny,
b) nie zawiera innych odpadów, które nie pochodzą z danego pojazdu.
4. Za pojazd kompletny uważa się pojazd, który zawiera wszystkie istotne elementy i jego masa jest nie mniejsza niż 90 % masy pojazdu.
5. W przypadku przyjmowania od właściciela niekompletnego pojazdu wycofanego z eksploatacji opłata, o której mowa w ust. 2, nie może przekraczać wysokości 10 zł za 1 kg brakującej masy pojazdu.
6. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu nie pobiera opłaty, o której mowa w ust. 2, przy przyjmowaniu niekompletnych pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji oraz jednostek ochrony przeciwpożarowej.
7. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu może odmówić przyjęcia niekompletnego pojazdu, jeżeli właściciel pojazdu odmawia uiszczenia opłaty, o której mowa w ust. 2.
7a. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu, który nie ma podpisanej umowy z wprowadzającymi pojazdy, może odmówić przyjęcia pojazdu niekompletnego.
7b. Przedsiębiorca prowadzący stację demontażu, odmawiając przyjęcia pojazdu niekompletnego w przypadku, o którym mowa w ust. 7a, jest obowiązany do wskazania najbliższej stacji demontażu działającej w ramach sieci, o której mowa w art. 11 ust. 1.
8. Minister właściwy do spraw transportu, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, mając na uwadze wymogi ochrony środowiska, potrzebę zapewnienia kompletności pojazdów w celu uzyskania odpowiednich poziomów odzysku i recyklingu oraz przeciwdziałanie niewłaściwemu zagospodarowaniu odpadów, określi, w drodze rozporządzenia, listę istotnych elementów pojazdu, o których mowa w ust. 4.
(...)


ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA TRANSPORTU I BUDOWNICTWA
z dnia 24 marca 2006 r.
w sprawie listy istotnych elementów pojazdu kompletnego


Na podstawie art. 23 ust. 8 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 25, poz. 202 i Nr 175, poz. 1458) zarządza się, co następuje:
§ 1. Rozporządzenie określa listę istotnych elementów pojazdu kompletnego, stanowiącą załącznik do rozporządzenia.
§ 2. Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 czerwca 2005 r. w sprawie listy istotnych elementów pojazdu kompletnego (Dz. U. Nr 116, poz. 973).
§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK
LISTA ISTOTNYCH ELEMENTÓW POJAZDU KOMPLETNEGO


1) Nadwozie samonośne (oznaczone cechą identyfikacyjną) zawierające następujące elementy:
a) fotele,
b) akumulator,
c) koła jezdne,
d) zawieszenie przednie i tylne,
e) most(y) napędowy(e)*),
f) skrzynia biegów,
g) silnik,
h) układ hamulcowy,
i) układ kierowniczy,
j) układ wydechowy (konwertory katalityczne, katalizator*)),
k) układ zasilania paliwem ze zbiornikiem paliwa,
l) układ klimatyzacji*),
m) układ chłodzenia z chłodnicą*),
n) elementy elektroniczne sterowania układami*),
o) instalacja zasilana gazem**),
p) poduszki powietrzne*)
lub
2) rama z kabiną lub nadwoziem (oznaczone cechą identyfikacyjną) zawierające następujące elementy:
a) fotele,
b) akumulator,
c) koła jezdne,
d) zawieszenie przednie i tylne,
e) most(y) napędowy(e)*),
f) skrzynia biegów,
g) silnik,
h) układ hamulcowy,
i) układ kierowniczy,
j) układ wydechowy (konwertory katalityczne, katalizator*),
k) układ zasilania paliwem ze zbiornikiem paliwa,
l) układ klimatyzacji*),
m) układ chłodzenia z chłodnicą*),
n) elementy elektroniczne sterowania układami*),
o) instalacja zasilana gazem**),
p) poduszki powietrzne*).
______
*) Elementy występujące w pojazdach, w przypadkach przewidzianych przez producenta pojazdu.
**) Jeżeli została zamontowana w pojeździe.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zezłomowanie wraku auta
Gość Prawo i ubezpieczenia 1 Pon Wrz 23, 2019 07:50
pietka
Brak nowych postów [R75] EUROTAX wycena
Hetmann Prawo i ubezpieczenia 6 Czw Gru 29, 2011 15:56
Harry
Brak nowych postów [Ubezpieczenia] wycena
Sabina Prawo i ubezpieczenia 2 Wto Wrz 14, 2010 20:26
Brt
Brak nowych postów [r214 97r] kolizja i wycena
marcin_zgierz Prawo i ubezpieczenia 2 Wto Lut 12, 2013 10:48
marcin_zgierz
Brak nowych postów Wycena rovera 620 po stłuczce
Sebastian620 Prawo i ubezpieczenia 3 Sro Sty 04, 2017 22:03
Sebastian620



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink