Wysłany: Nie Sty 27, 2013 15:12 [R75] ELM327 - zero kontaktu
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Witam.Wiecie jaka może być przyczyna tego ,że w żaden sposób nie mogę się połączyć z samochodem przy pomocy programu PCMSCAN ? W ogóle nie wykrywa mi on połączenia. Mam ELM327 1.4 w wersji usb.Czy np.słaby akumulator w samochodzie może być przyczyną czy bardziej szukać przyczyn w komunikacji lub oprogramowaniu?
[ Dodano: Nie Sty 27, 2013 15:12 ]
Jeszcze jedno pytanko.Czy prawidłowe jest to ,że w komputerze sterowniki zainstalowane są jako: Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge ?
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Cze 16, 2013 20:33, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 27, 2013 15:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Cześć. Od czwartku też jestem szczęśliwym posiadaczem ELM327. U
mnie nie było kłopotów żadnych. Czy program diagnostyczny widzi Twojego ELM'a? Mam sterowniki jak cos i ten sam program do diagnostyki. A Robisz to wszystko tak...
Instalacja:
1. Instalujesz sterownik
2. Instalujesz program diagnostyczny
3. Podłączasz interfejs i czekasz aż odnajdzie zainstalowane starowniki.
4. Restartujesz komputer, z odłączonym interfejsem.
5. Po uruchomieniu komputera, włączasz program diagnostyczny i podłączasz interfejs. Jeśli wszystko gra to idziesz do autka
Diagnoza:
1. Uruchamiasz komputer, podłączasz interfejs, włączasz program diagnostyczny.
2. Wkładasz wtyk interfejsu do gniazda OBDII w aucie i przekręcasz zapłon w pozycję II.
3 Klikasz w programie połącz lub czasem samo się łączy.
I diagnozujesz autko
Jeśli robiłeś wszystko w idealnie takiej samej kolejności jak napisałem, to powinno działać. Jeśli nie to zrób tak samo. Jak nadal nie będzie OK, to napisz i damy radę, w koncu informatykę studiuję
haszczyc, w benzynie więcej pokazuje niż w dieselu
[ Dodano: Nie Sty 27, 2013 21:47 ] sebol11, u mnie za pierwszym razm program PCSCAN zagadał, później craca skopiowałem i odmówił połączenia, tylko że między czasie zainstalowały się inne sterowniki.
ja używam Scan Master i pod min udało się połączyć z samochodem
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki panowie za zainteresowanie Podłączyłem wszystko zgodnie z instrukcją i niestety dalej to samo - błąd 104
Interfejs mi wykrywa i nawet raz udało mi się połączyć z samochodem ale nie mogłem przeprowadzić diagnostyki...tak się zastanawiam ,że może to z powodu dużego mrozu?
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Sty 27, 2013 23:28
W piątek dostałem przesyłkę z ELM327 1.4 b- to rzekomo najlepsza wersja.Instalacja sterowników na vistę przebiegła bez problemu i PCMSCAN widzi auto,ale mielonka informacji nie powala na kolana,tym bardziej że nie widzi błędów-więc nie można ich wykasować.Mróz był zarąbisty,więc długo się nie bawiłem, jutro wypróbuję Proscan i BMW, ale rocznik 2001 diesla może być niewidoczny.
Webasto nie powinno zakłócać pracy interfejsu,bo próbowałem programu WTT i wkładałem i wyjmowałem bezpiecznik, co nie wywołało żadnej reakcji w pracy laptopa.
Wczoraj padł mi rozrusznik i żaden interfejs go nie naprawi,tak więc trzeba się przeprosić z młotkiem i klapcążkami,a wy jak chcecie to się tymi kabelkami bawcie
ja kupiłem interfejs żeby zdiagnozować dwie rzeczy VIS i czujnik ABS ale widzę ,że i z tym będzie problem.Jak jutro nie uda mi się połączyć to będę próbował reklamować...
sebol11, Ja używam PCMSCAN tylko, że on u mnie wykrywa samochód dopiero po jego odpaleniu. To może i u Ciebie tak.
Natomiast ScanTool.net normalnie w II pozycji kluczyka. A ABSem nie ma szans, tylko silnik, no ale ja np. mam VISy padnięte a ich nie wykrywa, nawet jak odłączę od nich kostkę.
No i jeszcze chyba jest tak, że ELM nie połączy ze starszym samochodem niż rok 2000. Tzn. na aukcji tak jest a nie wiem jak z praktyką.
Aktualnie uzywam ELM mini na Bluetooth ... dziala pieknie na smartfonie i windowsie
Napisz coś więcej Jakie dane oprócz temp. itp. itd. możesz odczytać?
W błędy ABSu jakoś ciężko mi uwierzyć, chyba, że program modyfikowany jakiś.
Generalnie to ELM327 ma spory potencjał, a wiele interfejsów praktycznie zbudowane są o ten sam układ, tylko że oprogramowanie do innych pisane jest pod konkretny interfejs, który się odpowiednio przedstawia. Ma spory potencjał tylko nikt nie chce pisać darmowych aplikacji, na których jest mniejszy zarobek niż sprzedaż softu razem z hardware
Jednak do BMW (a tu w R75 jest sporo modułów z niego) jest nieco inna architektura interfejsu. I dlatego sądzę, że to nie możliwe by elm sobie z nimi gadał. Elm oprócz silnika umie gadać chyba z fiatowskimi podzespołami, bo ktoś napisał oprogramowanie pod elma.
sebol11 napisał/a:
właśnie webasto nie mam szybkość to chyba nie ma znaczenia bo to można przestawić w ustawieniach portu...
Właśnie, sprawdź jaką Ci driver ustawia. Sprawdź jeszcze czas opóźnienia.
Jak masz czas i możliwość zainstaluj sobie wirtualną maszynę ze zwykłym XP.
Sprawdź pod nim działanie interfejsu. Jak nie działa, idź z nim do innego auta - dowolnego, po 2000 roku. Może jednak coś zakłóca Ci działanie. W ogóle jakiś interfejs się z Twoim autem łączył?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Ciekawe Ja użyłem wielu programów pod kontroler ELMElectronic w tym także PCMScan, o którym wspominasz Parametry silnika typu oborty, prędkość, temp. powietrza i cieczy to działały, ale to raczej jako bajer Błędów silnika diesla nie pokazał, absu - mimo, że był.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
No co do silnika i jego czujników, to okej, bo temu służył elm w sumie. Niestety w naszym dieslu oprócz pierdół i chyba przepływki nie pokazuje nic istotnego.
Co do ABS, wskazał Ci który czujnik jest uszkodzony? Czy tylko, że problem z ABS?
Mnie nie pokazał? Chociaż teraz już sam nie wiem, czy był problem usunąłem i szukałem zapamiętanych czy był problem i nie pokazywał go
Zadanie domowe dla chętnych, rozpiąć wtyczkę ABSu i sprawdzić czy program pokazuje błąd
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum