Wysłany: Sro Gru 19, 2012 17:30 [rover 75 2.0 v6] chłodnica nie nagrzewa sie
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam jeszcze raz, nie chce zakładać nowego wątku wiec pisze tu. mam następny problem grzeje mi sie auto ale chłodnica jest zimna jak auto trochę pochodzi to wentylator sie włącza i chodzi cały czas. jak jadę to temp jest ok (bo zimno na dworze) ale jak stoi to skacze. wymieniłem termostat ale to nic nie dało. co może byc tego przyczyna? dodam ze wydaje mi sie ze auto bardzo dymi. ale chodzi dobrze i równo a w wodzie nie ma oleju i w oleju wody ani żadnego nagaru. bardzo proszę o podpowiedz. jutro mam jeszcze sprawdzić chłodnice czy nie zatkana i pompę czy działa. ale może jakieś inne sugestie??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 19, 2012 17:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Być może żle odpowietrzony układ chłodzenia (wachania temperatury mogą być tego przyczyną). Nie piszesz jaki kolor dymu, jeżdzisz na LPG to będzie przy obecnych temperaturach duzo białego dymu (para wodna).
Czy nie ubywa płynu? Początki HGF-u między tuleją cylindrową a płaszczem wodnym to też kupa białego dymu-pary wodnej.
dzięki bardzo za podpowiedz. Dym jest bialy ale jest go bardzo dużo rano jak jest zimny. jak juz sie nagrzeje to jest mniej ale mimo wszystko więcej niz w innych autach. a powiedz mi czy czujnik temp. zewnętrze może mieć cos z tym wspólnego? bo od tego sie zaczęło. zaczęła mi wariować tem na wyświetlaczu raz -20 raz +20 co chwila inna tem. i oczywiście dmuchawa wariuje. wypielemy ten czujnik i dalej to samo(czy tem uszkodzony czy cos innego?)? a w miedzy czasie odkręciłem korek wlewu plynu . dodam tu jeszcze ze (chyba od zawsze mam tak ze jak go odkręcę to wywala wode na odpalonym silniku. ale ktoś mi powiedziała ze rover ma układ ciśnieniowy i tak ma byc ze jest tam duże ciśnienie i będzie wywalać.
Czujnik temp. zewnętrznej ma wpłw na pracę dmuchawy tylko w czasie pracy w trybie automatycznym, nie ma wpływu na wskazania temperatury płynu chłodzącego i przy prawidłowej ilości płynu pokazuje temp. silnika.
Jeśli płynu jest za mało następują przerwy w opływie płynu w okolicy czujnika temp.,czujnik nagrzewa się w tym momencie bezpośrednio od metalu, następuje skok temperatury, w chwili gdy znowu trafia na niego płyn temperatura spada.
W układach chłodzenia stosuje się wysokie ciśnienie w celu podniesienia temperatury wrzenia płynu. Dlatego w momencie otwarcia korka następuje spadek ciśnienia i gwałtowne wrzenie które to jest właśnie przyczyną wyrzucania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, gdy w tym momencie obroty silnika są wyższe ta tendencja jest nizsza.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Pią Gru 21, 2012 13:40
Moderator apples informuje
tupak20 ! Ten temat zostanie usunięty jeśli nie poprawisz jego nazwy.
Na tym forum obowiązują ściśle określone zasady nazewnictwa tematów.
Proszę niezwłocznie zapoznać się z tym tematem
Aby zmienić nazwę tematu, musisz w pierwszym poście użyć funkcji
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum