Biale swiatlo to moze i by sie dalo, ale zeby jakos znaczaco mocniej rozswietlaly droge to watpie.
A te co widziales to moze mialy jakies wlasnorobki soczewkowe albo jakies "zenony" z allegro.
ogolnie nie przepowiadam Ci znaczacych sukcesow w podrasowaniu tej wlasnie czesci. i zeby nie bylo nie pisze tego krytykujac Ciebie, ale jak to mowia TTTM
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 03, 2013 12:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ee cos się da zrobić .. są 4 elementy które wpływają na ilosć światął na drodze ... konstrukcja - trudna do zmiany bez poważnej ingerencji w reflektor ... zazwyczaj nielegalna (np. wymiana na soczewkę lub ksenon), stan reflektora - trudny ale możliwy do poprawy we własnym zakresie (polerowanie szkłą, regeneracja odbłyśnika), żarówka - najłatwiejsze do poprawy (wymiana na "lepszą" - polecam testy w gazetach), instalacja - możliwa do poprawy (dołożenie przekaźników + kontrola styków co daje minimalizację spadku napięcia na instalacji i zwiększenie jasności świecenia. Im wiecej kroków wykonasz tym wiecej światła będzie na drodze ... kwestię kosztów do efektu już każdy sam musi ocenić.
2 z 4 zrobiłem.
Philips Nightguide jest jedną z najlepiej świecących zaraz po GT150 żarówek w teście autoświata, klosze też wypolerowane (sam i dałem do polerowania nawet)
Coś czuję że chyba ten przekaźnik będzie trzeba zamontować
ja podejrzewam ze napiecie prosto z akumulatora, oczywiscie przez bezpiecznik, no i przekaznik, ktory bedzie otwierany przez dotychczasowe napiecie na lampe
Ostatnio zmieniony przez bizon Czw Sty 03, 2013 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Panowie co ta ta GT150? (na Allegro brak takiej żarówki).
Brt, możesz rozwinąć temat tego przekaźnika?
GT150, podobnie jak NightGuide nie są już produkowane i sprzedawane, można dostać gdzieś resztki. To samo tyczy się DiamondVision (świetne żaróweczki dające mocne światło o temperaturze 5000K niestety bez homologacji), z tym że na allegro sprzedawane są podróbki.
Ogólnie chodzi o żarówki
BRT
hmm, moze też samemu spróbuję bezpośrednio prąd pociągnąć do aku chociaż na jedną żarówkę i zobaczę czy lepiej świeci. Mam odpowiednie kable to powinno być git
dokładnie ... jesli chodzi o przekaźnik to jak wyzej napisano ... z aku, albo nawet prosto z alternatora, przez bezpiecznik i przekaźnik prosto do lampy ... a sterowanie przekaźnikiem wziąć z obecnego zasilania lampy ... do tego proponuję solidne przewody ... min 2,5mm2 i wtedy spadek napięcia jest pomijalnie mały. Przy okazji sprawdzic koniecznie lub nawet wymienić przewód "masy" do żarówek ... on też często swoje dokłąda. U mnie w R zysk był około 1 wolta po takim zabiegu i wyraźnie jaśniejsze światło.
[ Dodano: Pią Sty 04, 2013 09:05 ]
haxigi napisał/a:
mm, moze też samemu spróbuję bezpośrednio prąd pociągnąć do aku chociaż na jedną żarówkę i zobaczę czy lepiej świeci. Mam odpowiednie kable to powinno być git
to jedna z opcji sprawdzenia, czy jest jakaś różnica ... pod + na kostce żarówki podkąłdasz dodatkowy przewód (nie muszą być to żadne specjalne kable ... po prostu kawałek przewodu jednożyłowego, najlepiej linki ... drut jest sztywny, ale też na upartego się da), zapalasz światła a następnie dotykasz przewodem do + akumulatora ... powinno światło sie trochę rozjaśnić. Jeśli tak się stanie i będziesz zadowolony z efektu, to można zainwestować kilkanaście PLN w dołożenie przekaźnika.
Dobra, to ja już się poddaję, widocznie TTTM i nie da się w moim przypadku białego światła osiągnąć. Podłączyłem się na pirata do prawej żarówki prosto z akumulatora, starannie wykonanymi kabelkami:
+
Czego efektem był ... brak efektu. Prawa lampa świeciła minimalnie jaśniej, ale nadal na żółto
Bezpośrednio z aku:
Normalnie:
Przód:
No cóż, jakby ktoś miał jakieś pomysły można pisać ewentualnie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum