Forum Klubu ROVERki.pl :: [r420] Światła przednie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r420] Światła przednie
Autor Wiadomość
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:30   

Biale swiatlo to moze i by sie dalo, ale zeby jakos znaczaco mocniej rozswietlaly droge to watpie.

A te co widziales to moze mialy jakies wlasnorobki soczewkowe albo jakies "zenony" z allegro.

ogolnie nie przepowiadam Ci znaczacych sukcesow w podrasowaniu tej wlasnie czesci. i zeby nie bylo nie pisze tego krytykujac Ciebie, ale jak to mowia TTTM
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:30   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:50   

Nie no zenony, hidy i jakieś tam cuda nie miały. Ta w której siedziałem miała jakieś zwykłe tungsramy +50% czy coś takiego i było ładnie biało.
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:52   

ee cos się da zrobić .. są 4 elementy które wpływają na ilosć światął na drodze ... konstrukcja - trudna do zmiany bez poważnej ingerencji w reflektor ... zazwyczaj nielegalna (np. wymiana na soczewkę lub ksenon), stan reflektora - trudny ale możliwy do poprawy we własnym zakresie (polerowanie szkłą, regeneracja odbłyśnika), żarówka - najłatwiejsze do poprawy (wymiana na "lepszą" - polecam testy w gazetach), instalacja - możliwa do poprawy (dołożenie przekaźników + kontrola styków co daje minimalizację spadku napięcia na instalacji i zwiększenie jasności świecenia. Im wiecej kroków wykonasz tym wiecej światła będzie na drodze ... kwestię kosztów do efektu już każdy sam musi ocenić.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 14:11   

2 z 4 zrobiłem.
Philips Nightguide jest jedną z najlepiej świecących zaraz po GT150 żarówek w teście autoświata, klosze też wypolerowane (sam i dałem do polerowania nawet) :D

Coś czuję że chyba ten przekaźnik będzie trzeba zamontować :D
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
redcloud 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 313
Skąd: Trzebinia

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 14:56   

Panowie co ta ta GT150? (na Allegro brak takiej żarówki).
Brt, możesz rozwinąć temat tego przekaźnika?
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 14:59   

redcloud napisał/a:
Brt, możesz rozwinąć temat tego przekaźnika?

ja podejrzewam ze napiecie prosto z akumulatora, oczywiscie przez bezpiecznik, no i przekaznik, ktory bedzie otwierany przez dotychczasowe napiecie na lampe
Ostatnio zmieniony przez bizon Czw Sty 03, 2013 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 14:59   

redcloud, Montujesz przekaźnik do świateł żeby od razu z akumulatora szlo napięcie na żarówkę a nie przez pol auto i kolumnie kierownicza.

Poszukaj Brt gdzieś miał to opisane nawet z schematem.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Czw Sty 03, 2013 23:43   

redcloud napisał/a:
Panowie co ta ta GT150? (na Allegro brak takiej żarówki).
Brt, możesz rozwinąć temat tego przekaźnika?


GT150, podobnie jak NightGuide nie są już produkowane i sprzedawane, można dostać gdzieś resztki. To samo tyczy się DiamondVision (świetne żaróweczki dające mocne światło o temperaturze 5000K niestety bez homologacji), z tym że na allegro sprzedawane są podróbki.
Ogólnie chodzi o żarówki :)

BRT
hmm, moze też samemu spróbuję bezpośrednio prąd pociągnąć do aku chociaż na jedną żarówkę i zobaczę czy lepiej świeci. Mam odpowiednie kable to powinno być git :D
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sty 04, 2013 09:05   

dokładnie ... jesli chodzi o przekaźnik to jak wyzej napisano ... z aku, albo nawet prosto z alternatora, przez bezpiecznik i przekaźnik prosto do lampy ... a sterowanie przekaźnikiem wziąć z obecnego zasilania lampy ... do tego proponuję solidne przewody ... min 2,5mm2 i wtedy spadek napięcia jest pomijalnie mały. Przy okazji sprawdzic koniecznie lub nawet wymienić przewód "masy" do żarówek ... on też często swoje dokłąda. U mnie w R zysk był około 1 wolta po takim zabiegu i wyraźnie jaśniejsze światło.

[ Dodano: Pią Sty 04, 2013 09:05 ]
haxigi napisał/a:
mm, moze też samemu spróbuję bezpośrednio prąd pociągnąć do aku chociaż na jedną żarówkę i zobaczę czy lepiej świeci. Mam odpowiednie kable to powinno być git
to jedna z opcji sprawdzenia, czy jest jakaś różnica ... pod + na kostce żarówki podkąłdasz dodatkowy przewód (nie muszą być to żadne specjalne kable ... po prostu kawałek przewodu jednożyłowego, najlepiej linki ... drut jest sztywny, ale też na upartego się da), zapalasz światła a następnie dotykasz przewodem do + akumulatora ... powinno światło sie trochę rozjaśnić. Jeśli tak się stanie i będziesz zadowolony z efektu, to można zainwestować kilkanaście PLN w dołożenie przekaźnika.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 19:26   

Dobra, to ja już się poddaję, widocznie TTTM i nie da się w moim przypadku białego światła osiągnąć. Podłączyłem się na pirata do prawej żarówki prosto z akumulatora, starannie wykonanymi kabelkami:



+



Czego efektem był ... brak efektu. Prawa lampa świeciła minimalnie jaśniej, ale nadal na żółto ;/

Bezpośrednio z aku:


Normalnie:


Przód:


No cóż, jakby ktoś miał jakieś pomysły można pisać ewentualnie :D
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 21:07   

haxigi, Pracował silnik czy na postoju robiłeś :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
haxigi 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 345
Skąd: Chodzież

Rover 400

Wysłany: Sob Sty 05, 2013 22:35   

Pracował :)
_________________
http://www.spritmonitor.de/en/detail/541704.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Światła przednie
Jak wymontować
karoll-1985 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Maj 01, 2009 11:12
kokosz77
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [414Si] światła przednie-pytanie
Wiesia92 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 08, 2014 17:59
sTERYD
Brak nowych postów [R420] Światła Postojowe
rybakowy Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Nie Sie 31, 2008 18:03
sTERYD
Brak nowych postów [R420 D 1997r.] hamulce przednie
mirwin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Wrz 09, 2010 14:53
mirwin
Brak nowych postów [R420 '96]Przednie lampy dziwnie świecą!!!
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 59 Pią Wrz 18, 2009 14:30
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink