No popatrz...taki ten link maly ze nie zauwazylem go Nakladki ok tylko ze ruzy ida w dol to jak bym to zalozy to pewnie spaliny by mialy wylot pod auto i wygladalo by kijowo...chyba ze zalozyc do gory nogami Nakladki jakie by nie byly napewno poprawia wyglad ale nie zbudujemy z nich wydechu po obu stronach...
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Pomógł: 38 razy Dołączył: 26 Lut 2007 Posty: 1182 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Lis 10, 2008 21:53
a jak zduduje No bo do dieselka to rury jakie dał Boncky nie bardzo pasują. Jak sie ma duże owalne rury to trzeba mieć >200KM albo golfa II-ke jak zauwałył Markzo A takie praktycznie seryjne końcówki tylko tyle że chromowane by pasowały ładnie a co do zbudowania to oryginalne rurki sa 2 (też skierowane na dół) jedną wystarczy obciąć i pociagnąć na drugą stronę i tam rozszczepić na 2 takie chromowane końcówki i powiesić na jakimś haku. Z tą co została też rozszczepić a ma sie dwie podwójne delikatne chromowane nie rzucające sie w oczy końcówki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Czw Gru 27, 2012 18:53
witam
Poruszę następny temat.
Wpadłem na pewien pomysł , chce zamontować w swoim r75 1.8 t dwa tłumiki końcowe .
Pomyślałem że mogę zastosowac takie patent jak w audi s4 b6 (w innych wozach tez to było) .
Mianowicie przy normalnej jeździe wydech ma pracować cicho a przy dawaniu po grach ma otwierać sie większy przepływ spalin czyli nie dławi silnika a jednocześnie da ładny dźwięk .
Pytanie brzmi gdzie podłączyć podciśnienia do sterowania tymi przepustnicami przy końcówkach ?
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Pon Gru 31, 2012 09:20
OK to super.
Tylko jak jet rozwiązana sprawa tych podciśnień?
W wolnossaku wydaje mi sie że podciśnienie trzyma zamknięte te przepustnice, a w momencie wciskania gazu podciśnienie sie zmniejsza do 0 i w tedy sprężyny otwierają maksymalnie przepust .
Pytanie czy w turbo gdy doładowanie przekroczy to 0 będzie to działać .
Tak to widzę być może jest inaczej
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
u Ciebie skoro doładowanie to powinno ciśnienie otwierać. Nie wiem w jakich obrotach turbo wstaje, jakie daje ciśnienie ale jak już miałbym robić taki mix to właśnie sterowanie ciśnieniem.
Ewentualnie jakieś odważniki i zrobić otwieranie ciśnieniem spalin. Tak chyba byłoby najrozsądniej.
Ogólnie nie widzę sensu takiego patentu bo musiałbyś zrobić dwa wydechy od samego turbo żeby miało to ręce i nogi i oprócz kwestii wizualnej miałoby to sens pod względem mocy. Większy przepływ na końcu wiele nie da.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Pią Sty 25, 2013 16:46
Mnie chodzi o dźwięk.
Przy spokojniej jeździe ma być cicho a przy dawaniu w kite ma ryczeć .
proste
[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 16:46 ]
Panowie i Panie sprawa zakończona , co prawa zostało wszystko pomalować ale technicznie zakończyłem robotę.
Czas trawania prac to około 20 godzin roboty , sam nie spodziewałem sie że tyle z tym zejdzie ale co zrobić .
Prawa strona to ta patrząc z pozycji kierowcy
Do przyrządzenia Roverka 75 z dwoma wydechami potrzebujemy:
-dwa tłumiki od Audi a4 b6 2.4 benzyna (jest to fabrycznie para )
-rury do układów wydechowych, około 1500mm ø 55mm
-rury do układów wydechowych , około 200mm ø 63mm
-opaski zaciskowej ø 65mm
-podwieszek do wydechu sztuk 4
-stare haki od innych tłumików (fabrycznie z prawej strony ich nie ma)
-osłonę termiczna kupioną od innego roverka (trzeba ja zamocować z prawej strony)
-do tego parę śrubek i wkrętów
Na fotkach widać co robiłem, aby zrobić trójnik wydechu polecam nie rozcinać tej rury 1500mm na dwie części tylko przeciąć ją w około 80% i dowolnie rozginać, korzyć dodatkowa to brak ostrych krawędzi na które mogłyby natrafi wylatujące z silnika spaliny.
Nie chciałem robić wiochy i myślę że udało się zrobić to na sportowo ale z klasą, nic nie buczy nic nie szumi zbędnie, jest nawet ciszej niż wcześnie(stary był przegniły ).
Mi tam się nie podoba ale najważniejsze że Tobie to leży.
Wydech trochę na kwadratowo zrobiony.
I chyba trochę realizacja jest inna od planów jakie miałeś
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Mi się bardzo podoba. Nie są to jakieś wielkie "siusiaki" z tjuningu tylko fajne dwie rurki. Jak w Jaguarze.
Czy możesz powiedzieć ile Cię to wszystko kosztowało? Chodzi mi głównie o ceny części... bo robocizna wiadomo - homemade
[ Dodano: Pią Sty 25, 2013 18:19 ]
No i co? Popsułeś mi reszte dnia. Teraz też chce taki wydech
Pomógł: 5 razy Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 320 Skąd: Orzelec Duży
Wysłany: Pią Sty 25, 2013 18:42
greg-si napisał/a:
Wydech trochę na kwadratowo zrobiony.
Wiesz nie powiem że nie masz racji, ale weź pod uwagę to że robiłem to sam z pomocą brata , starałem się zrobić to jak najlepiej.
Sprawa jest taka że przydałaby się giętarka której nie mam ani nawet do stepu do niej.
Swoja droga ile paliwa bym spalił np jeżdżąc do kogoś i giąć to, mierzyć i znów giąć
Starałem sie to zrobić tak aby spaliny dostawały jak najmniejszego oporu przy przepływie jednak nie jest to tak proste jak by się mogło wydawać .
greg-si napisał/a:
I chyba trochę realizacja jest inna od planów jakie miałeś
Zgadza się , chciałem od S-ki jednak cena takiego wydechu była dla mnie za duża, 620 zł za same tłumiki plus wężyki do przepustnic, to wszystko są koszta.
I co ważne nie mam pewności czy działało by to prawidłowo, robienie sterownika ciśnieniem bądź podciśnieniem , było by niestety znów kosztowne i pracochłonne a efekt nie do końca pewny.
Z tego co czytałem tego tyłu przepustnice są głównie stosowane w silnikach wolnossących.
Markzo napisał/a:
dałbym ciut większe i bardziej owalne koncowki, ale to moje widzimisie !
Słuchaj końcówki zawsze moge wymienić to nie jest problem myślałem o czymś takim
Czy możesz powiedzieć ile Cię to wszystko kosztowało? Chodzi mi głównie o ceny części... bo robocizna wiadomo - homemade
Zapomniałem o tym napisać
Rura 3m 78 zł
opaska na wydech około 15zł
tłumiki 90 zł (od znajomego)
wieszaki gumowe 30 zł
plus drut, do spawarki, gaz, piwo
i pasta do wydechów ale ja miałem juz wcześniej
_________________ ford focus 1.8 tdci 115 KM(2002r) obecnie ROVER 620 Ti Vitesse 200KM(97r)(SPRZEDAM ) KONTA
KT POD 669 482 723
Ostatnio zmieniony przez davidlive Sob Sty 26, 2013 09:42, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum